Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Όλα όσα θα θέλατε να μάθετε για τη μεγάλη ετήσια εμποροπανήγυρη του Αμυνταίου…



(Από το ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ που κυκλοφορεί)…
  Η ετήσια μεγάλη Εμποροπανήγυρη του Αμυνταίου, αποτελεί ένα σπουδαίο κοινωνικό και οικονομικό θεσμό για το Δήμο, άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία της περιοχής στο χώρο των εμπορικών δραστηριοτήτων.
  Είναι η μεγαλύτερη στη Δυτική Μακεδονία και τελείται για ένα πενθήμερο στις αρχές Οκτωβρίου.
  
  Η σπουδαιότητα και η σημασία της υπήρξε ανέκαθεν σημαντική για την εμπορική κίνηση της περιοχής, καθώς έμποροι, βιοτέχνες και διάφοροι άλλοι επαγγελματίες, αλλά και κτηνοτρόφοι και παραγωγοί, βρίσκονταν σε διαρκή κίνηση συναλλαγών, αναζωογονώντας έτσι την οικονομία της πόλης.
  Με αφορμή τη διεξαγωγή της εμποροπανήγυρης στους Δημοτικούς χώρους του Αμυνταίου, από 1 - 5 Οκτωβρίου 2015, το ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ επισκέφτηκε τον Δήμαρχο Αμυνταίου, Κώστα Θεοδωρίδη, για να μας περιγράψει τη διαδικασία προετοιμασίας της πόλης, γι’ αυτό το σημαντικό κοινωνικό γεγονός.
  ΕΡ:. Ποιοί επωμίζονται το οργανωτικό κομμάτι της εμποροπανήγυρης και ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται;
  Κ.Θ.: Από το ξεκίνημα του έτους, ο Δήμος, με όπλο την εμπειρία και τη γνώση, ενσωματώνει στον προϋπολογισμό δαπάνες που θα πρέπει να υλοποιηθούν στο στάδιο της προεργασίας της εμποροπανήγυρης.
  Ενάμιση μήνα πριν την έναρξη της, το Δημοτικό Συμβούλιο κινείται σε εντατικούς ρυθμούς, με τη δημιουργία και στελέχωση μιας επιτροπής από δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους της Δημοτικής Ενότητας Αμυνταίου, που επωμίζονται τις ευθύνες για την ομαλή και επιτυχημένη διεξαγωγή της.
  Μέσα σ’ αυτό το διάστημα με τεχνικό τμήμα και με τους συνεργάτες μας, καλύπτουμε τις πάγιες λειτουργικές υποχρεώσεις του Δήμου που αφορούν την αγορά υλικών για την κατασκευή στεγάστρων, την ηλεκτρική εγκατάσταση για την παροχή επαρκούς ηλεκτρικής ενέργειας, την εγκατάσταση χώρων ατομικής υγιεινής, την εκπόνηση σχεδίου για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, τη διασφάλιση της τάξης με την πρόσληψη προσωπικού ασφαλείας και την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας των χώρων διεξαγωγής της.
  Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια σύνθετη διαδικασία η οποία χρόνο με το χρόνο αναβαθμίζεται, η ετοιμότητα μας βρίσκεται σε ικανοποιητικό βαθμό.
  ΕΡ.: Πως γίνεται η διανομή των χώρων στους εκθέτες και ποιοι παράγοντες καθορίζουν το κόστος των μισθωμάτων;
  Κ.Θ.: Ο παιδικο-εφηβικός χώρος αναψυχής, παραχωρείται μέσα από τη διαδικασία της δημοπρασίας, ενώ οι υπόλοιποι χώροι παραχωρούνται με κανόνες προτεραιότητας, δηλαδή αναλόγως με την επαναλαμβανομένη κατοχή μια θέσης.
