(Γράφει
ο ΑΘΡ στο ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ που ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ)
Γύρω
στα τέλη δεκαετίας του ’80, που ο ΠΑΣΟΚικός ακτινωτός ήλιος άρχισε να χάνει τη
λάμψη του, κι ο Έλληνας, ψιλοβολεμένος πια, άλλος στη ΔΕΗ, τον ΟΣΕ, τον ΟΤΕ, το
ΙΚΑ, το ΕΣΥ, το θαλασσοδάνειο, την αρπαχτή, το ξενοδοχείο στο χωριό, τις
«πέτσινες» δηλωμένες καλλιέργειες, τα, το, τις, ζητούσε κάτι πέρα απ’ το
ζιβάγκο, τον Αραφάτ, τους
Σαντινίστας, το μούσι των Πασόκων.
Στρέφονταν πια στη γραβατωμένη σοβαρότητα της νεόκοπης δεξιάς του Μητσοτακέϊκου, που σηματοδοτούσε την
Νεοφιλελεύθερη άποψη για την ανάπτυξη, την ελευθερία, το Δυτικο-Αμερικάνικο
όνειρο που θα μας έφτιαχνε …Καλιφόρνια.
Το
ξήλωμα –όπως πάντα γίνεται-, άρχισε απ’ τα Πανεπιστήμια. Μετά 30 χρόνια
αριστερο – Πασοκικής κυριαρχίας, επανέρχονταν οι «υγιείς – γρεβατωμένες
δυνάμεις του δόγματος του Γερο – Καραμανλή, «Ανήκομεν στη Δύση»…
Ο
Συνδικαλισμός –ως απ’ τη φύση του- κράτησε πιο δυνατά τις δυνάμεις του κόντρα
στις νεοφιλελεύθερες σειρήνες, που θα μας οδηγούσαν, φτωχούς και πλούσιους στη
… «Γη Χαναάν».
Η
Τοπική Αυτοδιοίκηση, με πρώτα κάστρα που κατέρρευσαν, Αθήνα – Σαλονίκη –
Πειραιάς, (Έβερτ, Κούβελας, Ανδριανόπουλος), κατέβασε πρώτη τα σώβρ… στους επερχόμενους
σωτήρες.
Ο
Πελοποννήσιος φέρελπις Κούβελας, με
το χολιγουντιανό του στυλ, πρώην Κεντρώος και τώρα Νέο – φιλελεύθερος, σάρωσε
τη ζαλισμένη Σαλονίκη.
Το
μεθεπόμενο Χολιγουντιανό πρόσωπο που κυριάρχησε 2 -3 τετραετίες στη
«χωριατούπολη» Σαλονίκη, είναι ο Παπαγεωργόπουλος,
φτερωτός –ανεπάγγελτος γιατρός-, που σέρνεται τσαλακωμένος τώρα στο κελί 33,
για τα 52 εκατομμύρια Ευρώ, που ‘κάναν φτερά απ’ τα ταμεία του Δήμου, χωρίς ο
ίδιος ν’ αντιληφθεί τίποτε, ή ν’ αυτοκτονήσει γι’ αυτό, από ντροπή.
Οργανώσεις
εκκλησιο – παρεκλησιαστικές, σούπα – μούπες, μυστικές, εθνικές, φανερές,
ΚΥΠίτικες, πράκτορες και πρακτορίσκοι που βυζαίνουν εκατό – τόσα χρόνια τους
κρουνούς μυστικών κονδυλίων, Ψωμιάδηδες,
γραφικές καρικατούρες τριτοκοσμικές, μετανάστες – μυστήριοι ομογενείς, που 20
χρόνια τώρα δεν μάθαν Ελληνικά, όλους αυτούς και μαζί τους ένα κάρο αφελείς και
θύματα, τους έκανε να ψάχνονται, ο ανεπανάληπτος κι ο ικανός ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ και μπράβο του. Γεια σου Βλάχε
– πατριώτη!
