Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Τηλεθέρμανση Δήμου Αμυνταίου: Τι προσφέρει, ποιοι την απολαμβάνουν, πόσο κοστίζει…



(ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ)…

  Το ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ παρουσιάζει τη συνέντευξη που παραχώρησαν το Σάββατο 7/11 στο «Ράδιο Αμύνταιο» και την εκπομπή του συνεργάτη μας, Γιώργου Θεοχαρίδη, «Επίκαιρα», ο Πρόεδρος της ΔΕΤΕΠΑ, Ευθύμιος Χαριτίδης και ο Διευθυντής της Δημοτικής Επιχείρησης, Κων/νος Κυριακόπουλος όπου ενημέρωσαν τους πολίτες του Δήμου, για θέματα που αφορούν την τηλεθέρμανση.
  

- Τι είναι τηλεθέρμανση;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Η τηλεθέρμανση είναι γνωστή στους συνδημότες, καθώς απολαμβάνουν το αγαθό εδώ και δέκα χρόνια, ουσιαστικά είναι ένα σύστημα κεντρικής θέρμανσης, η θερμότητα παράγεται σ’ έναν κεντρικό σταθμό και στη συνέχεια μέσω ενός  σύστημα υπογείων σωληνώσεων διανέμεται σ όλα τα σπίτια, δηλαδή έχουμε μια μαζική κεντρική παραγωγή θερμότητας την οποία διανέμουμε σε πολλά σπίτια.

- Η ΔΕΤΕΠΑ φέτος ολοκλήρωσε κάποια σημαντικά έργα επεκτάσεων και εγκαταστάσεων. Υπήρξαν και πολλά προβλήματα με το ΕΣΠΑ. Πείτε μας σχετικά.

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Η ΔΕΤΕΠΑ στην παρούσα φάση ολοκλήρωσε μια μεγάλη επένδυση της τάξης των 8 εκ. ευρώ, η οποία χρηματοδοτήθηκε κατά 75% από το ΕΣΠΑ και 25% από τη συμμετοχή της επιχείρησης. Όταν τον Σεπτέμβρη του 2014 αναλάβαμε το εν λόγω έργο, ήταν υλοποιημένο μόλις κατά 15%, παράλληλα υπήρχε μια προκαταβολή στην ΔΕΤΕΠΑ από το ΕΣΠΑ 4 εκ. €, η οποία ωστόσο ήταν δεσμευμένη και δεν μπορούσε να δαπανήσουμε ούτε ευρώ, διότι η προηγούμενη Δημοτική Αρχή είχε λάβει την προκαταβολή χωρίς την έκδοση εγγυητικής επιστολής με σύννομο τρόπο.

  Οπότε, μόλις αναλάβαμε, το πρώτο μέλημα μας ήταν να αποδεσμεύσουμε το ποσό των 4εκ. € για να χρηματοδοτηθεί το έργο. Επίσης, ένα άλλο υποέργο -που ήταν βασική προϋπόθεση προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο-, ήταν η τεχνική βοήθεια και το δεύτερο που πράξουμε συγχρόνως. Συνάψαμε με την ΑΜΚΟ μια πραγματική σύμβαση για τεχνική βοήθεια, για να προχωρήσουν οι επόμενες συμβάσεις και να δημοπρατηθούν τα υπόλοιπα υποέργα.

  Το Δεκέμβρη του 2014, στείλαμε πίσω την προκαταβολή των 4εκ. € του ΕΣΠΑ, προκειμένου να ξεμπλοκάρουμε τη χρηματοδότηση. Έτσι για πρώτη φορά πήραμε χρήματα τον Απρίλιο του 2015 περίπου 1,4 εκ €, ενώ το έργο προχωρούσε. Επίσης η ΑΜΚΟ, όταν υπογράψαμε την προγραμματική σύμβαση, έκανε τα τεύχη δημοπράτησης των υποσταθμών και τον Γενάρη ξεκινήσαμε τη διαδικασία σύμβασης των, χωρίς καμία χρονοτριβή.

