Σε καλό δρόμο βρίσκεται -όπως όλα δείχνουν- το θέμα της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Φλώρινας με την υπόλοιπη Ελλάδα μετα και την σημερινή επισημη ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων.
Πιστεύουμε για την θετική αυτη εξέλιξη, «εργάστηκαν» τόσο οι πολιτικοί όσο και οι πολίτες.
Απομένει να ακούσουμε το σφύριγμα του τραίνου! Γιατί, όπως λέει ο σοφός λαός "όπου ακούς για πολλά κεράσια, πάρε μικρό καλάθι". Είμαστε λίγο επιφυλακτικοί γιατί, αν θυμάστε καλά, κάποιος άλλος υπουργός, ο Βουγιας, τα ίδια έλεγε πέρυσι τον Μάη. Μακάρι να μην συμβεί κάτι ανάλογο και τώρα!
Θα επιχειρήσουμε να βάλουμε τα γεγονότα σε τάξη. Με οδηγό ένα «ημερολόγιο» που εξέδωσαν οι «Φίλοι του τραίνου», παραθέτουμε ένα μικρό χρονικό για το τι κάναμε, τι είπαν και τι δήλωσαν οι πολιτικοί μας.
Σχόλια που λαμβάνουμε, -δυστυχώς στην πλειοψηφία τους υβριστικά (εκατέρωθεν των πολιτικών παρατάξεων)- δεν οδηγούν πουθενά. Χαλαρά λοιπόν πάει, πέρασε. Τα προβλήματα της χώρας και κατά συνέπεια του τόπου μας, παραμένουν πολλά και επείγοντα.
«Πάμε για άλλα» λοιπόν….
«Πάμε για άλλα» λοιπόν….
29/1/2011 αναχωρεί το τελευταίο τρένο από τον σιδηροδρομικό σταθμό Φλώρινας.
Αρχές Φλεβάρη γεννιέται η Κίνηση Φίλων Τρένου.
9/2/2011. Πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου Φλώρινας και της Κίνησης Φίλων Τρένου Φλώρινας μέρα διαμαρτυρίας με συμβολικό αποκλεισμό της ΔΟΥ Φλώρινας, - επίσκεψη- κατάληψη στην ΕΡΤ Φλώρινας και μαζική συλλογή υπογραφών. Κορύφωση δράσεων με μαζική συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία και συλλογή 8.000 υπογραφών διαμαρτυρίας.
11/2/2011. Συνάντηση στη Βουλή της αντιπροσωπείας της Φλώρινας (Γ. Λιάνης, Σ. Κωνσταντινίδης, Δ. Ηλιάδης, Γ. Βοσκόπουλος, Μ. Ιωσηφίδης) με τους αρμόδιους υπουργούς (Οικονομικών και Μεταφορών) μεταξύ άλλων και για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Φλώρινας με την Θεσσαλονίκη.
Στη συνάντηση συμφωνήθηκε σε πρώτη φάση να λειτουργήσει και πάλι η γραμμή Φλώρινας-Θεσ/νίκη με δύο δρομολόγια... Οι λεπτομέρειες θα συζητηθούν στη σύσκεψη της 26ης Μαρτίου στη Φλώρινα, παρουσία του Δiευθ. Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλου και της Κίνησης Φίλων Τρένου.
5/3/2011. Η Υφυπουργός Εσωτερικών Θ. Τζάκρη: «Η επέκταση των δρομολογίων του ΟΣΕ θα άρει την σιδηροδρομική απομόνωση ...»; (Άρνισσα, Αμύνταιο, Φλώρινα κτλ)»
Γ. Λιάνης: «Οι φορείς ήταν πολύ σαφείς και αποφασιστικοί στη βούληση τους να λειτουργήσει το τρένο; Η Φλώρινα κρατάει το τρένο στα χέρια της».
Σ. Κωνσταντινίδης: «Ευελπιστούμε όλοι ότι πριν το Πάσχα θα έχουμε επανεκκίνηση των δρομολογίων, με όλα αυτά που πρέπει να κάνουμε εμείς ως κοινωνία και η Πολιτεία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη μεριά της».
Γ. Βοσκόπουλος: «Ο ρόλος ο δικός μας ήταν να διαπραγματευτούμε και να βρούμε λύση με τους αρμόδιους πρωταγωνιστούσαμε στις διαπραγματεύσεις στην Αθήνα, για να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση ...; Και το πετύχαμε! « ...η τοπική αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει το βάρος ...; Να πληρώσουμε τα έξοδα ώστε τη Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε το τρένο στη Φλώρινα. Η συνεργασία όλων μας ήταν εξαιρετική και πιστεύω ότι συνεισφέρουμε με το αυτό τον τρόπο στο λαό της Φλώρινας».
