Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

Συνάντηση του Δημάρχου Φλώρινας Βασίλη Γιαννάκη με τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Άγγελο Συρίγο…

 
  Τον Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άγγελο Συρίγο υποδέχτηκε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Φλώρινας κ. Βασίλης Γιαννάκης. Τον κ. Υφυπουργό συνόδευε ο συμπατριώτης μας Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης κ. Περικλής Μήτκας, ενώ στη συνάντηση παρόντες ήταν ο Βουλευτής Φλώρινας κ. Γιάννης Αντωνιάδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Φλώρινας κ. Ιωάννης Κιοσές, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας κ. Θεόδωρος Θεοδουλίδης και ο Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου κ. Γιώργος Ιορδανίδης.
  Ο κ. Δήμαρχος, στην τοποθέτησή του προς τον κ. Υφυπουργό, υπογράμμισε πως το Πανεπιστήμιο αποτελεί τον κυριότερο παραγωγικό οργανισμό του Δήμου Φλώρινας και πως η ιστορία της Φλώρινας είναι συνδεδεμένη με τη λειτουργία των Πανεπιστημιακών Σχολών που αποτελούν την πνευματική, εθνική και οικονομική θωράκιση της Δυτικής Μακεδονίας.
  «Ειδικά τώρα, με το κλείσιμο των ενεργειακών μονάδων και την ανάγκη προσαρμογής μας σε ένα νέο παραγωγικό και αναπτυξιακό μοντέλο, είναι ανάγκη να πρωταγωνιστήσει το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Άλλωστε, η εκπαίδευση αποτελεί την ατμομηχανή της ανάπτυξης μιας περιοχής» είπε χαρακτηριστικά.
 
Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πανεπιστήμιο ο κ. Γιαννάκης τόνισε πως τα τελευταία χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και της πανδημίας, ο αριθμός των φοιτητών έχει μειωθεί αρκετά. Προς αυτή την κατεύθυνση, δυστυχώς, θα συμβάλλει και η καθιέρωση της ελάχιστης βάσης, γεγονός που θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στον αριθμό των εισακτέων στις σχολές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και στα τμήματα που λειτουργούν στη Φλώρινα με κίνδυνο μελλοντικής κατάργησης.
  Στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, σημείωσε, επρόκειτο να λειτουργήσουν στη Φλώρινα δύο τμήματα, ένα στη Σχολή Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, της Κινηματογραφίας, και το δεύτερο της Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής στη Γεωπονική Σχολή. Η Κυβέρνηση ανέστειλε κάθε διαδικασία για την λειτουργία των δύο αυτών τμημάτων με το αιτιολογικό ότι έπρεπε να οργανωθεί καλύτερα η λειτουργία τους προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα. Έχει περάσει αρκετός χρόνος και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμιά εξέλιξη. Και να θυμίσω ότι λίγο νωρίτερα η Φλώρινα είχε χάσει και το τμήμα Βαλκανικών Σπουδών.
  Καταθέτοντας τις προτάσεις και τα αιτήματά του προς τον κ. Συρίγο, ο κ. Δήμαρχος ζήτησε:
- Να ενισχυθεί οικονομικά το Πανεπιστήμιο προκειμένου να ανταποκριθεί στον επιστημονικό, αλλά και εθνικό του ρόλο στην περιοχή μας.
- Να κατασκευαστεί νέα φοιτητική εστία που θα προσελκύσει περισσότερους φοιτητές.
- Να σταματήσουν οι μετακινήσεις καθηγητών κάτι που οδηγεί στην υποστελέχωση των Σχολών.
- Να επανιδρυθούν τα τμήματα που είχαν τεθεί σε αναστολή.
- Να μη μετακινηθούν οι φοιτητές προς άλλες περιοχές λόγω των κατασκευαστικών εργασιών, διάρκειας δύο χρόνων, στις υπάρχουσες κτιριακές υποδομές και να μη γίνονται τα μαθήματα διαδικτυακά. Η δημοτική αρχή θα διαθέσει τα σχολικά κτίρια που απαιτούνται για την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.
- Να αυξηθούν οι επιχορηγήσεις προς την Επιτροπή Παιδείας λόγω των ιδιαίτερα δύσκολων καιρικών συνθηκών και της παλαιότητας των κτιρίων.
  Ο κ. Υφυπουργός, αφού άκουσε με προσοχή την τοποθέτηση του κ. Δημάρχου, ανέφερε πως στόχος είναι η ενδυνάμωση των υπαρχόντων τμημάτων, ενώ έδειξε γνώστης των προβλημάτων και δυσλειτουργιών που παρατηρούνται. Ζήτησε δε τη στενή συνεργασία της δημοτικής αρχής και των υπολοίπων τοπικών φορέων, προκειμένου να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα και να δρομολογηθούν όσα απαιτούνται για την ανάπτυξη των τμημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.