Σάββατο 4 Μαΐου 2013

Η περιφορά του Επιταφίου στο Αμύνταιο…



  Σε κλίμα κατάνυξης οι κάτοικοι του Αμυνταίου παρακολούθησαν την τελετή της Αποκαθήλωσης του Χριστού και κρατώντας κεριά στα χέρια ακολούθησαν την περιφορά του Επιταφίου στους δρόμους της πόλης.

  Φέτος όμως, η όλη τελετή ήταν διαφορετική, εναρμονισμένη με τις συνθήκες της κατάρρευσης της πόλης, της περιοχής και γενικότερα της χώρας!


  Ήταν η «φτωχότερη» των τελευταίων 40-50 χρόνων, καθώς τον Επιτάφιο συνόδευε μόνο η Φιλαρμονική μπάντα του Δήμου και απουσίαζε το τιμητικό άγημα του στρατού και η χορωδία του ΑΜΥΝΤΑ που έψελνε το «Ω γλυκύ μου έαρ» και τα Εγκώμια του Επιταφίου Θρήνου συμβάλλοντας στην κατανυκτική ατμόσφαιρα της κορύφωσης του Θείου δράματος…






50 σχόλια:

  1. Χαιρομαι που μετα απο τοσες μερες ενας ανθρωπος βρεθηκε να γραψει εστω δυο λεξεις για την αδικη και διχως λογο απομακρυνση του εναπομειναντος τμηματος της παλιας χορωδιας του Αμυντα τοσο απο την ξεχωριστη αποδοση του τροπαριου της Κασιανης τη Μ.Τριτη οσο και απο το μαγευτικο ταξιδι που μας προσεφερε αλλοτε με τα εγκωμια της Μ.Παρασκευης. Οι υπευθυνοι ειναι γνωστη ,τα αιτια ανυπαρκτα και τα λογια περιττα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα κανανε σαν τα μουτρα τους φετος. Που ηταν η χορωδια με τις μελωδικες φωνες τις να ζεστανει την μεγαλη τριτη με το τροπαριο της κασιανης?που ηταν να ψαλει το αιωνια η μνημη την μεγαλη παρασκευη?Μπραβο σεβαστιανε και μπραβο και στην επιτροπη της εκκλησιας που εκανε πολυ φτωχη μελωδικα την μεγαλη εβδομαδα και χαρισε αυτες τις υπεροχες φωνες στην εκλησια του σωτηρα.Να δω του χρονου ποιοι θα ψαλουν? Οι δηθεν ψαλταδες σας θα ειναι σκορπιοι του χρονου. 40 χρονια αυτη ηχορωδια ηταν εκει και εμεις επισης για να τους ακουσουμε. Ψαχνεται τροπους για να χαλατε τις παραδοσεις ετων. Μπραβο σας. Του χρονου ακομα χειροτερα μπορειτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τυχεροι οσοι ηταν μεγαλη τριτη στην εκλησια του σωτηρα. Η χορωδια ,οχι του αμυντα(μερικοι ανηκουν στον αμυντα)εψαλε το ιδιο μελωδικα το τροπαριο της κασιανης οπως καθε χρονο. Νομιζω οτι φετος ηταν ακομα καλυτερη. Δειξανε με τον καλυτερο τροπο τι εχασαν οι αμυνταιωτες απο την εκλησια τους. Σεβαστιανε τα καταφερες παλι. Εκανες την μεγαλη εβδομαδα μας φτοχωτερη και του σωτηρα μελωδικοτερη. Μπραβο στους ανθρωπους που ψαλανε τοσο μελωδικα!!!Θα μας λειψετε! Το κενο σας και την μεγαλη παρασκευη στον επιταφειο μεγαλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. (Ο πρωτος σχολιαστης ειμαι) Και να μην ξεχασω αγαπητοι συμπολιτες πως η ολη διαδικασια κινηθηκε μυστικα και υπογεια ενω εγιναν προσπαθειες να μην μαθευτει το "κατορθωμα" στην κοινωνια του Αμυνταιου. Να σημειωσω ακομη ,με πληρη γνωση της καταστασης πως συσσωμη η επιτροπη και ο ενας απ´τους δυο ιερεις ηταν εξ´αρχης αντιθετοι με την κινηση. Οχι πως δεν φερουν καμια ευθυνη αλλα καταλαβαινετε ποιος πυροδοτησε την ιδεα αυτη παρατασαοντας μαλιστα και το"στρατο" του ως προστατη απο τις φωνες της λογικης και της παραδοσης που τον απειλουσαν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως ο δήμαρχος Αμυνταίου,πήρε την μπάντα του δήμου έτοιμη από όργανα και στολές και την χαρακτήρησε φάντασμα,έτσι και ο πάτερ Σεβαστιανός θέλει να κάνει φάντασμα την χορωσεία του "Αμύντα".Με όλο τον σεβασμό πατέρα Σεβαστιανέ,σου λέμε δεν θα σου περάσει!Δουλεύεις στο ίδιο μοτίβο με τον δήμαρχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ειπανε οτι απαιτησαν οι ψαλταδες να πουνε το τροπαριο και τα εγκωμια. Μας κοροιδευουν και μας περνανε για χαζους. Πληρωνονται οι ψαλτες και κανουν αυτο που προσταζουν αυτοι που τους πληρωνουν(παπαδες επιτροπη)μη λεμε οτι μας ερθει στο κεφαλι. Ο παπας μας μονο 20λεπτους λογους βγαζει,εκει που πρεπει να μιλησει δεν μιλαει στηριζει τις βλακιες τους. Κριμα γιατι αυτο που εγινε ειναι αδικο για ολους. Σε ολη την ελλαδα ειναι ελαχιστες οι χορωδιες που στηριζουν την εκκλησια χωρις να πληρωνονται,ουτε αυτο δεν εκτιμησαν. Κριμα γιατι χασαμε τοσες υπεροχες φωνες. ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξερω ποιος φταιει, αλλα οποιος φταιει να παραδεχθει το λαθος του και του χρονου να ειναι ολα οπως πριν.