  Αυτή τη στιγμή το έργο έχει ολοκληρωθεί, το παλαιό δίκτυο έχει τεθεί σε λειτουργία, οι 500 νέοι πάροχοι αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα να λάβουν τηλεθέρμανση, αναβαθμίστηκε εξ ολοκλήρου το κεντρικό αντλιοστάσιο, κατασκευή νέου αντλιοστασίου στην περιοχή του Φιλώτα και τοποθετήθηκαν δύο μεγάλα θερμοδοχεία 1.200 λίτρων, όπου εκεί θα αποθηκεύονται 9 MW (Μεγαβατ) θερμικά.

- Γιατί να προτιμήσει κάποιος την τηλεθέρμανση από τους άλλους τρόπους θέρμανσης και πόσο εύκολο είναι να την αποκτήσει; 

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Πιστεύω ότι δεν τίθεται θέμα διλλήματος, δηλαδή αν είχε τη δυνατότητα ο καθένας να είχε τηλεθέρμανση, αδιαμφισβήτητα θα την προτιμούσε, διότι όπως είναι γνωστό προσφέρει μεγάλη εξοικονόμηση σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα, κυρίως με το πετρέλαιο, που είναι και το κύριο ζητούμενο στις μέρες που ζούμε και με την κρίση που υπάρχει. Επίσης είναι μια καθαρή και ασφαλής μορφή ενέργειας, με δωρεάν συντηρήσεις και επισκευές, συνεπώς θεωρείται αυτονόητη η επιλογή της τηλεθέρμανσης.

  Για την λήψη τηλεθέρμανσης θα πρέπει να πληρούνται κάποιες βασικές προϋποθέσεις: η  κατασκευή δικτύου στην περιοχή, η σύναψη συμβολαίου με την ΔΕΤΕΠΑ και η αποπληρωμή του αντίστοιχου τέλους σύνδεσης, προκειμένου να τοποθετηθεί στην οικία ο θερμικός υποσταθμό, ο οποίος αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του δικτύου της τηλεθέρμανσης και του οικιακού συστήματος θέρμανσης.

  Σε ότι έχει να κάνει γραφειοκρατικό κομμάτι, ο νέος καταναλωτής  προσκομίζοντας τα απαραίτητα παραστατικά στα γραφεία, συνάπτει άμεσα συμβόλαιο, και εν συνεχεία το συνεργείο της ΔΕΤΕΠΑ αναλαμβάνει την ευθύνη εγκατάστασης του αντίστοιχου εξοπλισμού, ούτως ώστε να τεθεί άμεσα σε λειτουργία.

- Πότε θα τεθούν σε λειτουργία οι συνδέσεις της επέκτασης και για ποιους λόγους καθυστέρησε φέτος η λειτουργία της τηλεθέρμανσης;

- Ευθύμιος Χαριτίδης:  Η εγκατάσταση των νέων δικτύων έχει ολοκληρωθεί και το μόνο που μένει είναι να τεθούν οι υποσταθμοί σε λειτουργία. Έτσι από την Δευτέρα 10/11 τα συνεργεία επισκέπτονται τις οικίες των νέων καταναλωτών, προκειμένου να προγραμματίσουν τους υποσταθμούς και συγχρόνως να τους θέσουν σε λειτουργία, υπολογίζω το πολύ μέχρι τις 20 Νοεμβρίου.

  Όπως είχα αναφέρει σε παλιότερες δηλώσεις μου, οι παλαιοί καταναλωτές θα λάμβαναν θέρμανση μεταξύ 20-22 Οκτωβρίου, ενώ οι νέοι μέσα στον Νοέμβρη. Παρόλα αυτά η τηλεθέρμανση τέθηκε σε λειτουργία στις 15 Οκτωβρίου και η σεζόν λειτουργίας της τηλεθέρμανσης οροθετήθηκε έως στις 15 Μαΐου, δηλαδή  επί της ουσίας δεν καθυστερήσαμε, μάλιστα εάν δεν υπήρχε η υλοποίηση του έργου επέκτασης, θα ξεκινούσαμε τη λειτουργία της τηλεθέρμανσης πέντε μέρες νωρίτερα.

