Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες
της Αγωγής: Δημόσιες Χρήσεις της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίας» του
Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Κοινωνικών και
Ανθρωπιστικών Επιστημών,
σας προσκαλεί στην ημερίδα με θέμα «Πτυχές της σύγχρονης
Κυπριακής Ιστορίας και Δυτικομακεδονικές διαθλάσεις τους: Επιστημονική
συνάντηση προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών ιστορίας Πανεπιστημίου
Δυτικής Μακεδονίας – Πανεπιστημίου Κύπρου», που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 6
Ιουνίου 9 π.μ. στην Παιδαγωγική σχολή του Πανεπιστημίου μας.
Η διευθύντρια του Π.Μ.Σ.
Ηλιάδου-Τάχου Σοφία,
Καθηγήτρια Νέας Ελληνικής Ιστορίας
Π.Τ.Δ.Ε. Φλώρινας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α΄ ΜΕΡΟΣ
• 9:00 Έναρξη – Προσφωνήσεις Διευθύντριας του ΠΜΣ Καθηγήτριας
Ηλιάδου-Τάχου Σοφίας και Καθηγητού Παπαπολυβίου Πέτρου.
• 9:30 – 11:10 Εισηγητές από
το Πανεπιστήμιο Κύπρου
Χριστοδούλου Έλενα, μεταπτ.
Φοιτήτρια, «Πτυχές του έργου του ριζοσπάστη πολιτευτή Γεωργίου Φραγκούδη»
Χριστοφή Ανδρέας, μεταπτ.
Φοιτητής, «Οι λαϊκές κινητοποιήσεις για το Κυπριακό στην Ελλάδα την περίοδο
1950-1954»
Λεόντε Πάολα-Στεφανία,
φοιτήτρια, «Τα κρατητήρια Κοκκινοτριμιθιάς στην εποχή του Αγώνα της ΕΟΚΑ»
Παναγιώτου Μαρία, μεταπτ.
Φοιτήτρια, «Πτυχές του έργου του πολιτευτή Θεμ. Δέρβη».
Αλεξάνδρου Ιωάννα, μεταπτ.
Φοιτήτρια, «Το Μαθητικό Οικοτροφείο στη Λευκωσία για τις θυγατέρες
εγκλωβισμένων της Καρπασίας»
Μιχαήλ Ράνια, υποψ. Διδάκτωρ,
«Το έργο της Διερευνητικής Επιτροπής Αγνοουμένων στην Κύπρο»
Σταύρου Σάββας, απόφ. Μεταπτ,
«Εμπορικές και Οικονομικές σχέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας και των δύο
Γερμανιών, 1960-1969»
Αγαθοκλέους Στέλιος, απόφ.
Μεταπτ, «Η διάσπαση του ΑΚΕΛ, του 1991»
Αντωνίου Νικόλας, φοιτητής,
«Θάνατοι μεταλλωρύχων από πνευμοκονίαση σε ένα κυπριακό ορεινό χωριό».
Νικηφόρου Μαρία, μεταπτ.
Φοιτήτρια, «Το Δημοτικό σχολείο στο χωριό που κτίστηκε από τους εργαζόμενους
στο μεταλλείο Αμιάντου».
• 11:10-11:30. Συζήτηση.
• 11:30-12:00. Διάλειμμα –
Καφές.
Β΄ ΜΕΡΟΣ
• 12:00- 14:00 Εισηγητές από
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πολυδωροπούλου Ελπίδα,
διπλωματ. Μεταπτυχιακός, «Η Φλώρινα την περίοδο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου».
Μελίσσας Λάζαρος, υποψ.
Διδάκτωρ, «Η ιστορία της Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης, Πρεσπών & Εορδαίας».
Αλκμήνη Γώγου μεταπτ.
Φοιτήτρια – Ασημίνα Ανδρίκου, υποψ. Διδάκτωρ, «Ψηλάφιση της Τοπικής Ιστορίας
της Φλώρινας μέσα από σύγχρονες διδακτικές μεθόδους: Μια διδακτική πρόταση για
το Δημοτικό σχολείο».
Μισκέτης Ηλίας, μεταπτ. Φοιτητής, «Η δράση της ΕΟΚΑ
την περίοδο 1955-1959, όπως αυτή αποτυπώνεται στον τοπικό τύπο της Φλώρινας».
Ασίκης Κωνσταντίνος, διπλωμ.
Μεταπτυχιακός, «Η τουρκική εισβολή στην Κύπρο και ο Τύπος της Φλώρινας (1974)».
Εστέ Μαρία, διπλωμ.
Μεταπτυχιακός, «Ο Αυγουστίνος Καντιώτης για το Μακάριο».
Πουγαρίδου Ελισάβετ –
Πουγαρίδου Γεωργία, διπλωμ. Μεταπτυχιακοί, «Η συμπαράσταση της Μητρόπολης και
του λαού της Φλώρινας προς την Κύπρο, μέσα από τα εκκλησιαστικά περιοδικά
“Σάλπιγξ Ορθοδοξίας” και “Χριστιανική Σπίθα”».
Γραφάκου Μαριάννα – Κωτσαλίδου
Ευαγγελή, διπλωμ. Μεταπτυχιακός, «Συνεντεύξεις φλωρινωτών στρατιωτών για τις
εμπειρίες το 1974 στην Κύπρο».
Κεφαλάς Παναγιώτης, διπλωματ.
Μεταπτυχιακός, «Αυτόπτης μάρτυς 1974».
Τάσκα Μαγδαληνή, μεταπτ.
Φοιτήτρια, «Συνεντεύξεις φλωρινιωτών στρατιωτών για τις εμπειρίες τους το 1974
στην Κύπρο».
Καζαντζίδου Μαρία, μεταπτ. Φοιτήτρια, «Η χρήση της
λογοτεχνίας στη διδασκαλία της ιστορίας: Το παράδειγμα του μυθιστορήματος «Ως
αληθώς. Η ζωή της Χαρίτας Μάντολες» της Ευρυδίκης Περικλέους Παπαδοπούλου».
Παούνης Νικόλαος, μεταπτ.
Φοιτητής, «Ο ενιαίος αμυντικός χώρος
Ελλάδας – Κύπρου, μέσα από το παράδειγμα της κρίσης των Ιμίων“.
• 14:00. ΓΕΥΜΑ
• 15:00. Επίσκεψη στο
Μοναστήρι (Bitola).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.