      Διαγραφή
  7. Ας μην ξαναγινουν τετοια λαθη. Ας φωτισει η ανασταση του Κυριου τους πολιτικους και τους ιερομενους. Μπραβο και σε σας στο περισκοπιο που δεν μασατε τα λογια σας. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και για να μην τα πολυλογουμε ,καπως ετσι η μικρη μας πολη μενει μια πολη κενη, χωρις στοιχεια ιδιαιτερου πολιτισμου και κουλτουρας οπως ειχε να επιδειξει για αρκετες δεκαετιες. Και δεν πρεπει να θεωρηθει αυτη η παρατηρηση ως ενα μοιρολατρικο πυροτεχνημα ή ως μια απαθης αποδοχη της ολης καταστασης αλλα ως ο συναγερμος που θα μας κινητοποιησει ολους με σκοπο την ευρεση της ταυτοτητας μας και της αναπτυξης της περιοχης με καινοτομες δρασεις στον τομεα του αληθινου πολιτισμου. Ας παυσουμε να ειμαστε μια πολη με ανθρωπους που δουλευουν απλα για να ζουν , τελος επισης και στις διακρισεις και στους "κυκλους" εντος της εκκλησιας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πάντως η Φιλαρμονική ήταν η καλύτερη όλων των χρόνων. Πραγματικά τα παιδιά αλλά και ο δάσκαλος κάνουν πολύ καλή δουλειά και δίνουν πολύ ωραία εικόνα στην πόλη. Μπράβο τους και ελπίζω να δυναμώσει ακόμα περισσότερο. Σε συνδυασμό με την χορωδία μπορούν να ομορφαίνουν την Μ. Εβδομάδα και να την κάνουν περισσότερο κατανυκτική. Χρόνια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αφοϋ όσους προσπαθούν για να την βγάλουν απο την αφάνεια τους πολεμάτε τί περιμένατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ναι τι να σου πω,η μπαντα εκανε προσπαθεια αλλα χωρις τους χορωδους χαος. Και απο βημα...σκορποχωρι. Και ο προεδρος του συλογου που ασχολειται με τον πολιτισμο επειδη οι χορωδοι δεν ηταν ολοι δικοι του ενω ηξερε οτι τους βγαλανε εκτος,απλα δεν ασχοληθηκε. Μονο να μιλανε για πολιτισμο ξερουν απο πραξη τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πραγματικά η απουσια ητανε τεραστια!!!Οσοι θελανε να ακουσουν τις υπεροχες αυτες φωνες ομως τους ακολουθησαν και στον Σωτήρα Αμυνταιου και ετσι γλιτωσαν και το 20λεπτο σπασιμο νευρων του κηρυγματος του πατηρ Σεβαστιανου.Γιατι εγω αγαπητε ιερεα που θελω να ερχομαι ολη την Μ.εβδομαδα στην εκκλησια και το πρωι αλλα και το απογευμα,δεν ειμαι υποχρεωμενη να ακουω τα ιδια και τα ιδια και τα ιδια 40 λεπτα την ημερα συνολικα.Και σαν να μην φτανει αυτό να περιμενουμε με λαχταρα την Μ.τριτη και να μας την κανεις...διωχνοντας τους χορωδους χρονων,γιατι εντάξει καλοι και οι ψαλταδες αλλα σε καποια σημεια μου θυμιζουν τουρκικο αμανε!Και να ελεγα πως δινατε εξτρα χρηματα σαν εκκλησια?Με την λαχταρα τους περιμενανε καθε χρονο οι χορωδοι και με την μεγαλη τους αγαπη αλλα τους διωξατε και αυτους.Μπραβο Πατερ,εγραψες και παλι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟΝ ΑΜΥΝΤΑ, ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΜΑΣ.Η ΤΟΣΟ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΟΥ.
    ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΙΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ.
    ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ Σ/Κ ΕΙΧΕ ΦΕΡΕΙ Ο ΑΜΥΝΤΑΣ ΕΝΑ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ.ΟΣΟΙ ΤΟ ΕΙΔΑΝ (ΛΙΓΟΙ ΚΙ ΕΚΛΕΚΤΟΙ)ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ.ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;;
    ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΕΙΣ ΝΑ ΔΟΥΝ ΘΕΑΤΡΟ;;
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΑΥΤΟΙ ΕΙΣΑΣΤΕ, ΑΝΤΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ Μ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ.
    ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΦΤΩΧΕΙΑ ΣΑΣ(ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ)ΚΑΙ ΤΗ ΜΙΖΕΡΙΑ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΤΓΑ.
    ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΕΙΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΩΣΤΕ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΑΓΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι καλα να χαμε να λεγαμε. Οταν ο αμυντας θα στηριξει τους ανθρωπους που μοχθησαν γιαυτον τοσα χρονια και δεν θα τους παραγκονιζει τοτε και ο κοσμος θα συνεχισει να τον στηριζει. Οταν βλεπει ανθρωπους του(προεδρο και σια) να προσπαθουν να αναδειχτουν και να εχουν μονο προσωπικο ωφελος εις βαρος του συλογου και υπερ της προσωπικης τους προβολης τοτε και ο κοσμος θα κοιταει την παρτυ του. Σε τετοιες περιπτωσεις φενεται τι μπορει να κανει ενας προεδρος και ποση περασει εχει ο λογος του. Πρεπει να ειναι αποδεκτος για να ειναι και τα θεατρα του. Καλη ανασταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματι η απαντηση που εδωσε ο προεδρος του Αμυντα σε πολιτες που του διαμαρτυρηθηκαν και του ζητησαν να παρεμβει ηταν η εξης: "Μα εγω δεν μπορω να κανω κατι γιατι τα μελη αυτης της χορωδιας δεν ανηκουν στον Αμυντα"....Απλα αισχος!