  Ατυχώς όμως, ένα πρόβλημα έθεσε την μονάδα του ΑΗΣ Αμυνταίου εκτός λειτουργίας, με συνέπεια να παρατηρηθεί μια καθυστέρηση τριών ημερών στη λειτουργία της θέρμανσης των παλαιών καταναλωτών (18 Οκτωβρίου). Σε ότι έχει να κάνει με την καθυστέρηση -κατά ένα μήνα- των νέων καταναλωτών,  αυτή οφείλονταν, στον όγκο του έργου και την έλλειψη ρευστότητας. Κατά τη γνώμη μου, η αποπεράτωση του έργου, αποτελεί μια δικαίωση του κόπου και των προσπαθειών τόσο των ανθρώπων της ΔΕΤΕΠΑ, όσο και του ίδιου του Δημάρχου, που διεκπεραίωσε μια σειρά εκκρεμοτήτων.

- Πόσο κοστίζει η μετατροπή του συστήματος θέρμανσης σε Ατομική Τηλεθέρμανση και ποιες προϋπόθεσες πρέπει να τηρούνται για να γίνει η τροποποίηση;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε μια παρανόηση που έχει δημιουργηθεί στον κόσμο. Η τηλεθέρμανση από τότε που ξεκίνησε εγκαθιστά ένα μετρητή σε κάθε οικία (μονοκατοικία ή πολυκατοικία). Συνεπώς η τηλεθέρμανση δεν μπορεί να μετατραπεί σε εταιρεία κατανομής δαπανών. Για μας, το κάθε οίκημα εκδίδει έναν λογαριασμό για το σύνολο της κατανάλωσης και στη συνέχεια η κάθε οικοδομή και οι ένοικοι της επιλέγουν τον τρόπο με το οποίο θα κατανείμουν τις δαπάνες θέρμανσης.

Όπως όταν μια οικοδομή προμηθεύονταν πετρέλαιο και εν συνέχεια ο διαχειριστής διένειμε το κόστος του πετρελαίου, η ίδια διαδικασία θα ισχύσει και στην περίπτωση της τηλεθέρμανσης, δηλαδή εμείς ως δημοτική επιχείρηση δεν νομιμοποιούμαστε να παρεμβαίνουμε στη διαδικασία κατανομής τους κόστους κατανάλωσης θέρμανσης.

  Επειδή όμως υπήρχαν περιπτώσεις οικοδομών που δεν θα συνδέονταν διαφορετικά ή είχαν ήδη αυτονομημένα τα κυκλώματα της θέρμανσης, αποφασίσαμε μέσα από μια θεσμοθετημένη διαδικασία να παράσχουμε τη δυνατότητα στις οικοδομές να εγκαταστήσουν μέσω της ΔΕΤΕΠΑ ατομικό θερμιδόμετρο σε κάθε διαμέρισμα, προκειμένου να εκδίδονται ξεχωριστοί λογαριασμοί, υπό τις προϋποθέσεις το κύκλωμα θέρμανσης του κάθε διαμερίσματος να έχει αυτονομηθεί πλήρως από την κεντρική θέρμανση,  δηλαδή το κάθε διαμέρισμα θα πρέπει να εγκαταστήσει ξεχωριστό και πλήρως αυτόνομο κύκλωμα θέρμανσης μέχρι το υπόγειο της οικοδομής που βρίσκεται ο θερμικός υποσταθμός. Επίσης να εγκαταστήσει ατομικό κυκλοφορητή και βάνες, ώστε αμέσως μετά να τοποθετήσουμε το δικό μας θερμιδομετρητή, για να έχουμε τη δυνατότητα να εκδίδουμε ξεχωριστό λογαριασμό. Συνεπώς η ΔΕΤΕΠΑ δεν δύναται  να τροποποιήσει το οποιοδήποτε δευτερεύον κύκλωμα θέρμανσης της κάθε οικοδομής.

  Οι οικοδομές έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν στην εγκατάσταση ατομικού θερμιδομετρητή, εφόσον έχουν προχωρήσει σ’ όλες τις παραπάνω ενέργειες, ενώ θα πρέπει επιπρόσθετα να έχουν τακτοποιήσει τις οφειλές τους προς την τηλεθέρμανση. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κάθε καταναλωτής επιβαρύνεται με το ποσό των 400 €, το οποίο αντιστοιχεί στην εγκατάσταση του ατομικού θερμιδομέτρου από τις -ανταποδοτικές- υπηρεσίες της επιχείρησης (ΔΕΤΕΠΑ).