  Από ‘κει και πέρα οι κατοχύρωση των υπολοίπων θέσεων γίνεται είτε τηλεφωνικώς, είτε με παρουσία των ενδιαφερομένων στις υπηρεσίες του Δήμου, όπου μπορούν να έχουν μια καλύτερη εικόνα των διαθέσιμων χώρων.
  Σε ο,τι έχει να κάνει με την τιμή του μισθώματος, αυτή διαμορφώνεται με βάση το διαχωρισμό των δημοσίων χώρων του Δήμου σε 5 ζώνες, όπου οι αξίες τους έχουν προκαθοριστεί με αντικειμενικά κριτήρια.
  ΕΡ.: Με ποια μέθοδο γίνεται η καταβολή των μισθωμάτων και ποιοι οι μηχανισμοί ενεργοποιούνται σε περίπτωση ασυνέπειας στην καταβολή των οφειλόμενων από τους εκθέτες;
  Κ.Θ.: Η καταβολή των μισθωμάτων γίνεται αποκλειστικά μέσω τραπεζικού λογαριασμού, διαδικασία με την οποία καταχωρείται και τυπικά ο προς παραχώρηση χώρος στον εκθέτη, ενώ μόνο όπου εμφανίζονται κωλύματα, οι υπάλληλοι του Δήμου εισπράττουν κατά τόπους τα οφειλόμενα, αρχικά με την έκδοση αποδείξεων και στη συνέχεια με την καταβολή των ποσών στον τραπεζικό λογαριασμό του Δήμου.
  Έως τώρα δεν έχουν παρουσιαστεί φαινόμενα ασυνέπειας καταβολής των οφειλόμενων από τους εκθέτες και αυτό διότι η πλειοψηφία τους, όντας επαγγελματίες, επιθυμεί την παρουσία της στην εμποροπανήγυρη του Αμυνταίου, καθώς η μη διευθέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων επισείει τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία.
ΕΡ.: Πώς σκοπεύει ο Δήμος να προβάλει το εν λόγω κοινωνικοοικονομικό θεσμό και ποια είναι η ως τώρα ζήτηση;
  Κ.Θ.: Ήδη, έχουμε προωθήσει την απαραίτητη διαφημιστική καμπάνια στον τύπο, ηλεκτρονικό και έντυπο, προκειμένου να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον του κόσμου από τους όμορους νομούς, καθώς και από την περιοχή της ΠΓΔΜ, που θα τονώσει ακόμα περισσότερο την εμπορική κίνηση του πενθημέρου.
  Τα τελευταία χρόνια η ζήτηση έχει μειωθεί, καθώς η οικονομική συγκυρία υποχρέωσε πολλούς ελεύθερους επαγγελματίες να αποσυρθούν από την αγορά. Ο Δήμος δεν έμεινε άπραγος μπροστά σ’ αυτή την εξέλιξη και έχει προχωρήσει σε μια έκπτωση των μισθωμάτων που αγγίζει το 20%, δίνοντας έτσι ένα επιπλέον κίνητρο στους εκθέτες.
  Είμαστε πεπεισμένοι ότι και η φετινή εμποροπανήγυρη θα είναι επιτυχής και ο κόσμος θα έχει την ευκαιρία να ξεφύγει από την ρουτίνα της καθημερινότητας.
  ΕΡ.: Ποια η διαδικασία που ακολουθείται στο Δημοτικό συμβούλιο με το πέρας της Εμποροπανήγυρης;
  Κ.Θ.: Μετά το πέρας του πενθημέρου της εμποροπανήγυρης, το Δημοτικό συμβούλιο συνέρχεται σε απολογιστική γενική συνέλευση και ενημερώνεται για τα οφέλη που αποκόμισε ο Δήμος.

1 σχόλιο:

  1. Ευκαιρια να μας κανει κι ο Ιωσηφιδης εναν απολογισμο συνολικο για τα πανηγυρια της θητειας του..αφου ποτε δεν εκανε οταν ηταν δημαρχος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.