      Διαγραφή
  15. Και γω είπα τόσο καλός καιρός και κόσμος γιόκ στην ανάσταση γιατί?Γειά σου ρε Σεμπάστιαν με τους Χμέρ σου. Άϊντε του χρόνου και με χορευτικό και με ομάδα χάντμπωλ και με ομάδα μπάσκετ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Δε φταίει κανείς. Οι Αμυντιώτες οι τυφλοπόντικες φταίν που ποτέ δεν είχαν το θάρρος να σε βάλουν στη θέση σου και να σε περιορίσουν στο επάγγελμά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αφου εδωσε απαντηση ο προεδρος παλι καλα,γιατι συνηθως ειναι καβαλα στο καλαμι του και κοιταει σαν κηφινας. Το αν θα παει καποιος στο θεατρο τους θα το επιλεξει αυτος και οχι εσυ(4:20 6 μαιου)με τις εξυπναδες σου. Η χορωδεια ηταν υπεροχη στον σωτηρα και χωρις την στηριξη του αμυντα και της εκλησιας. Μπραβο στους χορωδους που παρολο που καποιοι προσπαθουν να τους εξαφανισουν αυτοι συνεχιζουν και ειναι απλα υπεροχοι. Μπραβο και στο περισκοπιο που δεν κρυβεται πισω απο το δαχτυλο του και λεει τα προβληματα με το ονομα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Επειδή οι απόψεις ειναι σαν τους κώλ..ς, ο καθένας έχει και από μία, επειδή ξέρουμε δε ξέρουμε μουσική, πάμε δε πάμε εκκλησία, έχουμε άποψη, επιτρέψτε μου να εκφράσω μια διαφορετική άποψη. Παράδοση της Εκκλησίας είναι μία και δεν έχει αλλάξει αιώνες. Και η δυτική μελωδία που ακούγαμε τοσα χρόνια τη Μεγάλη Τρίτη δεν εχει καμία σχέση με το εκπληκτικό τροπάριο που ακούσαμε φέτος.'Εφτασα 40 χρονών για να ακούσω το αυθεντικό τροπάριο της Κασιανής και έμεινα εκπληκτος και συντεντριμένος από την ομορφιά του. Συγχαρητήρια στους ψαλτάδες. Έχουμε τόσο πλούσια παράδοση στη βυζαντινή μουσική και εμεις φιλοδυτικίζουμε και σε αυτό. Η παλιά σπουδαία χορωδία του Αμύντα θα μπορούσε στο παρελθόν να κάνει κάθε χρόνο μια εκδήλωση με τροπάρια στο πνευματικό κέντρο και να τη παρακολουθήσε όποιος επιθυμούσε.Το απομεινάρι εκείνης της μεγάλης χωροδίας αποδεκατισμένο και γειρασμένο πλέον ας δώσει τόπο στα νιάτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "ξέρουμε δε ξέρουμε μουσική, πάμε δε πάμε εκκλησία, έχουμε άποψη, επιτρέψτε μου να εκφράσω μια διαφορετική άποψη. Παράδοση της Εκκλησίας είναι μία και δεν έχει αλλάξει αιώνες. Και η δυτική μελωδία που ακούγαμε τοσα χρόνια τη Μεγάλη Τρίτη δεν εχει καμία σχέση με το εκπληκτικό τροπάριο που ακούσαμε φέτος.'Εφτασα 40 χρονών για να ακούσω το αυθεντικό τροπάριο της Κασιανής και έμεινα εκπληκτος και συντεντριμένος από την ομορφιά του. Συγχαρητήρια στους ψαλτάδες."

      Με κέρδισες φίλε μου (7 Μαΐου 2013 - 11:23 μ.μ.). Μη έχοντας σχέση με τα εκκλησιαστικά, προσπαθούσα να καταλάβω γιατί τόσος ντόρος που δεν ήταν η χορωδία στην εκκλησία. Απ' ότι φαίνεται, εσύ και ο π. Σεβαστιανός έχετε απόλυτο δίκιο.

      Με εκτίμηση,
      Δημήτρης Άρχοντας

      Διαγραφή
  18. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΟΥ ΟΣΟΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΩΝΥΜΑ. ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ; ΦΟΒΑΣΤΕ; ΒΑΛΤΕ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ. ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΣΑΣ ΑΦΟΡΙΣΕΙ... ΠΛΑΚΑ ΕΧΕΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Προπερσι, Μ. Τριτη προσπαθουσα να ακουσω το τροπαριο της Κασιανης απο τη παλια χορωδια του Αμυντα. Ισχνος ο ηχος, ασυνδετοι οι χορωδοι και ετσι ρωτησα το διπλανο φιλο αν του αρεσουν. Η απαντηση του ηταν η εξης: δεν ακουγονται... πρεπει να τους το πουμε, ειναι φιλοι μας και συγγενεις μας. Λιγοστεψαν και γερασαν, μονο ο Γιάννης και ο Νίκος ακουγονται αλλα δεν φτανει να γεμισουν την εκκλησια. Τελικα τοτε οπως και περυσι τους δωσαμε συγχαρητηρια απο σεβασμο. Φετος που τους σταματησαν θυμωσαν, τσαλακωθηκε ο εγωισμος τους. Θυμηθηκα τα λογια που ειπε ο φιλος προπερσι. Θα ηταν καλυτερα να τους θυμωμασταν σαν την ενδοξη χορωδια του Μουσιου που τους διορθωνε, βοηθουσε, οργανωνε σωστα παρα να εχουμε την εικονα των τελευταιων χρονων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Συγχαρητήρια στους ψάλτες που τόσο απλά, επιβλητικά, διεισδυτικά στην καρδιά μας έψαλαν το τροπάριο της Κασιανής και τα Εγκώμια. Επιτέλους καταλάβαμε και τα λόγια αυτού του εκπληκτικού ποιήματος που έγραψε η Κασιανή. Χωρίς κορώνες και φαμφάρες. Ήχησε δυνατά στην εκκλησία θαυμάσια βυζαντινή ψαλτική.
    Σας ευχαριστούμε Στέφανε, Γιώργο και υπόλοιποι ψάλτες για την κατανυκτική ατμόσφαιρα που δημιουργήσατε την μεγάλη εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αστειευσαι ασφαλως...η τουλαχιστον προσπαθεις. Και το κανεις εξοφθαλμα. Αν ερθει η ωρα να ευχαριστησουμε τον Στεφανο για τη θαυμασια ψαλτικη του εκεινη θα ειναι και η ωρα που θα πεσει ο πολυελαιος να μας πλακωσει. Η εισαι κωφαλαλος η φιλος του αλλιως δεν εξηγειται

