H φοιτητική ομάδα του Πανεπιστημίου Δυτικής
Μακεδονίας Tyφoon MotoRacing απέσπασε μία ακόμη σπουδαία παγκόσμια διάκριση
κατακτώντας τη δεύτερη θέση στη συνολική κατάταξη στον διεθνή διαγωνισμό
Motostudent VI, που διεξήχθη από 15 έως 18 Ιουλίου 2021, στην πίστα
Motorland-Aragon της Ισπανίας.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 37
πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και η Tyφοοn MotoRacing του Πανεπιστημίου Δυτικής
Μακεδονίας, με 680,7 μόρια άφησε πίσω της ομάδες με μακρά παράδοση στο θεσμό
από Πολυτεχνικές Σχολές της Ιταλίας, της Ισπανία, της Γερμανίας και του
Ηνωμένου Βασιλείου.
Από την Ελλάδα συμμετείχε και η φοιτητική
ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κατακτώντας την όγδοη θέση
στη συνολική κατάταξη.
Η ομάδα σχεδίασε, μελέτησε και κατασκεύασε
από την αρχή τη νέα μοτοσυκλέτα “Κέρβερος” – “Cerberus”, (ένα όνομα εμπνευσμένο
από την αρχαιοελληνική μυθολογία σύμφωνα με την οποία το μυθολογικό πλάσμα ήταν
παιδί του τιτάνα Τυφώνα), εφαρμόζοντας πληθώρα καινοτόμων ιδεών.
Συγκεκριμένα, ο σκελετός της μοτοσυκλέτας
είναι ένα υβριδικό, σωληνωτό χωροδικτύωμα, το οποίο αποτελείται από σωλήνες
ανθρακονήματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς συνδέσμους από ατσάλι
και αλουμίνιο.
Η καινοτόμος αυτή μέθοδος εφαρμόζεται για
πρώτη φορά και για την υλοποίησή της αφιερώθηκαν αμέτρητες ώρες μελέτης και
δοκιμών. Επιπλέον, μία ακόμη καινοτόμος εφαρμογή αφορά την ενίσχυση της
παθητικής ασφάλειας του οδηγού μοτοσυκλέτας.
Ο μεγάλος αριθμός δυστυχημάτων λόγω απουσίας
κράνους ώθησε την ομάδα να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δεν θα
επιτρέπει τη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν δεν φοράει ο οδηγός το κράνος του,
παροτρύνοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν το
σημαντικό αυτό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας.
Το
ψαλίδι μελετήθηκε και κατασκευάστηκε από φύλλα και μασίφ κομμάτια αλουμινίου,
ενώ το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι με self-made
μπότες μπροστά και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού πίσω.
Ο σχεδιασμός των αεροδυναμικών βασίστηκε σε
ρευστομηχανικές αναλύσεις και η κατασκευή τους έγινε από ανθρακονήματα ενώ
επίσης αντίστοιχες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της 3D-printed
εισαγωγής και της εξάτμισης τιτανίου.
Η φοιτητική ομάδα ιδρύθηκε το 2014 με
επιστημονικά υπεύθυνο τον αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών κ. Δημήτρη
Γιαγκόπουλο και έκτοτε, σε κάθε συμμετοχή της σε διεθνείς διαγωνισμούς, αποσπά
σημαντικές διακρίσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.