Η νίκη
των ΜΠΟΥΤΑΡΗ – ΚΑΜΙΝΗ, σηματοδοτούν ανεξίτηλα την απαίτηση για το ξήλωμα ενός
σάπιου παρα – πολιτικού συστήματος, με τους ανθρώπους του, που σαν
παραμορφωτικός φακός έκαμνε το μαύρο – άσπρο και τη ξεφτίλα, καθωσπρεπισμό!
Γιατί δηλαδή θα ‘πρεπε να ‘ναι δήμαρχος ο Έβερτ, η Ντόρα, ο Σκανδαλίδης, ο Πάγκαλος, ο Αβραμόπουλος
που σέρνουν πίσω τους χιλιάδες δεσμεύσεις κι ένα σύνταγμα ρεμπελο –
κομματόσκυλα της συμφοράς;
Γιατί αυτός ο συρφετός κι όχι ένας αρειμάνιος κι ελεύθερος Μπουτάρης, ένας καθηγητής χαμηλών τόνων
Καμίνης, χωρίς δεσμεύσεις, που δεν
έχουν βλέψεις να μας σώσουν, τρομάρα τους! σαν υπουργοί, πρωθυπουργοί αργότερα;
Και δεν φοβούνται να λεν τα πράγματα με το όνομα τους…
Η
«τρύπα του Κούβελα», όσοι θυμούνται την έκφραση «μνημείο» πλέον της πολιτικής αγυρτείας,
που νομίζω ότι θα πρέπει να υπενθυμίζεται όταν αναφερόμαστε διαχρονικά στο
πολιτικό ψέμα, ήταν μια πραγματική «τρύπα στο νερό»!
Για
τους νεότερους που πιθανόν δεν γνωρίζουν το σχετικό, γράφω το «Τρύπα του
Κούβελα».
Πριν
λοιπόν τις εκλογές της προ-τελευταίας του θητείας στο Δήμο, ο Κούβελας, γύρω στα ’90, έσκαψε έξω απ’
το χωριό της Διεθνούς Έκθεσης Θεσ/νίκης μια τρύπα, κι έβαλε μια τεράστια
πινακίδα που διαφήμιζε το έργο «Μετρό της Θεσ/νίκης». Εννοείται ότι, άρχισαν
από εκεί οι εργασίες του, θα κόστιζε τόσα χρήματα και ο προϋπολογισμός του έργου
θα καλύπτονταν απ’ τα έσοδα του νεότευκτου τότε Δημοτικού Ραδιοφώνου της πόλης,
έτσι χωρίς να επιβαρυνθεί ο Δημότης ή ο προϋπολογισμός της χώρας.
Οι
Δημοτικοί Σταθμοί τότε της Αθήνας με Έβερτ, της Σαλονίκης ήταν στο χάϊ τους,
σαν να ‘χαν ανακαλύψει το χρυσάφι των Ίνκας της Αμερικής!
Κι
αναρωτιέται κανείς, καλά, δεν σκέφτηκαν, δεν ρώτησαν, δεν ψάξανε πόσα τέλος
πάντων ήταν τα έσοδα του Δημοτικού Ραδιοφώνου, που τελικά βούλιαξαν όλα τους
στα χρέη, με τους αμέτρητους διορισμούς ημέτερων κηφήνων, που θα έφτιαχνε
τέτοιο κολοσσιαίο έργο;
Τόσο
αφελείς ήταν οι ντεμέκ μάγκες Σαλονικείς;
Μάλλον ισχύει ότι, οσο πιο τρανταχτό ψέμα κι υπερβολή ειπωθεί, ειδικά
προεκλογικά, τόσο πιο πιστευτό γίνεται. Δεν εξηγείται αλλοιώς.
Κι
αυτά εννοείται λέγονταν και υπόσχονταν όχι στους κατοίκους του Άνω Γκούγκοβο,
που πιθανόν να μην καλογνώριζαν τα Πελοποννησιακά – Ελληνικά του Κούβελα, αλλά
στα καρντάσια της Συμπρωτεύουσας όπως βαυκαλίζονται ν’ αποκαλούν κάποιοι την
επαρχιούπολη Σαλονίκη.