- Ποιος ο μελλοντικός σχεδιασμός έργων και δράσεων που υπάρχει από τη ΔΕΤΕΠΑ;

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Όπως προανέφερα, η ολοκλήρωση του έργου θα παρέχει τηλεθέρμανση σε 450 νέους καταναλωτές, ενώ σε τρείς οικισμούς, Λεβαία, Αμύνταιο και Φιλώτα, υπολείπονται περίπου 100 παροχές οι οποίες δεν συμπεριλήφθηκαν στην υλοποίηση του προηγούμενου έργου. Άρα πρωταρχικός μας σκοπός είναι να συμπεριλάβουμε στο νέο έργο του 2016 τις 100 οικίες που θα πρέπει να λάβουν τηλεθέρμανση.

  Επίσης, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη ενός κεντρικού λέβητα όλου του υφιστάμενου δικτύου, όπου θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2016. Επομένως θα επιδιώξουμε να την εντάξουμε στο καινούργιο ΕΣΠΑ, προκειμένου να λάβει την απαραίτητη χρηματοδότηση, ούτος ώστε να υλοποιηθεί.

  Ως γνωστόν η ΔΕΗ από το 2016 μπαίνει σε περιορισμένη λειτουργία. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να δούμε πως θα συνεχίσει η τηλεθέρμανση να λειτουργεί. Μέχρι στιγμής η ΔΕΤΕΠΑ έχει κάνει μια επένδυση 25 εκ. € τα οποία πρέπει να εκμεταλλευτούμε αποδοτικά. Ευελπιστούμε τον Ιούνιο να έχει ολοκληρωθεί η μελέτη, για να εντάξουμε στο έργο την τοποθέτηση ενός λέβητα, που θα έχει τέτοια θερμική ισχύει, προκειμένου να λειτουργήσει το υφιστάμενο δίκτυο.

  Ένας ακόμη σχεδιασμός που σκεφτόμαστε να φέρουμε εις πέρας, αφορά την επέκταση της τηλεθέρμανσης σε κοντινούς οικισμούς του Αμυνταίου, την οποία θα μελετήσουμε, ώστε να δούμε πως θα υλοποιηθεί τεχνικά.

  Τέλος, εξετάζουμε τον σχεδιασμό της τηλεθέρμανσης με βιομάζα, σ’ έναν οικισμό που θα επιλέξουμε μέσα από διάφορα κριτήρια (περιβάλλον, κάτοικοι κτλ).

- Τώρα που το πετρέλαιο φθήνυνε, τι εξοικονόμηση υπάρχει στην τηλεθέρμανση;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Η υφιστάμενη τιμή της τηλεθέρμανσης παραμένει η ίδια από το 2009 και σε αντιστοιχία με την τιμή πετρελαίου, υπολογίζεται περίπου 0,30 λεπτά. Με τη σημερινή τιμή του πετρελαίου να διαμορφώνεται στα 0,85λεπτά, αν υποθέσουμε ότι μια μονοκατοικία που απαιτεί περίπου 25-30 MWh (μεγαβατώρες) για να θερμανθεί τις προμηθευτεί από την τηλεθέρμανση, έχει ένα κόστος περίπου 1.350 €, ενώ αν αυτές τις ίδιες θερμικές ΜWh τις παράγει με το πετρέλαιο, χρειάζεται περίπου 3.000 €, δηλαδή με την σημερινή τιμή του πετρελαίου, η τηλεθέρμανση είναι περίπου κατά 50 - 60% (ανά περίπτωση) φθηνότερη.

- Τι διευκολύνσεις προσφέρει η εταιρεία στους καταναλωτές που ανήκουν στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες;  (χρόνια άνεργοι, πολύτεκνοι, χρόνια προβλήματα υγείας, μονογονεϊκές οικογένειες);

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Ο νέος καταναλωτής που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, δικαιούται έκπτωση στα τέλη σύνδεσης 5%. Ωστόσο θεωρώ ότι είναι τέτοια η τιμή στην μονάδα τηλεθέρμανσης -που από το 2009 παραμένει στην ίδια επίπεδα-, που το μόνο που είμαστε σε θέση να πράξουμε για τις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας, είναι να τις διευκολύνουμε με δόσεις στην εξόφληση των λογαριασμών. Σε μια τέτοια περίπτωση μπορούμε να προσαρμόσουμε τις δόσεις στις οικονομικές δυνατότητες του οφειλέτη. Πρόθεση μας είναι να εξετάζουμε το θέμα του καθενός και να προσπαθούμε να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο.