Δ. Ηλιάδης: «Δεσμευτήκαμε όλοι οι φορείς κι αυτό σημαίνει ότι το τρένο θα ξανασφυρίξει».
Μ. Ιωσηφίδης: «Εγώ ως δήμαρχος Αμυνταίου, θα το στηρίξω και με μεγαλύτερα ποσά, αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεχτεί να βγάλουμε το πραγματικό κόστος ... μετά έχουμε τη δυνατότητα και τους τρόπους να το χρηματοδοτήσουμε».
26/3/2011. Με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου και του Ε.Β.Ε. Φλώρινας πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας, σύσκεψη των φορέων της πόλης και της Π.Ε. πάνω στα ζέοντα θέματα της περιοχής, μεταξύ αυτών και το ζήτημα του τραίνου.
28/3/2011. Ο Μ. Ιωσηφίδης μετα την συνάντηση του με τον Σ. Βούγια, δήλωσε: «Επιτέλους έχουμε μία δέσμευση από επίσημα κυβερνητικά χείλη. Το τραίνο θα ξανασφυρίξει! Ο δρόμος μέχρι αυτή την εξέλιξη ήταν μακρύς, είχε έντονη διαβούλευση και διαπραγμάτευση, αλλά τέλος καλό όλα καλά. Η τοπική κοινωνία θα πρέπει να στηρίξει το τραίνο και εμείς θα συνεργαστούμε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλα τα επίπεδα».
Σ. Βούγιας. Δεσμεύτηκε για την επαναφορά των δρομολογίων του τραίνου στο Αμύνταιο και στη Φλώρινα για τις 30 Απριλίου 2011 και ο ίδιος θα είναι επιβάτης ! Αργότερα ανανεώνει το ραντεβού για 30 Μαΐου…
6/5/2011. Συμβολική κατάληψη των γραμμών στο Αμύνταιο με πρωτοβουλία του Δήμου Αμυνταίου.
18/5/2011. Το Δημοτικό συμβούλιο Φλώρινας, απέρριψε ομόφωνα κατά τη χθεσινή συνεδρίασή τους όρους της σύμβασης για την επαναλειτουργία του τρένου. Πέρα από την απόρριψη των όρων της σύμβασης, συγκροτήθηκε επιτροπή που θα εξετάσει το ενδεχόμενο και τη μορφή κινητοποιήσεων.
11/7/2011. Συνάντηση φορέων της Θεσσαλονίκης υπό του Γ. Μπουτάρη, για εξεύρεση λύσης για το τρένο, χωρίς να παρίστανται φορείς της Φλώρινας, στην οποία προσκλήθηκε και παρευρέθηκε η Κίνηση Φίλων Τρένου Φλώρινας.
23/9/2011. Γ. Λιάνης: «Μέσα στο επόμενο δίμηνο επίκειται η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινα - Θεσσαλονίκη, καθώς η Φλώρινα θα ενταχθεί στις λεγόμενες «άγονες γραμμές».
30.9.2011 Επίκαιρη ερώτηση για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Φλώρινας και, συγκεκριμένα, για το τμήμα του κλάδου Έδεσσας – Φλώρινας, κατέθεσε ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας.
3/1/2012. Ο Δήμαρχος Αμυνταίου, Μάκης Ιωσηφίδης, εξέθεσε στον υφυπουργό Άδωνη Γεωργιάδη τα βασικότερα προβλήματα της περιοχής και ζήτησε την αρωγή και στήριξή του. Από τα βασικότερα ήταν η επαναφορά των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. (Για το θέμα του τραίνου ο Α. Γεωργιάδης είχε άμεση επικοινωνία με τον σημερινό Υπουργό Μεταφορών, Μ. Βορίδη και ορίστηκε ημερομηνία συνάντησης για να εκτεθούν στον Υπουργό τα επιχειρήματα της τοπικής κοινωνίας σχετικά με την επαναφορά των δρομολογίων.
14/1/2012 Οι φίλοι του τρένου κόβουν την πίτα στον εγκαταλελειμμένο Σ.Σ. της Φλώρινας. Το φλουρί «έπεσε» στο τρένο...
7/1/2012. Σύσκεψη με εκπροσώπους του Νομού Φλώρινας συγκάλεσε στο γραφείο του ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Βορίδης, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε η επανέναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Έδεσσας – Φλώρινας.
26/1/2012. Σε συνέντευξη στη ΕΡΑ Φλώρινας o Δήμαρχος Αμυνταίου Μ. Ιωσηφίδης μετά και από συνάντηση που είχε με τον υπεύθυνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλο και τον αρμόδιο Υπουργό Μ. Βορίδη, δηλώνει: «Η σιδηροδρομική γραμμή θα λειτουργήσει μέσα στους επόμενους μήνες χωρίς οι δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου να χρειαστεί να δώσουν χρήματα για την επαναλειτουργία της γραμμής καθώς είχα συνάντηση και με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ έτσι ώστε να στηρίξει οικονομικά την επαναλειτουργία της γραμμής αν θέλει να μη σταματήσουμε και την εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία η ΔΕΗ μεταφέρει λιγνίτη». Επεσήμανε δε πως η ΔΕΗ θα αναλάβει και την αποκατάσταση της γραμμής στο Κλειδί όπου θα ανοίξει και το ορυχείο για την τροφοδοσία των ατμοηλεκτρικών σταθμών
26/1/2012. Σε συνέντευξη στη ΕΡΑ Φλώρινας o Δήμαρχος Αμυνταίου Μ. Ιωσηφίδης μετά και από συνάντηση που είχε με τον υπεύθυνο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλο και τον αρμόδιο Υπουργό Μ. Βορίδη, δηλώνει: «Η σιδηροδρομική γραμμή θα λειτουργήσει μέσα στους επόμενους μήνες χωρίς οι δήμοι Φλώρινας και Αμυνταίου να χρειαστεί να δώσουν χρήματα για την επαναλειτουργία της γραμμής καθώς είχα συνάντηση και με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ έτσι ώστε να στηρίξει οικονομικά την επαναλειτουργία της γραμμής αν θέλει να μη σταματήσουμε και την εμπορική αμαξοστοιχία με την οποία η ΔΕΗ μεταφέρει λιγνίτη». Επεσήμανε δε πως η ΔΕΗ θα αναλάβει και την αποκατάσταση της γραμμής στο Κλειδί όπου θα ανοίξει και το ορυχείο για την τροφοδοσία των ατμοηλεκτρικών σταθμών
16/1/2012. Δημοτικό Συμβούλιο Αμυνταίου. Ο Μ. Ιωσηφήδης μετα από συναντησεις του με τον Μ. Βορίδη, ανακοινώνει: «Το τραίνο πολύ σύντομα θα ξαναλειτουργήσει»…
6/2/2012. Ο Γ. Λιάνης, με επιστολή του γνωστοποιεί ότι: «Μετά από πολυήμερες συναντήσεις και συζητήσεις με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη και μετά από αλλεπάλληλες συζητήσεις μου με τον υπουργό και με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο οριστικοποιήθηκε η απόφαση της επαναλειτουργίας της γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας – Θεσσαλονίκης με τρία δρομολόγια ημερησίως.
Η αξιολόγηση, δική σας...
Και από που θα βρεί να δώσει τα επιπλέον ποσά που λέει ο κ.Ιωσηφίδης?Πάει και η δεύμευση του κ.Βούγια που θα σφύριζε το τρένο και θα ήταν ο πρώτος επιβάτης,αλλά ήρθε η βοήθεια του δικού του κ.Άδωνη με την άμεση επικοινωνία με τον κ.Βορίδη και διαβεβαίωση ότι θα λειτουργήσει το τρένο σύντομα.Τώρα μπαίνει σφήνα και ο κ.Λιάνης,που λέει ότι το τρένο έρχετε,νάτο δεν το ακούτε?Λέτε αυτός να το έφερε?Τελικά πότε θα φτιάξουν την γραμμή που χάλασαν?Γρήγορα τρέξτε να βγάλουμε εισητήρια μήπως τελειώσουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Λιάνης πέρα από ανακοινώσεις κάνει τίποτα άλλο; Δεν το βλέπω, μάλλον επειδή είναι ούτως η άλλως στην βουλή για καφεδακι λέει ότι έκανε πολυήμερες συναντήσεις;; Με τον Λουμίδη μάλλον θα είχε συνάντηση....τον κουπάτο γιατί αλλιώς πως να περάσει η μέρα...
ΑπάντησηΔιαγραφήεισητήρια προπωλούνται σε όλα τα καταστήματα ζαχαροπλαστικής του νομού τρέξατε προλάβετε πριν εξαντληθουν
ΑπάντησηΔιαγραφή