Το
Μετρό, 15 χρόνια τώρα, καταταλαιπωρεί τη πόλη και κατασπαταλεί κρατικούς πόρους
και δάνεια, κι η λειτουργία του υπολογίζεται, στη καλύτερη των περιπτώσεων, το
2016!
Θα
μου πείτε «ήθελες τα και παθέστα»…
Επειδή όμως τέτοιες «τρύπες – λούμπες» υπάρχουν άπειρες, όταν η υπερβολή, η
αμετροέπεια, το πολιτικό ψέμα, η άκρατη υποσχεσιολογία κυριαρχούν, σίγουρα
κάποια «τρύπα Κούβελα» υπάρχει στα σχέδια κάθε επίδοξου σωτήρα, ακόμα και στο
Άνω Γκούγκοβο..
Πως
θα χαρακτηρίζατε εσείς την «Αυτόνομη θέρμανση» σε κάθε Δημοτικό Διαμέρισμα του
Δήμου μας με βιομάζα, που ήδη «ντίλι – ντίλι το καντήλι» άρχισε να παίζεται και
θα αποτελέσει το επιθετικό δόρυ, του πολυπράγμονα Δημάρχου μας στις εκλογές της
Άνοιξης του 2014;
Κι
έχουν αρχίσει οι μελέτες του έργου… χωρίς όμως την εύλογα πρώτη,
οικονομοτεχνική μελέτη…
… Ναίαι, ναίαί… βέβαια, η αντιπολίτευση δεν
θέλει το έργο, για αντιπολιτευτικούς λόγους…
… Γι’ αυτό δεν προχώρησε ως τα τώρα…
Το
άλλο με τον Μπόμπο το ξέρετε;
Στην
Κέλλη, λόγω του μεγάλου ζωικού κεφαλαίου; Για βιομάζα θα χρησιμοποιηθεί η
«κακαράγκα» των αιγοπροβάτων! Ακόμη, λέγεται και η χρησιμότητα –ειδικά μετά από
βρώση φασολιού, της πλούσιας σε βιοαέριο «παρντέσκας»… Κελιώτικης.
Προχωράει δηλαδή δυνατά το έργο… Κι αφού οι μελέτες δεν λογαριάζουν ποσά
και κόστη λειτουργίας… Εγώ θα πρόσθετα, τα σχέδια να μην προβλέπουν μόνο
θέρμανση για τον χειμώνα, αλλά και ψύξη για το καλοκαίρι. Υπάρχει τεχνολογία.
Άλλωστε, ο πλανήτης μας υπερθερμαίνεται σταδιακά. Έτσι, για να ‘μαστε πιο
μπροστά απ’ τον μπροστάρη μας Δήμαρχο. Σήμερα η τεχνολογία το μόνο που δεν
κατόρθωσε είναι να βγάζουν γένια οι σπανοί!
Το
άλλο το ωραίο με τα Υδροπλάνα που θα μας πηγαινοφέρνουν Πάτελι – Ραφήνα, το
εμπεδώσατε ή ακόμη το αμφισβητείτε;
Ε!
λοιπόν, είστε τελείως γκα-γκα και άπιστοι και δολιοφθορείς κάθε ιδέας προόδου,
αυτού του έρμου τόπου. Κρίμα κι αλλοίμονο και σας αξίζει κάθε επιτίμιο…
Εγώ
και είμαι σίγουρος γι’ αυτό, αν θέλεις να κάνεις κάποιον να πιστέψει μια
μπαρούφα ολκής, ένα μεγάλο ψέμα, πες του το μεγαλύτερο! Μη διστάσεις να
τσιγκουνευτείς στο ψέμα…
Πες
του ότι απ’ του χρόνου τελειώνει η λιτότητα και ξαναγυρίζουμε στο πάρτυ το αλλοτινό.
Πες
του ότι έχεις σίγουρο χάρτη, πού είναι θαμμένος ο θησαυρός του Αλή πασά και
ψάχνεις συνεργάτη να τον ξεθάψεις…
Αν
θες να γίνεις πιστευτός, πες ότι μεγαλύτερη χαζομάρα κατεβάσει η κούτρα σου…
Αφού είναι δεδομένο άλλωστε ότι μας… ψεκάζουν!!!