- Λόγω της οικονομικής συγκυρίας, ορισμένα νοικοκυριά - καταναλωτές δεν έχουν τακτοποιήσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους απέναντι στην ΔΕΤΕΠΑ. Ποιες πρακτικές ακολουθείτε σ’ αυτές τις περιπτώσεις;

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Ένα μεγάλο κεφάλαιο για τη ΔΕΤΕΠΑ είναι οι οφειλές. Το 2010 υπολογίζονταν κοντά στα 180.000 €. Όταν αναλάβαμε τη διαχείριση της επιχείρησης οι οφειλές άγγιξαν τις 580.000 €, από τις οποίες οι 180.000 αφορούν οφειλές δημοσίων κτιρίων. Η ΔΕΤΕΠΑ είναι ένας ζωντανός οργανισμός που αποτελείται από προσωπικό που δουλεύει σε 24ωρη βάση, επωμίζεται τις συντηρήσεις και τις επισκευές βλαβών, επομένως είναι αδύνατον να λειτουργήσει χωρίς να τακτοποιηθούν οι οφειλές.

  Μάλιστα, υπάρχει ένας κανονισμός οφειλών στην ΔΕΤΕΠΑ τον οποίο τροποποιήσαμε, διότι παρείχε διευκολύνσεις και ρύθμισης οφειλών με απεριόριστη ελαστικότητα, με συνέπεια να διογκωθούν οι ανεξόφλητες οφειλές προς την επιχείρηση. Μέσα σε διάστημα 60 ημερών, εάν ο οφειλέτης φανεί ασυνεπής, επικοινωνούμε μαζί του τηλεφωνικά για να προχωρήσει σε διακανονισμό και ρύθμιση των οφειλών, ώστε να είναι σε θέση να τις αποπληρώσει. Όσο για τις οικονομικά ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες, έχουμε προβλέψει την αύξηση των δόσεων, απόφαση με την οποία περνάμε μέσα από το δημοτικό συμβούλιο, ώστε να τηρείται η νομιμότητα καθώς και για λόγους διαφάνειας.

- Σε πολυκατοικίες με κεντρική θέρμανση, όταν ένας καταναλωτής ήταν ασυνεπής στις αποπληρωμές των λογαριασμών, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να πηγαίνουν τα συνεργεία και να διακόπτουν τη σύνδεση, με συνέπεια να ζημιώνονται και οι καλοπληρωτές...Τι απαντάτε σ’ αυτό και τι συστήνετε να πράξουν οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας με κεντρική θέρμανση ούτος ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Όπως προ είπα, από την στιγμή που υπάρχει κεντρική θέρμανση, η ΔΕΤΕΠΑ δεν μπορεί να εξακριβώσει ποιος καταναλωτής είναι συνεπής και ποιος όχι και να τους ασκεί έλεγχο. Αυτό είναι καθαρά υπόθεση της οικοδομής και των ενοίκων της. Εμείς εκδίδουμε ένα ενιαίο λογαριασμό, ο οποίος αν μείνει ανεξόφλητος για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε υποχρεούμαστε να διακόψουμε την παροχή. Ωστόσο, υπάρχει η δυνατότητα, όσοι επιθυμούν και εφόσον εξασφαλίσουν τις αναγκαίες προϋποθέσεις να αυτονομηθούν, προκειμένου να του εκδίδουμε ξεχωριστό λογαριασμό και να μην υφίσταται τις συνέπειες της ανευθυνότητας κάποιου κακοπληρωτή στην κοινή θέρμανση. Από κει και πέρα οι ένοικοι των οικοδομών, οφείλουν να έρθουν σε συνεννόηση μεταξύ τους, για τη μέθοδο με την οποία θα συλλέγουν τα ανεξόφλητα και θα επιδεικνύουν συνέπεια απέναντι στη δημοτική επιχείρηση.