      Διαγραφή
  21. Ναι τοσα χρονια ακουγαμε ασχετα ψαλμενα τα τροπαρια. Ρε δεν πατε στο δ....ο. Ξαφνικα ανακαλυψατετε οτι υπαρχει και αλλος τροπος να πειτε το τροπαριο(σαν αμανε)και θελετε να τον επιβαλετε με το ετσι θελω και παραγκωνιζοντας αυτους που ηταν εκει καθε μεγαλη τριτη και παρασκευη. Οσο για το αν ακουγονταν η οχι δεν νομιζω οτι φταιει η ηλικια των χορωδων. Μπορουν οι νεοι να στηριξουν τους χορωδους(απομειναρι για καποιους)και να ψαλουν μαζι τους τα τροπαρια και οχι κρυφα και με υπογειες συμφωνιες να τους βγαζουν εκτος. Δεν θυμωσε κανεις. Αν θυμωναν δεν θα πηγαιναν στον σωτηρα αλλα θα σταματουσαν. Εκτος αυτου μια ωραια φωνη σαν του Νικου και του Γιαννη παραμενει ωραια οσα χρονια και αν περασουν. Δεν εθιξαν τον εγωισμο τους αλλα τους ενοχλησε που τους εξωπεταξαν χωρις να τους ενημερωσουν. Οι νεοτεροι πρεπει να στηριξουν τους παλαιοτερους και οχι με δικαιολογιες του τυπου:δεν ακουγονταν,να προσπαθουν να χρυσωσουν το χαπι και να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατί εξάπτεσε αγαπητε συμπολίτη. Δηλαδή δεν μπορεί να έχει κάποιος διαφορετική γνώμη από τη δική σου; Σαν νεώτερος χωροδός που είσαι δεν δικαιολογήσε να μπερδεύεις τον αμανέ με την απόδοση ενός τροπαρίου από βυζαντινό χορό. Επίσης ψαλτες λένε τα τροπάρια αιώνες τώρα σε όλες τις εκκλησίες ανα το κόσμο. Ποιος παραγκώνισε ποιον λοιπον. Όταν μιλάς για υπόγειες συμφωνίες μάλλον εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια. Το αίτημά τους αυτονόητο. Παράλογο Θα ήταν να ζητούσαν να ψάλλουν τα ''Τζιτζίκια'' σε χορωδιακό φεστιβαλ και μάλιστα σε ηχο πλάγιο Α. Σέβομαι τα γούστα σου στη μουσική ας σεβαστούμε όλοι όμως την ιερή παράδοση της Εκκλησίας μας.

      Διαγραφή
    2. ΑΣΕ ΜΑΣ ΕΣΥ ΡΕ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΗΧΟ ΠΛΑΓΙΟ Α ´ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΩ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΕΤΩΝ ΤΟΣΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΣΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ , ΕΧΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΚΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΡΑΜΑ ΚΑΙ ΔΕ ΞΥΠΝΗΣΑΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΝΑ ΠΟΥΝΕ ΠΩΣ ΘΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!

      Διαγραφή
  22. Παντα πρεπει να κανουμε οτι κανουν και οι αλλες εκλησιες. Σε ολα ομως οχι εκει που σας βολευει. Τοσα χρονια ημασταν περιφανοι που ανηκαμε στις 2 ή 3 εκλησιες σε ολη την ελλαδα που το τροπαριο λεγοταν με αυτον τον τροπο. Τι αλλαξε ξαφνικα?και γιατι αλλαξε με τετοιο τροπο?θα ηταν πιο τιμιο να ελεγαν τα πραγματα με το ονομα τους και οχι ξαφνικα να τους ξυνιζει ο τροπος που ψαλει η χορωδια. Ενα ευχαριστω σε ολους αυτους που ηταν εκει τοσα χρονια δεν θα εβλαπτε. Και πιο τιμια συμπεριφορα απο κατι ασχετους στη μουσικη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Η αλητεια δεν εχει ορια καποιες φορες! Αρχικα προσβαλλετε την ορθοδοξια και την παραδοση μιας πολης που εχει μεινει κενη απο παραδοση( και αναφερομαι σε αυτους που υπουλα μεθοδευσαν αυτην την κινηση). Και γιατι αραγε προσβαλλετε την ορθοδοξια; Μα φυσικα γιατι σπειρατε τη διχονοια τις αγιες αυτες ημερες, γιατι περιφρονησατε και παραπεταξατε ανθρωπους που εδωσαν οσα μπορουσαν να προσφερουν για αυτη την πολη στον τομεα του πολιτισμου τα τελευταια 40 χρονια. Μα πανω απ´ολα γιατι ολα εγιναν μεσω του στενου κυκλου που ο π. Σεβαστιανος τον οποιο εκτιμω σαν ιερεα και οχι σαν επιχειρηματια ,εχει δημιουργησει προωθωντας τα συμφεροντα τους. Να σας ενημερωσω αγαπητοι συμπολιτες πως πηγε να γινει η δουλεια; Κρυφα και παρασκηνιακα! Αυτες οι εντολες δοθηκαν. Και το κορυφαιο; Ψαλταδες (οχι και οι δυο μαζι αλλα ο ενας τον οποιο δεν πολυυποπτευεστε) μαζι με τον αρχιερατικο επιτροπο της περιοχης παρακαλω , και οχι της ενοριας μας( για οσους γνωριζουν τη διαφορα) παρα την αρνηση της επιτροπης και του π. Γιωργη ενημερωσαν τη χορωδια 3 εβδομαδες πριν πως η αποφαση ειναι να ψαλλει το τροπαριο απο τους ψαλταδες. Για να γινω πιο σαφης ο σκοπος ηταν να προλαβουν τις αντιδρασεις της τοπικης κοινωνιας αλλα να ενεργοποιησουν την αντιδραση των χορωδων οι οποιοι στο ακουσμα της ειδησης δια στοματος διοικησης Αμυντα εξοργιστηκαν και ειπαν πως αφου δε μας θελουνε δεν παμε ουτε τη Μ. Παρασκευη! Ολα αυτα δεν ηταν τυχαια αλλα οι πρωτεργατες της κινησης φανταζονταν την εξελιξη που θα ειχε ως αποτελεσμα την οριστικη απομακρυνση της χορωδιας απο το ναο. Και ρωτω λοιπον , γιατι ο π. Σεβαστιανος και τα πρωτοπαλικαρα του πανηγυριζαν μετα το περας της ακολουθιας της Μ. Τριτης μεσα στο ιερο λες και πηραμε την Πολη αγνωωντας πως δεν γκρεμισαν ενα κατεστημενο ( οπως ελεγαν) αλλα πως οι ιδιοι ειναι το κατεστημενο;;;Και δευτερον, πως αποφασιζει η μειοψηφια και μαλιστα κρυφα σε μια θρησκεια που προβαλλει την ισοτητα και τη δικαιοσυνη;;; Καπως ετσι κινηθηκε η ιστορια και υπαρχουν πολλες ακομη λεπτομεριες. Τα λεω απο πρωτο χερι γιατι τα ακουσα με τα αυτια μου και τα ειδα με τα ματια μου. Α και κατι ακομα , βλεπω και στα blogs εμφανιστηκαν οι υπερασπιστες του κινηματος. Σκεφτειτε οτι οι χορωδοι ειναι μεγαλοι ανθρωποι , πατεραδες ή και παππουδες σας. Ποσες φορες θα το εψαλαν ακομη 2, 3 ,4;;; Θα ανοιγε το πεδιο κυριοι ψαλταδες. Αγαπητο ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ δημοσιευσε το και αν θες βαλ´το και μονο του γιατι καπως ετσι ειναι τα πραγματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΙ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΕΣ ΗΤΑΝ ΑΥΤΕΣ, ΤΙ ΣΥΝΟΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ, ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΨΩΜΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ. ΤΖΑΜΠΑ ΕΧΑΣΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΜΟΥ.ΤΑ ΜΙΣΑ ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΘΕΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΦΥΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΟΥ. ΑΠΟ ΟΣΑ ΑΚΟΥΩ ΔΕ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΣΑ ΒΛΕΠΩ ΤΑ ΜΙΣΑ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ-ΣΟΒΑΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΝΘΕΝ ΚΑΙ ΕΝΘΕΝ-ΔΕΝ ΘΑ ΓΡΑΦΑΝ ΠΟΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΙΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΠΟΥ ΚΟΤΣΑΡΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΠΑΝΩ. ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΚΡΥΒΟΜΑΣΤΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ 'ΑΝΩΝΥΜΟΣ' ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΩ.ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ.