ΥΓ. Αυτά, για άλλες τρύπες (ντούπκες)… Έτσι,
για την ιστορία και μόνο. Και για να γελάσει το πάνω χείλι μας…
Α) Στις εκλογές του
΄81, όταν το ποτάμι της Αλλαγής παρέσερνε στο διάβα του, κούτσουρα και
κοτρώνες, μια γιαγιά σε χωριό της Έδεσσας, που νόμιζε ότι ο κάθε βουλευτής έχει
τη κάλπη του, με το ψηφοδέλτιο του ΠΑΣΟΚ στο χέρι και σταυρό στον Πέτσο, λέει στην εφορευτική επιτροπή
όλο αγωνία κι αγωνιστικότητα: «ντέκαε μπρε, ντούπκατα να Πέτσο»!! (Που είναι βρε η τρύπα του
Πέτσου;).
Β) Τα χρόνια της
Τιτοϊκής εποχής, οι αστυνομικοί της FYROM ήταν πολύ βλοσυροί
και άγριοι, τους ψιλοτρέμανε όλοι στις τότε επισκέψεις μας στα Bitola.
Σε
κάποιο μπλόκο της τροχαίας, για υπερβολική ταχύτητα, ο αστυνομικός ζητάει την
άδεια και το δίπλωμα του οδηγού της FYROM. Έτρεχες… όχι δεν
έτρχα, έτρεχες και τρυπάει το δίπλωμα με το ειδικό εργαλείο. Τότε τους πόντους
παραβατικότητας, τους μετρούσαν με τρύπες στο δίπλωμα. Με κάποιες τρύπες,
έχαναν το δίπλωμα τους.
Τελικά, βρέθηκαν και λίγο γνωστοί και μετάνιωσε ο τροχαίος για τη τρύπα
που έκανε στον οδηγό. Οπότε, έγραψε στο δίπλωμα του, δείχνοντας με βέλος τη
τρύπα «Όβαε ντούπκα, νέ-ε ντούπκα»!!
(Αυτή η τρύπα, δεν είναι τρύπα).
Τέτοια ωραία με τις τρύπες.
…Και να προσέχουμε όλοι τις τρύπες στους
δρόμους. Αυτές είναι όντως αληθινές…
Αν θελουμε εργα εχουμε τρυπες στους δρομους
ΑπάντησηΔιαγραφήκατσε ρε Ρακοπουλε με τα κειμενα σου κοψε τις εξυπναδες !!!!!!!!!! Πασοκ εισαι και οση ευθυνη εχει η Ν.Δ περισσοτερη εχει το κομμα σου τομ ΠΑΣΟΚ, Εκτος και αν τωρα αλλαξες!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κυριος Ρακοπουλος νομιζει ακομη οτι κυβερνα το ΠΑΣΟΚ , ελεος ποια πότε
ΑπάντησηΔιαγραφήθα καταλαβουν αυτοι οι ανθρωποι οτι ΛΗΣΤΑΡΧΟΙ του ΠΑΣΟΚ εχου τελειωσει
ποτε θα καταλαβουν οτι εχουν καταστρεψει την ΕΛΛΑΔΑ τους που =ταχα=
τοσο την αγαπούν, ποτε θα καταλαβουν οτι η ΠΡΑΣΙΝΗ καρτα του ΠΑΣΟΚ
δεν περνα ποια αλλα, εχουν παθει πλυση εγκεφαλου με τα λεφτα που τους
ταιζε το ΛΗΣΤΑΡΧΙΚΟ κομμα τους .
Εν ετη λοιπον 2014 υμνουν ακομη τον ΛΗΣΤΑΡΧΟ = ΑΝΔΡΕΑ = ως ευεργετη
τησ καταστροφης μπραβο αειμνστοι ΠΑΣΟΚΤΖΗΔΕΣ
Αγγελε γιατι δεν πηρατε χρίσμα τουΠΑΣοΚ αυτη τη φορα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΣΕΙΣ ΑΓΑΠΗΤΕ 1:07 ΓΙΑΤΙ ΜΑΖΕΥΕΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΙΟΝ ΣΤΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟ ΤΑ ΠΡΩΤΟΚΛΑΣΑΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ Ν.Δ ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό καταλάβατε εσείς?Ο τι είναι ΠΑΣΟΚ?Βλέπω ότι όσο ξέρετε να γράφετε τόσο ξέρετε και να διαβάζετε....
