Ο Φλωρινιώτης οδηγός αγώνων Τάσος
Χατζηχρήστος μας δίνει χρήσιμες οδηγίες για την συντήρηση επισκευή και σωστή
οδήγηση κατά τους χειμερινούς μήνες. Ας δούμε παρακάτω τις βασικές κινήσεις που
πρέπει να κάνουμε ως οδηγοί κάτοχοι αυτοκινήτου:
- Το όχημα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν στην καλύτερη δυνατή
λειτουργική κατάσταση
- Πρώτα από όλα τα ελαστικά θα πρέπει να είναι χειμερινά στην
καλύτερή δυνατή κατάσταση με τις σωστές πιέσεις όπως ορίζει ο κατασκευαστής του
οχήματος.
- Η μπαταρία του αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι η κατάλληλη στην
καλύτερη δυνατή κατάσταση όπως επίσης και οι ακροδέκτες της
- Τά μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων θα πρέπει να είναι σε άριστη
κατάσταση, παράλληλα δε θα πρέπει να προσέχουμε να μην κολλημένα πάνω στο
παρπρίτζ όταν υπάρχει χιόνι στο αυτοκίνητο
- Φροντίζουμε να υπάρχει επαρκής ποσότητα υγρού αντιπαγωτικού - αντιψυκτικού
τόσο στο σύστημα ψύξης του οχήματος όσο και στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων.
- Ελέγχουμε σχεδόν καθημερινά ιδιαίτερα την χειμερινή περίοδο τις
σωληνώσεις του συστήματος ψύξης (κολάρα)για τυχόν διαρροές
- Ελέγχουμε επίσης την στάθμη των υγρών φρένων την κατάσταση του
ιμάντα του δυναμού καθώς επίσης και τους παρελκόμενους ιμάντες στον κινητήρα
του αυτοκινήτου.
- Ελέγχουμε αν είναι απαραίτητο και ρυθμίζουμε τα φώτα μας επίσης
ελέγχουμε την λειτουργία της πίσω αντίστασης του παρμπρίτζ
- Ελέγχουμε την λειτουργία του δυναμού γιατί είναι πολύ σημαντικό
διότι την χειμερινή περίοδο πρέπει να είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση
- Ελέγχουμε την ρεζέρβα μας αν έχει σωστή πίεση αέρος και σε
περίπτωση που δεν υπάρχει ρεζέρβα λόγω π.χ : εγκαταστημένης υγραεριοκίνησης
φροντίζουμε να προμηθευτούμε ένα σετ επισκευής ελαστικού με κόστος περίπου 30
έως 50 ευρώ
- Παράλληλα ελέγχουμε την λειτουργία του γρύλου ανύψωσης
αυτοκίνητου καθώς και την ύπαρξη των σωστών εργαλείων που πρέπει να έχουμε στο όχημα
μας όπως ορίζει ο κατασκευαστής.
- Φροντίζουμε να έχουμε πάντα επαρκή ποσότητα βενζίνης τουλάχιστον
στο 1/2 της αυτονομίας του ρεζερβουάρ και αυτό ιδιαίτερα όταν υπάρχουν
αυτοκίνητα με σύστημα υγραεριοκίνησης.Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι την χειμερινή
περίοδο η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας μπορεί να αυξηθεί έως και 50%
- Εαν έχουμε όχημα στο οποίο έχουμε εγκαταστήσει σύστημα
υγραεριοκίνησης ελέγχουμε τις σωληνώσεις του συστήματος καθώς και τα μπέκ
λειτουργίας του και γενικός κάνουμε την προβλεπόμενη συντήρηση στο συνεργείο
που μας το τοποθέτησε.
- Τέλος θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψιν ότι θα πρέπει να
λειτουργούν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου μας και κυρίως τα ηλεκτρονικά
συστήματα π.χ το σύστημα ΑΒS - ESP και αυτό γιατί στην περίπτωση που κάποιο από
τα παραπάνω συστήματα είναι εκτός λειτουργίας το αυτοκίνητο μπορεί να είναι
επικίνδυνο για την κυκλοφορία ιδιαίτερα στο ολισθηρό οδόστρωμα.
Σε αυτές και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις
όταν το αυτοκίνητό μας δεν έχει τις ανωτέρω προϋποθέσεις καλό θα είναι να μην
το χρησιμοποιούμε την χειμερινή περίοδο.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΩΣ ΠΡΟΣ
ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕ
ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
- Πρώτα βάζουμε μπρος τον κινητήρα ανοίγουμε το σύστημα θέρμανσης
-ξεθάμπωσης με σκοπό να ξεπαγώσουν τα τζάμια ενώ παράλληλα φροντίζουμε να
καθαρίσουμε τόσο τις γυάλινες επιφάνειες μπρος και πίσω να παρμπρίτζ καθώς και
τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου.
- Στην συνέχεια αφού το όχημα μας ανεβάσει την σωστή θερμοκρασία
ρυθμίζουμε τους καθρέφτες μας τοποθετούμε την ζώνη ασφαλείας ρυθμίζουμε το
κάθισμα μας ανάβουμε τα φώτα μας (μεσαία σκάλα) και ξεκινάμε πολύ προσεκτικά με
απαλές κινήσεις πατάμε το πεντάλ του γκαζιού.