      Διαγραφή
    2. ΕΓΩ ΣΟΥ ΛΕΩ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΤΕ ΤΟ ΘΕΣ ΕΙΤΕ ΟΧΙ....ΤΩΡΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΝΩΝΥΜΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ Η ΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΝΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΣ...ΑΛΛΑ ΠΑΝΩ ΑΠ´ΟΛΑ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΝΩΝΥΜΑ...ΕΑΝ ΗΣΟΥΝ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΩΛΟΥΘΟΥΣΕΣ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΣ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο " 9 ΜΑΙΟΥ 3:12" ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΕΙΠΩΘΗΚΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ!!!

      Διαγραφή
    3. Και οχι μονο συνομοσια φιλε μου αλλα και κατι χειροτερο....η κινηση αυτη εβγαζε κακκια και μισος εναντιον ανθρωπων που προσεφεραν πολλα εδω και χρονια οσο για το πως απεδωσαν οι ψαλτες το τροπαριο...πολλα επιπεδα χαμηλοτερα!!

      Διαγραφή
  24. Ετυχε προ 5,6 χρονια ν¨ακουσω το τροπαριο της Κασιανης απο τους αγαπητους χορωδους,πραγματι εχει ψηγματα δυτικοτροπα,αλλα αυτο θα μπορουσε να λυθει με συννενοηση εκκλησιαστικοχορωδιακα.Οι δυο αυτες μελλωδιες Μ.τριτης Μ.παρασκευης αποτελουν τον κανονα για την εξεληξη της συνχρονης Ελληνικης μουσικης.[Χαττζιδακης,Θεοδωρακης,ρεμπετικα κ.λ.π}ε ρε παιδια δεν της εβγαλαν τα εντερα.Γατα ο παπας τοπιασε εστω και αργα. Ενας μη θρησκευομενος,σχεδον αθεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΚΑΙ ΣΑΝ ΤΙ ΕΠΙΑΣΕ "Η ΓΑΤΑ " Ο ΠΑΠΑΣ ΜΑΣ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ασε μας ρε δημητρη αρχοντα που απο την αναρχια περασες στην μουσικοφιλια.Μετα απο 40 χρονια ετυχε να πας στην εκλησια και εχεις και αποψη?Μαλον εχεις αποψη για να βγεις απο την αφανεια που βρισκεσαι. Γιαυτο και το ονοματεπωνιμο στο τελος οχι για τιποτα αλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστος δικε μου....αν και το πτοβλημα ειναι κοινωνικο και μας αφορα ολους, ειναι σιγουρο πως οσοι δεν εχουν ολοκληρωμενη αποψη ας μη παρασυρονται απο " δημαγωγους" και μαλιστα πληρωμενους....φιλε Δημητρη προς Θεου δεν εχω κατι προσωπικο μαζι σου αλλα ακου και την αλλη πλευρα...και ας ησουν εστω μια Μ.Τριτη στην εκκλησια τα προηγουμενα χρονια και θα καταλαβαινες γιατι η κινηση αυτη εξοργισε τοσο κοσμο!