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε που έβαλες την φωτογραφία με τη χρηματοδότηση από το FM100 και μας έκανες να θυμηθούμε ότι η εξαγγελία για δημοτική χρηματοδότηση δεν ήταν –προφανώς- παρά το μέσο πίεσης προκειμένου να θέσει ο πρώην δήμαρχος πιεστικά το αίτημα για μετρό. Γιατί? Μα θυμήσου ποιος ήταν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και έδινε έγκριση για τα απαιτούμενα κοινοτικά κονδύλια (που από τότε δικαιούνταν το έργο). Το όνομα Τσοχατζόπουλος σου λέει κάτι?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι λοιπόν ο Κούβελας πίεζε επί 2,5 χρόνια τον Θεσσαλονικιό ΥΠΕΧΩΔΕ Τσοχατζόπουλο και ήθελε να φέρει προ τετελεσμένων τους κυβερνώντες! Δεν θα απαντούσα αν δεν ένιωθα απογοητευμένος με το ότι η ιστορία επαναλαμβάνεται και κανείς δεν παίρνει ευθύνη (ναι, με ονοματεπώνυμο και όχι αόριστα), γιατί η πόλη μας δεν έχει μετρό εδώ και 30 χρόνια. Γιατί και εξαγγελία του αέρα να ήταν το 1987, θα συμφωνούσαμε οι περισσότεροι ότι αργήσαμε κάπως (αν και κάλλιο αργά παρά ποτέ!).
Και μελέτες υπήρχαν. H προκαταρκτική μελέτη για μετρό ελαφρού τύπου συντάχθηκε από δικούς μας καθηγητές του ΑΠΘ (Πενέλης, Παπαχαρίσης, Τζιβανίδης, Βαλαλάς, Μπαντέλας, Μουτσόπουλος), σε συνεργασία με τις αντίστοιχες δημοτικές εταιρίες μετρό της Μασσαλίας, του Ντύσελντορφ και του Δ. Βερολίνου. Το συγκοινωνιολογικό μέρος είχε ανατεθεί στον καθηγητή του Δημοκριτείου αν θυμάμαι καλά Πορφυλλίδη. συνέχεια, αφού το έργο και την προκαταρκτική μελέτη ενέκριναν ΟΜΟφωνα το δημοτικό συμβούλιο έγινε διακήρυξη,με 6 απο τις 10 εταιρίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να προχωράνε στη β’ φάση του διαγωνισμού.
Και από το μέτωπο της κυβέρνησης (θα θυμάσαι για τι άγριες εποχές μιλάμε, σου θυμίζω ότι για ένα κτίσμα 5 τμ με δορυφορική κεραία, ο Παπανδρέου έστειλε την Αντιτρομοκρατική την ίδια και τον Αρκουδέα, αρχηγό της ΕΛΑΣ, για να το γκρεμίσει!!!) το γνωστό παιχνίδι.
Κι όχι τίποτα, πέρα από το ότι το έργο ήταν επιλέξιμο για επιχορήγηση ήδη από τότε και μπορούσε να έχει πρόσβαση σε δανεισμό από την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων, η τότε κυβέρνηση με επιδεικτικό μένος αρνούνταν να βάλει την υπογραφή της (έπρεπε βλέπεις, γιατί οι αιτήσεις περνάνε από την αρμόδια υπουργική υπηρεσία).
Τότε ήταν που ανοίχτηκε η τρύπα για πολιτική πίεση (και όχι στα κουτουρού, αφού ακόμη κι έτσι, έγινε με βάση την αρχική προκαταρκτική μελέτη για μετρό ελαφρού τύπου).
πωπω!!! ακόμα δεν καταλαβαν τι γράφει! είναι τρομερό αυτο που συμβαίνει στον τόπο μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή