Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

Διαδημοτική Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε. (ΔΙΑΔΕΗ) – Η λύση για την ενέργεια στην πατρίδα μας…


Του Κων/νου  Χ. Μπομπότα

- Ιδρυτές της οι Ενεργειακοί Δήμοι της χώρας & η ΔΕΗ.
- Να μην πουληθεί κανένα μέρος της ΔΕΗ Α.Ε.
- να συμφωνούν όλες οι Ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες.
- Να συμβάλει στην εθνική ανάπτυξη και οικονομία.
- Να συμπράττουν όσοι ιδιώτες επιθυμούν.
- Να λυθεί το θέμα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
- Να λυθεί το θέμα της εξόρυξης & μεταφοράς λιγνίτη.
- Να λυθεί το πρόβλημα του τραίνου στη. Δ. Μακεδονία.

   Οι  κ. Υπουργοί και Βουλευτές και Δήμαρχοι  των Ενεργειακών Δήμων, κύριοι  εκπρόσωποι των εργαζομένων ΔΕΗ κλπ, κύριοι ιδιώτες, τι λένε; Δεν είναι ενδιαφέρουσα η πρόταση;
  Είναι γεγονός ότι  οι ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες επιτάσσουν διασπορά  της επιχειρηματικής δράσης παραγωγής  ενέργειας και εξόρυξης ενέργειας.
  Αυτό, κατά κύριο λόγο, μαζί με  την κρίση  γενικά, οδηγεί σε σκέψεις και σε αποφάσεις  να πουληθούν μονάδες  της ΔΕΗ, κυρίως  θερμοηλεκτρικές, μαζί με τα ορυχεία  λιγνίτη στην περιοχή της  Δυτικής  Μακεδονίας. Είναι όμως απαραίτητο;
  Μπορεί οι Ενεργειακοί Δήμοι της Χώρας να συστήσουν  Διαδημοτική Επιχείρηση για την παραγωγή  ή την διαχείριση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, τόσο από την ΔΕΗ, όσο και από ιδιώτες  συμπράττοντες της νέας επιχείρησης.
  Παράλληλο αντικείμενο η διαχείριση όλων των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην περιοχή  της Δυτικής Μακεδονίας , φωτοβολταϊκά, αιολικά, υδροηλεκτρικά, μαζί με την αξιοποίηση + διαχείριση + μεταποίηση των υλικών αποβλήτων  και των γαιών των ορυχείων και των εργοστασίων, μέχρι την τελική αποκατάσταση και εκμετάλλευση των εδαφών εξόρυξης λιγνίτη και των λοιπών μορφών ενέργειας. 
  Πλήρης καθετοποίηση και πλήρες εύρος εργασιών.
  Ακόμα, η νέα επιχείρηση μπορεί να περιλάβει και συμμετοχή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποκλειστική δυνατότητα χρήσης και εκμετάλλευσης των γραμμών και των οχημάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Δυτική Μακεδονία (πλήρης εμπορική και επιβατική χρήση) μαζί με τα λεωφορεία της πρώην ΔΕΗ, φορτηγά ιδιωτών κλπ
  Επίσης πλήρης δυνατότητα χρήσης γραμμών και οχημάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για εμπορική  χρήση  εντός κι εκτός της χώρας μας.
  Το ίδιο μπορεί να γίνει με  σύμπραξη με Ναυτιλιακές Εταιρίες, για μεταφορά λιγνίτη ή  λιθάνθρακα ή πετρελαίου  ή ότι άλλο απαιτηθεί για τους σκοπούς της νέας ΑΕ.
  Το πλήρες ΜΑΝΑGEMENT όμως πρωτίστως θα έχουν οι ενεργειακοί Δήμοι και δευτερευόντως η ΔΕΗ και οι λοιποί μέτοχοι.
  Οι εργαζόμενοι  στις επιμέρους επιχειρήσεις παραμένουν στο πλήρες εργασιακό καθεστώς  των μητρικών επιχειρήσεων, που τώρα είναι μέτοχοι στη νέα επιχείρηση, οπότε δεν δημιουργούνται  εργασιακά ή ασφαλιστικά θέματα, με ρητές προβλέψεις κάθε θέματος στο Καταστατικό της νέας ΑΕ.
  Τα παραπάνω έργα μπορούν να αναλαμβάνονται, είτε με συμμετοχή στην εταιρία, είτε με σύμβαση με την εταιρία, ως εργολάβοι, είτε ως ομολογιούχοι δανειστές, είτε ως λοιποί συνδεδεμένοι.
  Το τελικό προϊόν, το ηλεκτρικό ρεύμα, θα πωλείται στη ΔΕΗ, με δυνατότητες και λοιπής προβλεπόμενης παροχής σε είδος (πχ  φθηνό ρεύμα, ως ανταπόδοση στην περιοχή κλπ).
  Η επιχείρηση μπορεί να  ξεκινήσει με την μεταβίβαση πακέτου μετοχών της ΔΕΗ, που αντιστοιχούν  στην καρτέλα παγίων (το ιστορικό -αναπροσαρμοσμένο κόστος ) όλων των μονάδων της ΔΕΗ, με αντίστοιχη πρόβλεψη –συμμετοχή στα ίδια κεφάλαια της νέας διαχειριστικής εταιρίας.
  Μπορούν να εκδοθούν ομολογιακά  δάνεια από τη νέα επιχείρηση, με ονομαστικές ομολογίες, μετατρέψιμες ή μη, σε μετοχές.
  Επίσης, μπορεί να υπάρξει συμμετοχή  VENTUR CAPITAL (Αμοιβαίου κεφαλαίου επιχειρηματικών συμμετοχών) ακόμα και συμπράξεις με ιδιώτες.
  Με τη νέα μεγάλη επιχείρηση οι Δήμαρχοι και οι Βουλευτές των Ενεργειακών Δήμων  αποκτούν  τη δυνατότητα αυξημένης  συμμετοχής  στην ενεργειακή πολιτική  της χώρας, κοινωνικά και οικονομικά δίκαιο, διότι οι περιοχές τους είναι που  συμμετέχουν, ωφελούνται αλλά πολύ περισσότερο  πλήττονται από την εξάντληση των πηγών του εδάφους, υπεδάφους, αέρα και υδροφόρου ορίζοντος τους.-

ΠΗΓΗ: «ΡΑΔΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑ»

2 σχόλια:

  1. Πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.

    Ας ελπίζουμε ότι αυτό το σχέδιο θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη σοβαρά από τους φορείς των ενεργειακών δήμων, να συνταχθεί επιχειρηματικό σχέδιο και μελέτη ανάλυσης κόστους - ωφέλειας και, σε περίπτωση όπου όντως βαίνει συμφέρον για τον τόπο να προχωρήσει.

    Οι εποχή όμως που διανύουμε δεν ξέρω κατά πόσο τέτοιες ενδιαφέρουσες προτάσεις θα μπορούσαν να βρουν χώρο να αναλυθούν και να αξιολογηθούν.

    Πάντως πολύ ενδιαφέρουσα και υγειή η πρόταση από τον συντάκτη του άρθρου.

    Χ.Θ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η έλευση του Αρθούρου Ζερβού της ΔΕΗ,είναι μια ευκαιρία να ξαναδούν οι ενεργειακοί Δήμοι, κ.Δήμαρχε, την προοπτική να μην πουληθούν οι μονάδες της ΔΕΗ στην περιοχή μας.
    Η παραπάνω ανάλυση είναι ένα καλό εργαλείο οπτικής και προοπτικής...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.