      Διαγραφή
    2. 11 Μαΐου 2013 - 8:56 π.μ
      Φίλε Ανώνυμε,είναι προφανές ότι έχεις προσωπικό πρόβλημα μαζί μου και καλά θα έκανες να έρθεις να μου το πεις μπροστά μου. Επιχειρηματολογία του τύπου "Μαλον εχεις αποψη για να βγεις απο την αφανεια που βρισκεσαι", δείχνει έλλειψη επιχειρημάτων + εμπάθεια.
      Η προσωπική εμπάθεια φαίνεται κυρίως από την φράση "Μετα απο 40 χρονια ετυχε να πας στην εκλησια και εχεις και αποψη?", αφού φαίνεται ότι γνωρίζεις ότι δεν έχω σχέση με την εκκλησία, άρα με γνωρίζεις προσωπικά (λίγο μάλλον).
      Να σε πληροφορήσω λοιπόν ότι ούτε και φέτος πήγα στην εκκλησία, παρα μόνο στην Ανάσταση με τους συγγενείς.
      Αυτό το "απο την αναρχια περασες στην μουσικοφιλια", είναι άλλο ένα λάθος. Αναρχία και μουσικόφιλία δεν συνδέονται, ούτε το ένα προϋποθέτει την ύπαρξη του άλλου, ούτε και την αναιρεί. Είναι τελείως άσχετα μεταξύ τους. Ούτε και αναρχικός είμαι. Είμαι αντικειμενικός - τουλάχιστον προσπαθώ να είμαι - έτσι ώστε να βλέπω τα υπέρ και τα κατά από κάθε οπλιτική ιδεολογία.
      Για να έρθουμε όμως στο θέμα μας, έχω πολύ μεγάλη εκτίμηση στην βυζαντινή μουσική, και όταν έμενα Θεσσαλονίκη, είχα πάει αρκετές φορές στον Αγιο Δημήτριο γι αυτόν ακριβώς τον λόγο: Την Βυζαντινή Μουσική.
      Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο, και αφού διάβασα τον "8 Μαΐου 2013 - 2:22 μ.μ." είπα ότι αν και δεν γνωρίζω επι του θέματος της χορωδίας, με κέρδισε η άποψή του. Δηλαδή, έκανα το αυτονόητο. Κάποιος που δεν γνωρίζει, βλέπει τις απόψεις των άλλων και παίρνει την μια ή την άλλη μεριά. Έκανα δηλαδή αυτό που πρέπει να κάνει κάθε πολίτης. Ενημερώθηκα και πήρα την ανάλογη μεριά.
      Με το σκεπτικό σου, αφού δεν είμαι γιατρός δεν θα πρέπει να έχω άποψη για τα θέματα της υγείας, αφού δεν είμαι δάσκαλος δεν θα πρέπει να έχω άποψη για τα θέματα παιδείας, αφού δεν είμαι βουλευτής δεν θα πρέπει να έχω άποψη για τα θέματα του κοινοβουλίου. Αυτό είναι το λάθος που κάνεις εσύ και πολλοί σαν κι εσένα και τελικά δεν ασχολείται κανένας και πάει η χώρα μας κατά διαόλου.
      Τώρα, αν δεν σε ενδιαφέρει η χώρα και ο τόπος σου, δικαίωμά σου. Τουλάχιστον όμως άσε αυτούς που τους ενδιαφέρει να παλέψουν γι αυτό.
      Τέλος, το σχόλιο σου "Γιαυτο και το ονοματεπωνιμο στο τελος οχι για τιποτα αλλο. ", είναι επίσης λανθασμένο.
      Γράφω επώνυμα,τόσο στο Περισκόπιο όσο και εδώ γιατί εκεί είναι το ζουμί: η επωνυμία φίλε μου. Αυτή μας ανεβάσει ως ανθρώπους, ενώ αντίθετα η ανωνυμία με ύβρεις και προσβολές μας υποβιβάζει. Σκέψου το.
      Υ.Γ. Δηλαδή, εσύ, αν το επίθετό σου ήταν "Άρχοντας", δεν θα ήθελες να το βάζεις παντού; :-))

      Προς "11 Μαΐου 2013 - 10:19 π.μ.". Ευχαριστώ για την πολιτισμένη κριτική, έστω και αν το "Σωστος δικε μου..." δείχνει ότι συμφωνείς με την προσβλητική γραφή του προγούμενου.
      Είμαι ανοιχτός σε πολιτισμένες διαφωνίες, και, αν έχεις χρόνο να μου πεις την άποψή σου, μπορεί και να με πείσεις.

      Με εκτίμηση,
      Δημήτρης Άρχοντας

      Διαγραφή
    3. Φιλε Δημητρη να σου πω κατι με πολυ εκτιμηση...εννοειται πως μπορεις να εκφραζεις ελευθερα την αποψη σου και δεν μπορει να στο απαγορευσει κανεις...Η ενσταση μου ομως( δεν ειμαι ο πρωτος ανωνυμος στον οποιο αναφερεσαι αλλα ο δευτερος) εχει να κανει με το γεγονος οτι οφειλουμε να εχουμε βαθυτερη γνωση πανω σε ενα καπως " ειδικοτερο" θεμα. Στην προκειμενη περιπτωση εχουμε να κανουμε με ενα σχετικα γενικου ενδιαφεροντος θεμα ομως περα του οτι ενδιαφερει το συνολο των Αμτνταιωτων , οσοι ασχολουνται με αυτο πρεπει να το προσεγγιζουν απο πιο κοντινο σημειο. Αυτο ειναι αναγκαιο και για τη δικη σου προστασια και για την αποφυγη συγχησεων! Ηταν ενα διαιτερο στοιχειο πολιτισμου του τοπου μας το οποιο οπως και πολλα αλλα ξεριζωθηκε βιαια απο ενα συγκεκριμενο προσωπο που δεν εχω την ορεξη να αναφερω. Οσοι γνωριζουν με καταλαβαινουν , πιστευω και εσυ... Και να λυσω την απορια σε πολλους . Και σε αλλα μερη της Ελλαδας το τροπαριο της Κασιανης ψαλλεται κατ´αυτον τον τροπο. Χαρακτηριστικο παραδειγμα αποτελει η Κερκυρα , ενα νησι με ιδιαιτερη μουσικη παραδοση και ανεπτυγμενο θρησκευτικο αισθημα. Εκει δεν εχουν παπαδες ή ανηκουν σε διαφορετικη εκκλησια( δογμα) ή μηπως εμεις ως τοπικη ενορια τα εχουμε ολα οπως πρεπει να ειναι και το προβλημα μας ηταν η χορωδια;; Για να σκεφτουμε το εργο της εδω εκκλησιας και σε ποιους προσφερει;;