- Μια δέσμευση του Δήμου απέναντι στην στρατιωτική ηγεσία, σε περίπτωση παραμονής του στρατοπέδου στην πόλη, ήταν η επέκταση της τηλεθέρμανσης εντός του στρατοπέδου, για την μείωση του κόστους θέρμανσης. Έχει γίνει σχετική μελέτη - χρονοδιάγραμμα, σε περίπτωση που επικρατήσει αυτό το σενάριο;

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Όντως υπήρχε αυτή η δέσμευση. Εξάλλου όταν αναλάβαμε διαπιστώσαμε ότι εντός της μελέτης που υλοποιήθηκε, ήταν ενταγμένη η επέκταση της τηλεθέρμανσης εντός του στρατοπέδου.

  Παρ’ όλα αυτά, η ηγεσία μας γνωστοποίησε την επιθυμία της να μην τοποθετηθεί δίκτυο τηλεθέρμανσης εντός του στρατοπέδου.

  Συγκεκριμένα, στις 30 Σεπτεμβρίου 2014 στείλαμε την πρώτη σχετική επιστολή, εν συνεχεία στις 2 και 26 Ιανουαρίου 2015.

  Στις 5 Μαρτίου 2015, αποστείλαμε την τελευταία επιστολή στην στρατιωτική ηγεσία, ενημερώνοντας ότι το έργο εξελίσσεται και ότι στο κονδύλιο έχει υπολογιστεί η επέκταση της τηλεθέρμανσης εντός στρατοπέδου, εφόσον το επιθυμούσαν, σε διαφορετική περίπτωση το εν λόγω κονδύλι θα αναλώνονταν και θα χρησιμοποιούνταν για αντίστοιχες παροχές των οικιών του δήμου.

  Στις 28/05/2015, μας απέστειλαν έγγραφο, από την 9η ταξιαρχία πεζικού, στην οποία ανέφεραν ότι η στρατιωτική υπηρεσία δεν ενδιαφέρεται επί του παρόντος για τη σύνδεση των κτιρίων του στρατοπέδου Παπαπέτρου και ότι η Ταξιαρχία θα επανέρχονταν επί του θέματος όταν δημιουργούνταν οι κατάλληλες συνθήκες. Έτσι υποχρεωθήκαμε, το κονδύλι που προορίζαμε  για το στρατόπεδο, να το κατευθύνουμε σε άλλες παροχές.

  Παρά τη συγκεκριμένη εξέλιξη και κατόπιν συνεννόησης με τον Δήμαρχο, η ΔΕΤΕΠΑ προχώρησε στην εξωτερική εγκατάσταση, δηλ. τοποθετήσαμε τους κεντρικούς αγωγούς στα πεζοδρόμια του στρατοπέδου, αφήσαμε τις αναμονές με δικλίδες (βάνες), ώστε μόλις μας το επιστρέψει ο στρατός, να είμαστε σε ετοιμότητα να τροφοδοτήσουμε το στρατόπεδο με τηλεθέρμανση ανά πάσα στιγμή, με δικά μας κεφάλαια.

- Υπάρχει πλάνο σύνδεσης της τηλεθέρμανσης με το ΔΑΚ Αμυνταίου και αν ναι, πότε περίπου αναμένεται να υλοποιηθεί;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε ότι το ΔΑΚ Αμυνταίου είναι συνδεδεμένο με την τηλεθέρμανση από την πρώτη φάση υλοποίησης των έργων, δηλαδή από το 2005, ωστόσο υπήρχαν τεχνικά προβλήματα τα οποία διαφάνηκαν σε πρακτικό επίπεδο.

  Το ΔΑΚ αποτελεί το πιο μεγάλο φορτίο στο δίκτυο της τηλεθέρμανσης. Επιπλέον αποτελεί και την τελευταία παροχή στο δίκτυο, έτσι, συνδυαστικά αυτοί οι δυο λόγοι συνετέλεσαν ώστε η παροχή να είναι περιορισμένη και να μην λειτουργεί η τηλεθέρμανση.

  Γι’ αυτούς στους λόγους, στα πρόσφατα έργα που μόλις ολοκληρώσαμε έγινε μια σημαντική πρόβλεψη και αφιερώθηκε ένα σημαντικό κονδύλι, ούτως ώστε να γίνουν 2 βρόγχοι στην περιοχή των εργατικών κατοικιών και να ενισχυθεί η παροχή τηλεθέρμανσης στο ΔΑΚ και σε κάποια κοντινά σπίτια, που αντιμετώπιζαν κάποια μικροπροβλήματα ισχύς.

