Απάντηση της Βουλευτή Φλώρινας και Αν.
Τομεάρχη Περιβάλλοντος & Ενέργειας Π. Πέρκα στις δηλώσεις του Υφυπουργού
Υποδομών & Μεταφορών για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας.
Παρακολουθούμε με έκπληξη τις παλινωδίες της
Κυβέρνησης Μητσοτάκη στο Σιδηρόδρομο. Και στη Δυτική Μακεδονία ακόμη
περισσότερο...
Το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών
αναγνωρίζει την ύπαρξη μελέτης για το τμήμα‘ Φλώρινα – Πόγραδετς’, αλλά δηλώνει
πως θα ξεκινήσει από μηδενική βάση... Η ένταξη της γραμμής σε Ευρωπαϊκό
Πρόγραμμα το 2017 την αφήνει αδιάφορη και δηλώνει πως ξανασυζητά νέες χαράξεις
χωρίς μελέτες, με άγνωστα κόστη και με παλαιότερες χαράξεις επί χάρτου που
απορρίφθηκαν από την ΕΕ.
Επίσης, η ΝΔ εξαγγέλλει λύσεις χάραξης για τη
σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας, ενώ δε φροντίζει να χρησιμοποιήσει τα Ευρωπαϊκά
κονδύλια που έχει εξασφαλίσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τις μελέτες
Ελλάδας-Αλβανίας μέσω Φλώρινας.
Αλήθεια, πότε θα ξεκινήσουν την αναγκαία
μελέτη σκοπιμότητας ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ; Θα αφήσουν να πάνε χαμένα τα σχετικά
κονδύλια που είναι εξασφαλισμένα από το 2018, από πρόγραμμα INTERREG;
Οι εξαγγελίες όμως της Κυβέρνησης είναι και
εξαιρετικά επικίνδυνες, αφού κινούνται αντίθετα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία,
ήτοι, είναι αντίθετοι με:
• τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ.
1315/2013 της 11ης Δεκεμβρίου 2013, περί των προσανατολισμών της Ένωσης για την
ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών
• τον κατ΄ εξουσιοδότηση
Κανονισμό (ΕΕ) 2016/758 της 4ης Φεβρουαρίου 2016
Και στους δύο Κανονισμούς του Διευρωπαϊκού
Δικτύου, βάσει των οποίων γίνεται κάθε χρηματοδότηση σιδηροδρομικών έργων,
εμφανίζεται ως χάραξη σύνδεσης Ελλάδας-Αλβανίας η χάραξη μέσω Φλώρινας, η οποία
μάλιστα κατατάσσεται στο κεντρικό Διευρωπαϊκό δίκτυο.
Ακόμη χειρότερα, η ΝΔ εξαγγέλλει λύσεις
χάραξης που εναντιώνονται στην πάγια Ελληνική πολιτική μεταφορών τα τελευταία
30 χρόνια, η οποία προβλέπει τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι της ως δυνητικό
κέντρο της Βαλκανικής ενδοχώρας.
Οποιαδήποτε άλλη χάραξη πλην της χάραξης μέσω
Φλώρινας μεταθέτει το κέντρο σύνδεσης με την Αλβανία προς νότο, υποβαθμίζοντας
τη σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Έχει άραγε συζητήσει ο κ.
Κεφαλογιάννης τα πρωτοφανή σχέδιά του με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια
Κεντρικής Μακεδονίας;
Έτσι
όμως η ΝΔ ξαναβάζει το Σιδηρόδρομο στις ράγες της οπισθοδρόμησης...Επαναφέρει
τον ΟΣΕ στην εποχή των αέναων μελετών που σαπίζουν στα υπόγεια του Οργανισμού.
Ο στόχος σαφής: Εξαγγέλλουμε ανεφάρμοστα
πλάνα για να μην κάνουμε τίποτε και να χαϊδεύουμε πρόσκαιρα "τα
αυτιά" των πολιτών. 10ετίες πολιτεύτηκαν έτσι και οδήγησαν το Σιδηρόδρομο
σε παρακμή.
Μετά από μία 5ετία που ξαναδώσαμε ώθηση στα
σιδηροδρομικά έργα και εντάξαμε νέα σε προγράμματα χρηματοδότησης, μας ξαναπάνε
πίσω ολοταχώς. Ποιους εξυπηρετούν; Ποιους νομίζουν ότι κοροϊδεύουν;
Η Δυτική Μακεδονία καταρρέει από μία
Κυβέρνηση που την καθιστά έρμαιο των συμφερόντων της, αδιαφορώντας για τους
πολίτες, τις ανάγκες τους και την πραγματική της ανάπτυξη. Φτάνει πια!
Και δυστυχώς, επειδή η Κυβέρνηση είχε δώσει
δείγματα για τις προθέσεις της εδώ και καιρό, ακολουθεί δήλωσή μου – απάντηση
και πάλι στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για όσα ειπώθηκαν
πρόσφατα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής για τη
σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας μέσω Φλώρινας, με σύνδεση και της Καστοριάς
και σχετική ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, η οποία φυσικά και δεν απαντήθηκε
από το αρμόδιο Υπουργείο.
Η εναλακτικη λυση κ. Περκα ειναι να γινης πρωθυπουργός
ΑπάντησηΔιαγραφήτης Νότιας Μακεδονιας ωστε τα ονειρα εργα που σκεπτεσαι
να τα φερης εις περας, διοτι οι αλλοι που επι 5 χρονια
δεν μπορεσανε καιποιοι ητανε ρωτησε να μάθης, άλλα δεν εχω να σου γραψω, μαλλον και αυτα ειναι πολλά!!!!!!!!
Η διευθνηση του Επερισκοπιο ανακοινωνει δεν θα δημοσιευονται
ΑπάντησηΔιαγραφήσχολια γενικα και μαλιστα σε οτι αφορουν πολιτικα προσωπα
και τουτο κατόπιν προτασεως του-της αξιολογου προσωπου
Ευχαριστουμεν δια την κατανοηση
μφχ