Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

Π. Πέρκα: Ο κ. Μητσοτάκης κάνει τον ντίλερ για τις γερμανικές εταιρίες…


  Την Πέμπτη 28/05/2020, η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Πέρκα, έδωσε συνέντευξη στην ιστοσελίδα Kozani.tv και σχολίασε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη στην γερμανική εφημερίδα

 Bild σχετικά με την απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.

  Η κ. Πέρκα συνοπτικά σημείωσε τα παρακάτω:

1. Ο πρωθυπουργός κάθε φορά που δίνει συνεντεύξεις στο εξωτερικό προκαλεί αναστάτωση.

2. Πρέπει κάποιος να πει στον κ. Μητσοτάκη ότι είναι δική του υποχρέωση να σχεδιάσει το εργασιακό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό μέλλον της περιοχής.

3. Την πρώτη φορά μας αιφνιδίασε με δηλώσεις περί κλεισίματος των μονάδων και δεν το γνώριζαν ούτε οι Υπουργοί του, κοντεύουμε σχεδόν ένα χρόνο και δεν έχει γίνει ο παραμικρός σχεδιασμός – Master Plan.

4. Τώρα προσπαθεί να υλοποιήσει και να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα που είχε προετοιμάσει ο ΣΥΡΙΖΑ κι αυτοί είχαν παγώσει και αφορούσε σε ενεργειακές κοινότητες και κυκλική οικονομία.

5. Ξαφνικά λέει ότι οι πολίτες πρέπει να βρουν να κάνουν κάτι άλλο; Αυτό είναι απογοητευτικό και κυνικό. Πρέπει τώρα να αδράξουμε την ευκαιρία να συνεννοηθούμε όλοι μαζί ώστε να καταρτίσουμε ένα σχέδιο το οποίο θα απαιτήσουμε να υλοποιήσει η κυβέρνηση.

6. Υπάρχει η επιστήμη και η διεθνής εμπειρία. Για να γίνει κάτι σε αυτά τα εδάφη πρέπει να προχωρήσει η αποκατάσταση. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα έργο, παρά μόνο η εξαγγελία για ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό το οποίο υπάρχει ο κίνδυνος να μην δώσει θέσεις εργασίας.

7. Έχει σημασία αν η ανάπτυξη των ΑΠΕ και η μετάβαση θα γίνει με συμμετοχική διαδικασία μεταξύ των φορέων, των τοπικών κοινοτήτων και της κοινωνίας ή αν θα γίνει με τη λογική business as usual με επιχειρήσεις όπως προαλείφεται η RWE.

8. Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ είναι οι πολίτες να παράγουν την ενέργεια που καταναλώνουν και οι τοπικές κοινωνίες να συμμετέχουν. Όλα αυτά όμως προϋποθέτουν σχεδιασμό, πόρους και χρόνο, ο οποίος φαίνεται πως δεν υπάρχει.

9. Η αποκατάσταση των εδαφών και η διαφοροποίηση του profile μιας περιοχής απαιτεί δεκαετίες. Σε αυτό συνηγορεί και η διεθνής εμπειρία – γιατί έχουμε σχετικά παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία βλ. παράδειγμα Ruhr Γερμανίας ή της οικολογικής μετάβασης της περιοχής του Emscher της Γερμανίας, που απαιτήθηκε σταδιακός σχεδιασμός, πολυετής υλοποίηση, κινητοποίηση πολλαπλών χρηματοδοτικών εργαλείων και διαρκής διαβούλευση όχι μόνο σε επίπεδο φορέων αλλά και με τους ίδιους τους πολίτες.

  Υπάρχουν παραδείγματα σοβαρής δουλειάς στο εξωτερικό με τις καλές πρακτικές τους, όμως αυτό που κάνει ο κ. Μητσοτάκης είναι deal. Κάνει τον ντίλερ γερμανικών εταιριών.

10. Πρέπει να καθίσει να σχεδιάσει και να δει τι θα γίνει στη περιοχή, πρέπει να βρει πόρους και τον χρόνο που αυτά θα υλοποιηθούν και μετά να κάνει διαγωνισμούς και να εμπλέξει σε προτεραιότητα ελληνικές εταιρίες και τοπικές κοινότητες.

11. Εμείς έχουμε κάνει πρόγραμμα που περιέχει όλα αυτά και ακολουθεί την διεθνή εμπειρία που το επιβεβαιώνει.

12. Δεν νομίζω ότι η Γερμανία σε αυτά τα παραδείγματα που σας αναφέρω πήρε μία ξένη εταιρία και της το έκανε. Είχε μία σταδιακή μελέτη και αποκατάσταση. Αυτά τα πράγματα δεν στέκουν.

Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Φλώρινας

Αναπλ. Τομεάρχης Μεταφορών

1 σχόλιο:

  1. 11. Εμείς έχουμε κάνει πρόγραμμα που περιέχει όλα αυτά και ακολουθεί την διεθνή εμπειρία που το επιβεβαιώνει.
    Αξιότιμη κυρία Περκα ,===
    ολα αυτα που αναφερεις τα επιβεβαιωνεις με το νρ. 11 με την εννοια οτι = εμεις εχουμε κανει??== δηλαδη τι εχετε κανει και ο κοσμος δεν σας προτιμησε και παλι να μεινεται εις την εξουσιαν παρα τις απειλες τού πρωθυπουργού = ΠΟΛΑΚΗ= που ειπε οτι θα πρεπη να βαλουμε μερικούς φυλακη δια μεινουμε παλι εις την εξουσία, μηπως εννοεις αυτό, αν ναι τοτε θα πρεπη να ζητησεται συγγνωμη απο τον ελληνα ψηφοφορο.

    =12. Δεν νομίζω ότι η Γερμανία σε αυτά τα παραδείγματα που σας αναφέρω πήρε μία ξένη εταιρία και της το έκανε.
    Δεν νομιζω να εχετε αδικο στο =12= διοτι ετσι και ειναι αλλα οταν καποιος γραφει κατι θα πρεπη να σκεπτεται κυρια Περκα και θα ηθελα να σας ερωτησω ξερετε απο ποτε αρχισε η κατασκευη του νέου αεροδρομίου του ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ και ξερετε δια ποιον λόγον δεν εχει τελειωσει ακόμη ? θελετε να σας το γραψω τωρα ή μετα σε αλλο σχόλιο αν και ΥΜΕΙΣ ειχατε τοσο συνδεθη με την κ. Μερκελ που κανατε αδελφοποιηση σε ολα τα επίπεδα χωρίς να θελω να σας προσβαλω αλλα αυτη ειναι η αληθεια την οποιαν ΥΜΕΙΣ γνωριζεται αλλα δεν γνωριζεται.
    Θα σας παρακαλουσα να εισθαι εγκρατης σχετικα με τα αρθρα τα οποια γραφεται.
    Εις το επομενο σχόλιο μου θα ειμαι ποιο αναλυτικός
    Διατελώ
    Φιλικώτατα
    Ανωνυμος αλλα Νομιμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.