  Έτσι φτιάξαμε ένα νέο μεγάλο βρόγχο από το 2ο Δημοτικό σχολείο προς της εργατικές, προκειμένου να τροφοδοτήσουμε τον προβληματικό κλάδο από δυο σημεία δηλαδή και από Κέντρο Υγείας και από το 2ο Δημοτικό σχολείο, ώστε να υπάρξει επαρκής παροχή στο κλειστό γυμναστήριο.

  Από βδομάδα θα θέσουμε σε λειτουργία το ξεχωριστό αντλιοστάσιο που κατασκευάσαμε στον Φιλώτα, θα δοκιμάσουμε τη λειτουργία του και θα αυξήσουμε την παροχή από τον κεντρικό αντλιοστάσιο προς το Αμύνταιο, ευελπιστώντας ότι με τις παρεμβάσεις που κάναμε δεν θα έχουμε πρόβλημα στην λειτουργία του. Αυτόν τον μήνα λοιπόν θα εκκινήσουμε το θερμικό υποσταθμό στο ΔΑΚ για να δούμε συνολικά τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων μας και σε πρακτικό επίπεδο.

- Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής διαπιστώσει κάποια βλάβη στον υποσταθμό, που μπορεί να απευθυνθεί;

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Είναι γνωστό για τους παλιούς καταναλωτές και επί της ευκαιρίας να ενημερωθούν και οι νέοι, η ΔΕΤΕΠΑ λειτουργεί σε 24ωρη βάση, η υπηρεσία συντηρήσεως λειτουργεί καθημερινώς ως τις 15:00, ενώ η υπηρεσία βλαβών όλο το 24ωρο, εκτός από τα Σαββατοκύριακα που είναι διαθέσιμη μέχρι τις 23:00. Οποιαδήποτε βλάβη παρουσιαστεί στον υποσταθμό των κατοικιών, οι καταναλωτές μπορούν να αποταθούν στα συνεργεία και στα τηλέφωνα, 24630 41497 και 24630  41427. Φυσικά θα πρέπει εδώ οι καταναλωτές να προσέξουμε τον αυτόματο, καθώς ο αυτόματος είναι αυτό του Φιλώτα επειδή τα συνεργεία έχουν έδρα την συγκεκριμένη περιοχή.

- Τι προβλέπει η νέα εγκύκλιος που εξέδωσε του Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με τις εξοφλήσεις των λογαριασμών και των τελών σύνδεσης;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Όντως, προσφάτως λάβαμε μια νέα εγκύκλιο, η οποία κινείται στο γενικότερο πλαίσιο της πολιτείας προς την κατεύθυνση του περιορισμού της χρήσης μετρητών, η οποία πλέον απαγορεύει στους φορείς και τις υπηρεσίες να εισπράττουν μετρητά για ποσά και οφειλές αξίας μεγαλύτερης των 500 €. Για  παράδειγμα, εάν κάποιος οφείλει στην τηλεθέρμανση 600 € και έχει προχωρήσει σε ρύθμιση της οφειλής σε δυο δόσεις, οι επί μέρους δόσεις δεν θα εισπραχθούν από την υπηρεσία μας, επειδή η συνολική οφειλή ξεπερνά τα 500€, οπότε εκ των πραγμάτων οι καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν χρήση πλαστικής κάρτας, η να μεταβούν στις τράπεζες της περιοχής και να κάνουν τη μεταφορά του ποσού.

  Οι συνεργαζόμενες τράπεζες της ΔΕΤΕΠΑ είναι:

ALPHA BANK: GR 030 140 802 080 200 200 100 2070

ΕΘΝΙΚΗ: GR 860 110 310 000 003 105 402 5817

ΠΕΙΡΑΙΩΣ: GR 550 171 242 000 624 204 003 0994.

  Επίσης, όσοι καταναλωτές της Τηλεθέρμανσης επιθυμούν να λάβουν περισσότερες πληροφορίες, μπορούν να επικοινωνήσουν με τα γραφεία της επιχείρησης και συγκεκριμένα  με το τμήμα εξυπηρέτησης κοινού ή με το ταμείο (τηλ. 23860 23125).

