Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

Προεκλογικές υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα από το κυβερνητικό κλιμάκιο στη Φλώρινα…

 
Προεκλογικό άρωμα έδωσε το πολυμελές κυβερνητικό κλιμάκιο που περιόδευσε στη Φλώρινα και το Αμύνταιο την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2022 με επικεφαλής τον Υπουργό Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο.
  Ήταν μια κακοστημένη παράσταση που είχε χρόνο μόνο γι αυτούς του κλιμακίου και καθόλου στα έστω και λιγοστά μέλη, στη βάση της ΝΔ, που παρακολούθησαν την  συνάντηση. Τους ακούσαμε χωρίς να μας ακούσουν γιατί «το αεροπλάνο πετούσε στις 9». Γι αυτό και προκάλεσαν οργή και αγανάκτηση.
  Τόσο στη συνέντευξη όσο και στη διαδικασία της διευρυμένης ΔΕΕΠ σπαταλήθηκε ο χρόνος από το κυβερνητικό κλιμάκιο –μίλησαν 58 λεπτά στη συνέντευξη-  με αποτέλεσμα οι δημοσιογράφοι να προλάβουν να κάνουν μόλις από μια ερώτηση τα δε μέλη της διευρυμένης να μην μπορέσουν να καταθέσουν τις απόψεις τους και όπως ήταν φυσικό υπήρξε απογοήτευση. Δεν έχουν χρόνο όπως τους είπαν, γιατί …«στις 9 πετάει το αεροπλάνο»!
  Είχαν όμως άνετο χρόνο να επαναλάβουν τις υποσχέσεις ότι μελετούν τα έργα που πρέπει να γίνουν ενώ αυτά εξακολουθούν να βρίσκονται στην ίδια και χειρότερη θέση, γιατί κάποια απ’ αυτά απεντάχθηκαν. 
  Για 3 χρόνια όλα τα σημαντικά έργα είναι στα αζήτητα, παρατημένα και με μια παρελκυστική τακτική   προσπαθούν  συνεχώς να ανανεώνουν την ελπίδα, έστω και όταν όλα είναι αρνητικά. Ξαφνικά λίγους μήνες πριν τις εκλογές βρέθηκαν και τα προγράμματα ένταξης των έργων και ο πακτωλός χρημάτων. Βγάζει μάτι το προεκλογικό κλίμα, όμως δεν μπορούν να πείσουν πια κανέναν. Το κακοπαιγμένο αυτό έργο, που μοιράζει καθρεφτάκια στους ιθαγενείς, το είδαμε και το 2019 με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος όπως ήταν φυσικό έχασε τις εκλογές.
  Για κανένα έργο δεν μας έδωσαν χρονοδιάγραμμα. Δεν το τόλμησε ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Καραγιάννης. Το μόνο που ειπώθηκε είναι ότι εκπονούνται οι μελέτες!!! Αυτό όμως το γνωρίζουμε από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ.
  Από τότε μέχρι σήμερα, τρία χρόνια δεν αξιώθηκαν να ολοκληρώσουν μια μελέτη για κάποια από τα έργα της ΠΕ Φλώρινας και να δημοπρατηθεί; Τι έχουν ως ορίζοντα ωρίμανσης την δεκαπενταετία;
  Επισημάναμε στο κλιμάκιο ότι αν δεν γίνουν τα μεγάλα έργα όπως ο κάθετος άξονας, ο δρόμος Φλώρινα - Βίγλα, το χιονοδρομικό, τα αρδευτικά της Φλώρινας α΄ και β΄ φάσης και του Παρορίου, η ενίσχυση του πανεπιστημίου, το σιδηροδρομικό δίκτυο με Bitola  και Κορυτσά δεν υπάρχει δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση  για την ΠΕ Φλώρινας.
  Όταν έρχεται στη περιοχή μας πολυπληθές κυβερνητικό κλιμάκιο ερωτάται και πρέπει να απαντά για όλα τα προβλήματα και όχι μόνον αρμοδιότητας κάποιων υπουργών που συμμετέχουν σ αυτό. Διαφορετικά αν θέλουμε να ρωτήσουμε πχ  για το νοσοκομείο ή για το πανεπιστήμιο πρέπει να περιμένουμε τους αρμόδιους υπουργούς;
  Ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος απευθυνόμενος στο εσωκομματικό του ακροατήριο που αντιδρά για την συμφωνία των Πρεσπών, δεν ξέχασε τον «παλιό καλό εαυτό του», τότε που σύνθημα τους ήταν «στη Βίγλα οι πατριώτες στην Πρέσπα οι προδότες» και δήλωσε ότι η «εκχώρηση άνευ όρων της μακεδονικής ταυτότητας και της μακεδονικής γλώσσας είναι μέγα λάθος». Παραδέχτηκε βέβαια ότι η ονομασία της γειτονικής χώρα είναι Βόρεια Μακεδονία και αυτό δεν αλλάζει.