- Δεν χρησιμοποιούμε σχεδόν καθόλου το φρένο και σε περίπτωση που
αυτό είναι απαραίτητο τότε πατάμε το πεντάλ του φρένου πολύ απαλά και διαδοχικά
- Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι όλοι μας εμείς οι οδηγοί να
πρέπει να είμαστε ήρεμοι συγκεντρωμένοι και κυρίως να μην βιαζόμαστε για
κανέναν λόγο.
- Φυσικά είναι αυτονόητο ότι απαγορεύεται η χρήση κινητού τηλεφώνου
και η χρήση αλκοόλ.
- Κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας και αυτό γιατί η απόσταση
ακινητοποίησης ενός αυτοκινήτου ακόμη και του πιο σύγχρονου της εποχής μας σε
χιονισμένο δρόμο αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.
- Δεν προσπερνάμε κανένα προπορευόμενο όχημα που βρίσκεται μπροστά
μας και αυτό γιατί δεν μπορούμε να διαβάσουμε τον δρόμο ακόμα κι όταν έχουμε
πλήρη ορατότητα.
- Σε περίπτωση που το προπορευόμενο αυτοκίνητο μπροστά μας για
οποιοδήποτε λόγο σταμάτησε εντελώς ξαφνικά θα επιχειρήσουμε να το αποφύγουμε
μόνο όταν είμαστε 100% σίγουροι με την προϋπόθεση ότι δεν θα παραβιάσουμε το
αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.Αν αυτό δεν είναι δυνατό σταματάμε κι εμείς από πίσω
του σε όσο το δυνατόν δεξιότερο μέρος του δρόμου και όσο το δυνατόν ελεγχόμενη
απόσταση από τον προπορευόμενο χρησιμοποιώντας τα alarm βγαίνουμε έξω από το
όχημα μας με πολύ προσοχή και τοποθετούμε το τρίγωνο ασφαλείας στην
προβλεπόμενη απόσταση.
- Σε καμιά περίπτωση δεν ξεπερνάμε τα 40 χιλ την ώρα σε επίπεδο η
ανηφορικό οδόστρωμα οδηγώντας με σταθερή ταχύτητα χωρίς να αυξομειώνουμε την
ταχύτητα μας ενώ είμαστε πάντα σε ετοιμότητα προσέχοντας πάντα τα αυτοκίνητα
από το αντίθετο ρεύμα.
- Όταν ο δρόμος είναι κατηφορικός δεν ξεπερνάμε τα 30 χιλ δεν
αλλάζουμε ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων απότομα διότι υπάρχει κίνδυνος
εκτροπής του οχήματος ενώ παράλληλα αν χρειαστεί να πατήσουμε φρένο
χρησιμοποιούμε με απαλές κινήσεις τόσο απαλές ώστε ότι μεταξύ πετάλ και ποδιού
μας έχοντας στο μυαλό μας ότι πατάμε ένα αυγό!!!
- Έχουμε πάντα αναμμένα τα φώτα μας ενώ αν χρειαστεί να κινηθούμε
με ακόμη χαμηλότερη ταχύτητα λόγω κατάβασης χρησιμοποιούμε και τα alarm
- Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δείχνουμε τόσο τις πρωινές ώρες
όσο και τις βραδυνές στην περίπτωση (μαύρου πάγου) είναι η περίπτωση η οποία
νερά που έχουνε παγώσει σε καθαρό οδόστρωμα δεν έχουν προλάβει να στεγνώσουν
και έτσι μας δίνεται η εσφαλμένη εικόνα ότι ο δρόμος είναι απλά βρεγμένος. εκεί
το αυτοκίνητο δυστυχώς είναι ανεξέλεγκτο.
- Σε περίπτωση ολισθηρού οδοστρώματος η ομίχλης χρησιμοποιούμε τόσο
τα εμπρός φώτα ομίχλης όσο και τα οπίσθια ενώ προσπαθούμε να διαβάσουμε τον
δρόμο βλέποντας όσο τον δυνατόν μπροστά και χαμηλά με την μεσαία σκάλα φώτων
και όχι με την μεγάλη τις βραδυνές ώρες.
- Σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι από το αντίθετο ρεύμα έρχεται
κατά πάνω μας άλλο όχημα προσπαθούμε να το αποφύγουμε βγάζοντας το όχημα μας
έξω από την πορεία μας.
- Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η ύπαρξη του συνοδηγού ιδιαίτερα
σε ένα μεγάλο ταξίδι ενώ αν υπάρχουν παιδιά έως και 12 ετών κάθονται πάντα στο
ειδικό κάθισμα ασφαλείας σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή.Ως προς την
ύπαρξη του συνοδηγού είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του και αυτό θα πρέπει να
παρακολουθεί συνέχεια την πορεία του οχήματος να μην πανικοβάλει τον οδηγό να
φροντίζει την ορατότητα όταν χρειαστεί να επεμβαίνει εκεί που είναι απαραίτητο.
- Σε περίπτωση αδυναμίας κόπωσης εξάντλησης του οδηγού να μπορέσει
να τον αντικαταστήσει σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να αποσπά την προσοχή
και φυσικά σε καμία περίπτωση να κοιμάται .
Ευχές για ασφαλείς διαδρομές
και ταξίδια.
Τάσος Χατζηχρήστος
Οδηγός αγώνων
Chatzihristos Racing Team Florina
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.