- Ποια τα συνολικά οφέλη από την χρήση της τηλεθέρμανσης για την κοινωνία, τον καταναλωτή και το περιβάλλον;

- Κων/νος Κυριακόπουλος: Το δεδομένο και απτό όφελος της τηλεθέρμανσης, το οποίο γνωρίζουν οι παλαιοί καταναλωτές και θα το διαπιστώσουν και οι νέοι, είναι η εξοικονόμηση του κόστους θέρμανσης σε σχέση με τις άλλες μορφές θέρμανσης. Είναι μια καθαρή μορφή θέρμανση, οι βλάβες και η συντήρηση γίνονται από τα αρμόδια συνεργεία χωρίς καμία επιβάρυνση και από κει και πέρα, σε Εθνικό επίπεδο, η τηλεθέρμανση δημιουργεί θέσεις εργασίας, η πολιτεία εξοικονομεί συνάλλαγμα από τις λιγότερες εισαγωγές πετρελαίου και τέλος, συμβάλλει στον περιορισμό επιβλαβών αερίων και ρύπων.

  Οφείλουμε να διαφυλάξουμε και να επεκτείνουμε την λειτουργία όλων των ΑΗΣ, διότι στην Δυτική Μακεδονία έχουμε μεταβεί σ’ ένα καθεστώς περιορισμού της λιγνιτικής παραγωγής και της λειτουργίας των ατμοηλεκτρικών σταθμών όπως τα γνωρίζαμε.

  Πρωταρχικό μας μέλημα είναι να το διαφυλάξουμε το αγαθό που λέγεται τηλεθέρμανση και σε δεύτερο στάδιο να διερευνήσουμε πιθανούς τρόπους  να αυτοπαράγουμε ενέργεια, ώστε να τροφοδοτήσουμε τα δίκτυα μας και να μην απαξιωθούν. Τέλος θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι η γενική φιλοσοφία της τηλεθέρμανσης έχει ως στόχο να εκμεταλλευτεί τον ατμό που υπάρχει στους ΑΗΣ και να το διοχετεύει υπό μορφή θέρμανσης στους κάτοικούς.

- Ευθύμιος Χαριτίδης: Η τηλεθέρμανση είναι ένα μεγάλο αγαθό για τους συμπολίτες μας, καθώς οι οικογένειες εξοικονομούν ένα μεγάλο ποσό σε ετήσια βάση.

  Αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος που αυτό το αγαθό θα πρέπει και να το διατηρήσουμε και να το προσφέρουμε στους υπόλοιπους συμπολίτες μας. Για να γίνει αυτό θα πρέπει οι καταναλωτές να είναι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις προς την επιχείρηση και όσοι αδυνατούν να αποπληρώσουν τις οφειλές, να προχωρούν άμεσα σε διακανονισμούς.


2 σχόλια:

  1. Αυτό το έργο,κατά τα λεγόμενα του κ.Ιωσηφίδη θα τελείωνε σε ένα χρόνο,δηλαδή το 2014,αλλά κατά τα λεγόμενα του τότε προέδρου της κ.Παπαχρήστου σε δύο χρόνια,χωρίς να γίνουν όλες οι επεκτάσεις.Τελικά έγινε με πολύ κόπο και βάσανα και θα την απολαύσουν όλοι οι νέοι πελάτες που συνδέονται!Εύγε στην δημοτική αρχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια καλή ερώτηση σε αυτή την συνεντευξη θα ήταν να μας εξηγουσε η δημοτική επιχείρηση, με ποια μεθοδολογία επιλέγουν το θερμικό μέγεθος των εναλλακτων που πωλουν στους καταναλωτές. Ακούω ότι το μόνο που ρωτάνε είναι πόσα τετραγωνικά είναι το υπόψιν σπίτι. Αυτές οι προσεγγίσεις όμως είναι το λιγότερο... μπακαλίστικες, οδηγούν σε μεγαλες υπερδιαστασιολογήσεις δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψιν τους τις απώλειες ενός σπιτιού και τελικά φεσώνουν τον καταναλωτή όχι μόνο με το υψηλότερο κόστος απόκτησης ενός περιττού υπερδιαστασιολογημένου εναλλάκτη, αλλά και αυξάνουν αισθητά το ετήσιο κόστος θέρμανσης του καταναλωτή. Ισχύει κατι τέτοιο, ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.