  Μεγάλη συζήτηση έγινε για τον δρόμο Φλώρινα – Βίγλα - Πρέσπες για τον οποίο από το 2014 υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη και μέχρι σήμερα μας λένε μισές αλήθειες. Ακόμα και τώρα δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς συμβαίνει. Θα μιλήσουν οι αρμόδιοι πρώην και νυν;
  Ο Αντιπεριφερειάρχης Σωτήρης Βόσδου μας είπε ότι ο προϋπολογισμός των 50 εκατ. ευρώ δεν φτάνει, γιατί ο δρόμος πρέπει να πάει  αριστερότερα προς την πλευρά των Αλώνων  και γι αυτό θα χρειαστεί πρόσθετες γεωτεχνικές έρευνες, γέφυρες με μεγαλύτερο ύψος, νέα μελέτη, χωρίς να μας εξηγήσει γιατί δεν μπορούμε να επέμβουμε προς την πλευρά του βουνού αφού η περιοχή δεν είναι NATURA.
  Εμείς γνωρίζουμε ότι οι γεωτεχνικές έρευνες ολοκληρώθηκαν το 2013 και η μελέτη του δρόμου παραδόθηκε ολοκληρωμένη από τον τότε Δήμαρχο Πρεσπών Βασίλη Τσέπα. Πότε διαπιστώθηκαν τα προβλήματα; Δεν δικαιούται ο πολίτης της Φλώρινας πλήρη ενημέρωση;
  Απέφυγαν όπως ο διάβολος το λιβάνι να μας πουν πότε θα λειτουργήσει η έτοιμη σιδηροδρομική γραμμή Φλώρινα-Bitola.  Να σημειώσουμε ότι η γραμμή αυτή δεν έχει τεθεί σε λειτουργία γιατί το Ελληνικό κράτος δεν διαθέτει 300.000 ευρώ για τον σταθμό σύνδεσης στον νέο Καύκασο.
  Ο κάθετος άξονας τον οποίο ο Αντιπεριφερειάρχης δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης χαρακτήρισε ως «παρατημένο έργο» ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Καραγιάννης μας είπε ότι  θα  ενταχθεί στο ταμείο ανάκαμψης.  Πότε όμως δεν ξέρουμε γιατί δεν τόλμησαν να μας δώσουν χρονοδιάγραμμα. 
  Να θυμίσουμε τα δύο τμήματα που θα μπαίναμε στο μηχανογραφικό του 2020 και καταργήθηκαν με το αιτιολογικό ότι πρέπει να έχουν καλύτερη προετοιμασία για την λειτουργία τους; πόσα χρόνια απαιτείται γι αυτήν την προετοιμασία;
  Και πώς να εμπιστευτείς τον κ. Καραγιάννη όταν ο άνθρωπος δεν έχει ιδέα τι συμβαίνει τουλάχιστον με τα έργα της περιφερειακής μας ενότητας που έχουν σχέση με τις αρμοδιότητες του. Και αυτό δεν το λέω τυχαία. Στη συνέντευξη μας είπε ότι «το έργο αρδευτικών δικτύων των Πρεσπών προχωράει και αυτό είναι μέσα στις επόμενες ημέρες να συμβασιοποιηθεί…»  και το έργο αυτό εκτελείται εδώ και καιρό.
  Ο άνθρωπος είναι στον κόσμο του κι εμείς περιμένουμε να μας λύσει τα προβλήματα, να εμπιστευτούμε τον «Άριστο».
  Ο μόνος τυχερός είναι ο Δήμαρχος Φλώρινας Βασίλης Γιαννάκης, γιατί το σημαντικό έργο του διυλιστηρίου στην Τριανταφυλλιά δημοπρατείται σε λίγες μέρες. Ένα σημαντικό έργο που θα λύσει το τεράστιο πρόβλημα της λειψυδρίας που ταλαιπωρεί τους πολίτες για μια 20ετία.
Μπάμπης Θ. Τριανταφυλλίδης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.