Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2025

Πέτη Πέρκα: Η κυβέρνηση συγκεντρώνει σε λίγους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους τα πάντα…

   Τοποθέτηση της Πέτης Πέρκα, Βουλεύτριας Φλώρινας και γραμματέα της Κ.Ο. της Νέας Αριστεράς στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ως ειδικής αγορήτριας στο ν/σ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
  «Πυρά» προς την κυβέρνηση εξαπέλυσε η Πέτη Πέρκα, βουλεύτρια Φλώρινας και γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας (Κ.Ο.) της Νέας Αριστεράς, κατηγορώντας την ότι «προσπαθεί να τα ξεπουλήσει όλα και σε καλή τιμή». Χαρακτηριστικά, τόνισε: «Δεν ορρωδείτε προ ουδενός. Ούτε από τα καταγεγραμμένα αποτελέσματα των συμβάσεων παραχώρησης  που αποδεικνύουν πόσο ενάντια στο δημόσιο συμφέρον έχουν αποβεί οι ληστρικές αυτές συμβάσεις».
   Η βουλεύτρια υπενθύμισε ότι έχει «εκφράσει έγκαιρα και με τεκμηριωμένες απόψεις και επιχειρήματα την ριζική μας αντίθεση στην πολιτική της εκχώρησης σημαντικών δραστηριοτήτων του Δημοσίου σε ευαίσθητους τομείς (σχολική στέγη, νοσοκομεία, φυλακές, αεροδρόμια, οδικοί άξονες, κτιριακές εγκαταστάσεις δημοσίου κ.λ.π.) σε ιδιώτες με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ ή των Συμβάσεων Παραχώρησης»
  Αναφερόμενη συγκεκριμένα στην Εγνατία Οδό επεσήμανε ότι «αυτό το μεγάλο έργο που υλοποιήθηκε ως δημόσιο και στη συνέχεια δίνεται δώρο -συμπτωματικά- στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis, για την 35ετή ανάληψη της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου Εγνατία Οδός, καθώς και των τριών καθέτων προς αυτόν οδικών αξόνων. Έχουμε και εδώ διαδοχή από τον όμιλο AKTOR που έχει αναλάβει και τη λειτουργία των διοδίων, θυμίζοντας, ως έναν βαθμό, τη μετάβαση της Αττικής Οδού από τον πρώην επενδυτή στον νέο. Ωραίος κόσμος, όμορφος αγγελικά πλασμένος!».
   Η Πέτη Πέρκα εξέφρασε την αντίρρηση της Νέας Αριστεράς από θέση αρχής για την παραχώρηση, τονίζοντας προς τον υπουργό ότι «έχετε πει ότι δεν την θεωρείτε απαραίτητη, ως μνημονιακή υποχρέωση, αλλά ως αναγκαιότητα, γιατί η παραχώρηση είναι προϋπόθεση αυτή τη στιγμή για την αναβάθμιση της Εγνατίας Οδού. Για ακόμη μια φορά εκτελείτε μνημονιακές επιταγές χωρίς μνημόνια»
  Και συμπλήρωσε: «πέρα από θέση αρχής, είμαστε κάθετα αντίθετοι και για την παραχώρηση καθ’ αυτή, για την οποία δικαίως πανηγυρίζει ο Παραχωρησιούχος, με τα «οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους» που φέρνει η Σύμβαση Παραχώρησης, αλλά και η κυβέρνηση, που συνεχίζει ακάθεκτη το «μεταρρυθμιστικό» της έργο, ιδιωτικοποιώντας άλλο ένα κρίσιμο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού δημοσίου».
   Η βουλεύτρια εξήγησε ότι οι χρήστες είναι αυτοί που πληρώνουν το «μάρμαρο», μέσα από την αύξηση των διοδίων και την κατάργηση της απαλλαγής για ενδοδημοτικές μετακινήσεις στις παραμεθόριες περιοχές, αλλά και τις απαλλαγής για τους ανέργους, κάτι που προβλεπόταν στο αρχικό κείμενο της σύμβασης.  Μάλιστα, κατήγγειλε ότι «η σύμβαση που ενέκρινε το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι διαφορετική από εκείνη, για την οποία είχαν δοθεί προσφορές. Έχουμε δηλαδή το παράδοξο να γίνονται τροποποιήσεις το διάστημα που ακολούθησε τις προσφορές, μέχρι την τελική υπογραφή της σύμβασης».
   Η Πέτη Πέρκα δήλωσε ότι ««ξεπουλιέται» άλλο ένα «ασημικό» της χώρας, ενώ κατασκευαστικό κομμάτι της τάξης των 7 δισ. της ΕΟ έγινε με δημόσιο χρήμα, και ενώ η εταιρία από τη λειτουργία της έχει αφήσει χρήματα στα δημόσια ταμεία. Με αυτή την κυβέρνηση, το μόνο που θα μείνει δημόσιο είναι ο αέρας που αναπνέουμε». 
  Επιπλέον, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ακόμα δεν ξεκίνησε η παραχώρηση «και άρχισαν τα δωράκια προς τον παραχωρησιούχο», καθώς «το δημόσιο θα αποζημιώσει το σύνολο των εργασιών βαριάς συντήρησης των σηράγγων που κανονικά ήταν υποχρέωση του παραχωρησιούχου». Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσει κανείς περαιτέρω ότι και αυτή η παραχώρηση εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα εις βάρος του ελληνικού δημοσίου και του κοινωνικού συνόλου».
   Σχετικά με την Αττική Οδό ξεκαθάρισε ότι θα καταψηφίσει την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης όπως είχε πράξει και ένα χρόνο πριν με την αρχική σύμβαση. Εξήγησε ότι «ο έλεγχος όμως των εξόδων του Αναδόχου αποτελεί δύσκολο εγχείρημα, αφού η Αττική οδός εμφανίζει υπέρογκα έξοδα που αποδίδει για τη συντήρηση και τη λειτουργία στην εταιρεία Αττικές διαδρομές. Εμφανίζεται δηλαδή το παράδοξο φαινόμενο, ένα κολοσσιαίο ποσό να παρουσιάζεται μονοσήμαντα σαν έξοδο της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., ενώ δια της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. το καρπούνται οι Εταιρείες-μέτοχοι της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ, και με τη μεθόδευση αυτή να μην υπολογίζεται στην απόδοση των ιδίων κεφαλαίων αυτών των Εταιρειών. Κάπως έτσι με αξιοποίηση του «κόλπου» των ενδοομιλικών συναλλαγών, παρατάθηκε η Περίοδος Παραχώρησης του Έργου».
   Στη συνέχεια, αναφέρθηκε και στον παραχωρησιούχο του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι επισημαίνοντας ότι «το πάρτι διασπάθισης δημόσιων πόρων υπό τη μορφή αποζημιώσεων σε παραχωρησιούχους συνεχίζεται, με την Αποζημίωση άνω των 363 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν όσο το 60% της συνολικής επένδυσης».
   Κλείνοντας, η Πέτη Πέρκα τόνισε ότι «δεν είναι οι παραχωρήσεις μοχλός ανάπτυξης, ούτε είναι καλύτερη η αξιοποίηση των υποδομών. Κι αυτό είναι ακριβώς η ιδεοληψία του νεοφιλελευθερισμού, που το μόνο που κάνει είναι να συγκεντρώνει σε λίγους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους τα πάντα – μεταφορές, υποδομές, ΑΠΕ, ό,τι κινείται».Ολόκληρη η τοποθέτηση: https://youtu.be/CArh3WGpSfU

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.