      Διαγραφή
  27. Καλή σου μέρα φίλε μου.
    Καταρχάς, δεν χρειαζόταν καν να μου πεις ότι είσαι ο δεύτερος σχολιαστής, φαίνεται από το ανεβασμένο επίπεδο γραφής και διαλόγου.
    Λες: "οσοι ασχολουνται με αυτο πρεπει να το προσεγγιζουν απο πιο κοντινο σημειο".
    Συμφωνώ μαζί σου.
    Γι' αυτό και παράθεσα την φράση του προηγούμενου ανώνυμου (7 Μαΐου 2013 - 11:23 μ.μ.) που εκθείαζε το γεγονός ότι αυτή τη φορά το τροπάριο της Κασσιανής ψάλθηκε με βυζαντινό τρόπο και ότι η ως τώρα χορωδία τον έψελνε με δυτικό τροπο.
    Τώρα που το σκέφτομαι ο σχολιαστής που μου επιτέθηκε με τρόπο προσβλητικό, ίσως από την βιασύνη του νόμισε ότι το σχόλιο:

    "ξέρουμε δε ξέρουμε μουσική, πάμε δε πάμε εκκλησία, έχουμε άποψη, ...........................................'Εφτασα 40 χρονών για να ακούσω το αυθεντικό τροπάριο της Κασιανής και έμεινα εκπληκτος και συντεντριμένος από την ομορφιά του. Συγχαρητήρια στους ψαλτάδες.",
    ότι ήταν δικό μου.

    Αφού λοιπόν παρέθεσα το σχόλιο αυτό, είπα ότι αν και δεν έχω γνώση περί των εκκλησιαστικών, η άποψη αυτή με έπεισε.
    Και συνεχίζει να με πείθει.
    Η Κέρκυρα είναι πάρα πολύ δυτικότροπο λόγω των Ιταλών.
    Και βέβαια, αν πούμε ότι ο π. Σεβαστιανός δεν είχε δικαίωμα να διώξει την χορωδία, το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τον παπά που την έφερε! Με ποιό δικαίμα έφερε κάτι που δεν έχει σχέση με την εκκλησιαστική παράδοση;
    Βλέπουμε λοιπόν ότι ότι η μια ή η άλλη άποψη στηρίζεται στα πιστεύω του καθενός και μόνο.
    Γι αυτό κι εγώ ανέφερα ότι η άποψή του 7 Μαΐου 2013 - 11:23 μ.μ. εμένα προσωπικά με έπεισε.
    Τώρα το αν ήταν "ενα ιδιαιτερο στοιχειο πολιτισμου του τοπου μας το οποιο οπως και πολλα αλλα ξεριζωθηκε βιαια", εδώ χωράει συζήτηση.
    Πόσο καιρό ψελνόταν με αυτόν τον τρόπο το τροπάριο της Κασσιανής; 20-30 χρόνια ή πραγματικά πολλά χρόνια; Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, αλλα αυτό που κατάλαβα εγώ, είναι ότι η δυτικότροπη ψαλμωδία του τροπαρίου από την χορωδία έχει ζωή στο Αμύνταιο 20-30 χρόνια. Άρα δεν μπορώ να το αποκαλέσω "ιδιαιτερο στοιχειο πολιτισμου του τοπου μας".

    Θα σου πω και κάτι που ως απορία μου λύθηκε μετά από πολλά χρόνια: Ουσιαστικά μου λύθηκε από αυτό το επεισόδιο.
    Σε κάποια περιφορά Επιταφίου (πιθανότατα το 2009) βρέθηκα έξω από το σπίτι μου εδώ στο Αμύνταιο και κάθησα να δω. Άκουσα λοιπόν την δυτικότροπη χορωδία και μου φάνηκε παράξενο... Από όσες φορές έχω πάει εκκλησία (όταν ήμουν μικρός κάθε Πάσχα βρισκόμουν στην Πελοπόννησο), δεν είχα ξανακούσει δυτική χορωδία σε εκκλησία και κατι δεν μου κόλλαγε. Η μουσική δεν ήταν βυζαντινή. Όμως αφού είχα πολλά χρόνια να πάω σε Επιτάφιο, πίστεψα ότι έτσι θα είναι παντού! Ασέ μη γελάς, φαίνεται πόσο σχέση έχω με την εκκλησία!
    Και οπότε, όπως αντιλαμβάνεσαι, δεν έχω γνώση καθόλου για να σου απαντήσω και στα δυο τελευταία ερωτήματά σου, στα οποία - αν και μάλλον είναι ρητορικά - μακάρι να είχα απάντηση.

    Με εκτίμηση,
    Δημήτρης Άρχοντας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο ανθρωπος δεν πρεπει να λεγεται μονο αρχοντας αλλα και να ειναι για να το δηλωνει. Κατα το η γυναικα του καισαρα δεν πρεπει μονο να ειναι τιμια αλλα και να φαινεται. Λοιπον δημητρη το οτι λες την αποψη σου απλα για να την πεις,χωρις να εχεις γνωση και εμπειρια δειχνει το δικο σου επιπεδο. Οσο για το επιπεδο γραφης και διαλογου μου,κρινεται καθημερινα απο τους ανθρωπους που εχω διπλα μου. Εσυ εχεις καποιους διπλα σου για να σε κρινουν?δεν νομιζω αλλιως δεν θα εβγαζες τοση κακια χωρις να ξερεις καταστασεις. Αν σε ειχαν βαλει στη θεση σου οταν επρεπε τωρα ολα θα ηταν πολυ διαφορετικα. Λυπαμε πολυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν καταλαβαινω ομως γιατι εσυ του επιτιθεσαι προσωπικα χρησιμοποιωντας χαρακτηρισμους που αφορουν τον ιδιο...Και εγω διαφωνω ως ενα σημειο με τον Δημητρη αλλα ασκησα εποικοδομητικη κριτικη απεναντι του οπως και ο ιδιος πολυ σωστα διαπιστωσε γιατι ειληκρινα με ενδιαφερει η λυση του προβληματος και οχι απλα η αντιπαραθεση.... Δημητρη με ενδιεφερε απλα να σε βαλω λιγο καλυτερα στο κλιμα και να καταλαβεις τους σοβαρους λογους αντιδρασης οσων αντιταχθηκαν σε αυτην την κινηση. Χαιρομαι που ειδες με λογικη τις αποψεις μου και να το σκεφτεις και απο την πλευρα των αλλων. Ευχαριστω!

      Διαγραφή
    2. Προς ανώνυμος 6 Μαΐου 2013 - 4:33 μ.μ.

      Λες: "το οτι λες την αποψη σου απλα για να την πεις, χωρις να εχεις γνωση και εμπειρια δειχνει το δικο σου επιπεδο".
      Για την ακρίβεια, έκανα παράθεση ενός σχολίου κάποιου άλλου ανώνυμου, και πάνω σε αυτό συμφώνησα κι εγώ γράφοντας ότι με έπεισε - και συνεχίζω να συμφωνώ βέβαια. Το ότι λέω την γνώμη μου επώνυμα δείχνει το δικό μου επίπεδο. Αυτό με την εμπειρία δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή τι ακριβώς πρέπει να έχω ως πείρα; Να είμαι παπάς ή να πηγαίνω κάθε Κυριακή στην εκκλησία; Μήπως η εμπειρία μου περί τα εκκλησιαστικά φαίνεται από ένσημα;

      Λές "δεν θα εβγαζες τοση κακια χωρις να ξερεις καταστασεις."
      Εγώ βγάζω κακία;
      Εγώ έκανα παράθεση ενός σχολίου και δήλωσα ότι αυτός που το έγραψε με έπεισε.
      Εσύ τι έκανες; Μου την έπεσες για τα καλά και μου λες κιόλας ότι βγάζω κακία;

      Λες: "Αν σε ειχαν βαλει στη θεση σου οταν επρεπε τωρα ολα θα ηταν πολυ διαφορετικα".
      Να το εκλάβω ως απειλή;
      Και αν ήταν διαφορετικά, σίγουρα δεν θα ήταν για καλό. Γιατί μια άποψη - όσο σωστη ή λανθασμένη και αν είναι - είναι ευλογία να ακούγεται. Γιατί, όπως είπε και ο Βολταίρος: "Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες".

      Προς Ανώνυμος 16 Μαΐου 2013 - 6:01 μ.μ.
      Φίλε μου είσαι μια πραγματική όαση στην ανωνυμία.
      Για οσους αντέδρασαν σε αυτήν την απόφαση του π. Σεβαστιανού, ΚΑΛΑ έκαναν, αφού έτσι πιστεύουν. Έχουν μια άποψη και καλά κάνουν. Αν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε ως πολίτες όμως και όχι ως ταλιμπάν, τότε αυτός ο τόπος θα πάει μπροστά. Γιατί, με την συζήτηση θα πάει μπροστά.
      Αλλιώς, θα κατέβουμε ακόμα πιο χαμηλά...

      Μακάρι να μπορέσουμε να τα πούμε και από κοντά, ώστε να γίνει ένας ακόμα πιο εποικοδομητικός διάλογος.

      Με εκτίμηση,
      Δημήτρης Άρχοντας

      Διαγραφή
    3. Ρε ανόητε 4:33,

      σκάσε και άσε τον άνθρωπο να μιλήση.Άχρηστοι σαν και εσένα έχουν κάνει τους υπόληπους να κάθονται μουγγοί.

      Συγχαριτηρια στους Αρχοντα και 6:01, διδασκουν επίπεδο και δημοκρατία.

      Διαγραφή
    4. Τόσες μέρες κάθομαι και διαβάζω τον διάλογό σας.
      Ντροπή στον ανώνυμο 4:33, δείχνει το ήθος του. Καλά τον λέει ο 12:44 ανόητο.
      Να δώσω κι εγώ συγχαρητήρια στους Αρχοντα και 6:01, γιατί όπως είπε και ο 12:44, διδασκουν επίπεδο και δημοκρατία.

      Δημήτρη, η φράση σου: "Γιατί μια άποψη - όσο σωστη ή λανθασμένη και αν είναι - είναι ευλογία να ακούγεται. Γιατί, όπως είπε και ο Βολταίρος: "Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες",
      πραγματικά με συγκίνησε. Ο ανόητος 4:33 χρησιμοποιεί βαριές εκφράσεις εναντίον σου κι εσύ του μιλάς με επιχειρήματα και δημοκρατικότητα.

      Μια μικρη επισήμανση όμως φίλε Δημήτρη: μην δίνεις σημασία σε τέτοιους τύπους, χάνεις τον χρόνο σου.

      ένας θαυμαστής των χειρουργικών σου δυνατοτήτων.

      Διαγραφή
  29. Προς Δημητρη: Φιλε εχει τυχει να γνωριστουμε και να καθισουμε και μαζι...οταν θα ξανατυχει να βρεθουμε απο κοντα θα σου αποκαλυψω την ταυτοτητα μου...εδω απλως τηρω στοιχειωδεις κανονες ασφαλειας για προσωπικους λογους και λογω ηλικιας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Επιπεδο και δημοκρατια??χα χα χα. Το επιπεδο του 4:33. και το ηθος του το ειδες απο το μηνυμα του?? Χα χα χα παλι. Και το δικο σας φανηκε τοτε απο τα μηνυματα σας. Ασχετοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Εσυ τωρα που απευθυνεσαι για να καταλαβουμε.;;;; Αντε γιατι αρχιζεις και γραφεις ασυναρτησιες...και το ποσο αςχετος εισαι εσυ δε μας το λες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. ρε συ 9:13, είμαι ο 4:33
    τι περίμενες;
    <Δεν βλέπεις ότι από κάτι ανόητους σαν κι εσένα οι υπόλοιποι καταντήσαμε να γράφουμε ανώνυμα;
    Για να αταλάβεις πόσο ανόητος είσαι, μπερδεψες την δημοκρατία με την ασυδοσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Εσυ γιατι νευριαζεις η γυναικα του εισαι?οπου θελω απευθυνομαι και οπου θελω ΘΑ απευθυνομαι. Ειναι δικαιωμα μου να λεω την γνωμη μου οπως εσυ. Και να γραφω οτι θελω οπως εσυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.