Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019

Πρωταγωνιστής το Αμύνταιο (τότε Σόροβιτς), σε μια πτυχή του «Μακεδονικού»!


(Από το ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ που κυκλοφορεί)…
  Επειδή τελείως ανιστόρητα κι με περισσή σκοπιμότητα από εμάς, και αληθοφανή αφέλεια, γράφεται και αναφέρεται ότι το «Μακεδονικό» είναι δημιούργημα κι εφεύρημα του Τίτο, γράφω μια ξεχασμένη ιστορική ψηφίδα, ενός γεγονότος του τόπου μας, που εκ των πραγμάτων με γλαφυρότητα, άλλα μας λέει…
 
  Φυσικά, χωρίς να διεκδικώ δάφνες ή την εγκυρότητα ιστορικού, ή έστω ιστοριοδίφη…
  Πιστεύω μου, φαντάζομαι και κάθε σκεπτόμενου κι αντικειμενικού ανθρώπου, είναι ότι …η ιστορία, δεν πρέπει να πολιτεύεται «αλά – κάρτ» και για εξυπηρέτηση ακόμη και πιθανού εθνικού συμφέροντος, αν θέλει να νοείται σαν καθαρή επιστήμη, κι όχι …μοχαμπέτι μιας παρέας καφενείου…
  Αντιγράφω λοιπόν, από άρθρο που είχε δημοσιεύσει πριν χρόνια, ο έγκριτος και γνωστός δημοσιογράφος, Νίκος Δήμου
  «Το Ελληνικό κράτος, που επί δεκαετίες αρνείται την ύπαρξη αυτής της μειονότητας (Μακεδονικής ή Σλαβομακεδονικής), είχε τυπώσει το 1925 ένα αναγνωστικό Abecedar (Αμπετσένταρ), στην «ανύπαρκτη» γι’ αυτό γλώσσα, για να διδάσκονται τα σλαβόφωνα Ελληνόπουλα της Βόρειας Ελλάδας!!!
  Ήταν η φωτεινή στιγμή, με τη συμμόρφωση στα άρθρα 7, 8, 9 της Συνθήκης των Σερβών, που υπογράφηκε το 1920, με την εποπτεία της «Κοινωνίας των Εθνών» (πρόδρομου του ΟΗΕ).
  Ειδικά το άρθρο 9, γράφει … «Σχετικά με την εκπαίδευση των Ελληνόπουλων, η κυβέρνηση, στις πόλεις ή τις περιοχές που κατοικεί μεγάλος αριθμός πολιτών, οι οποίοι δεν ομιλούν την Ελληνική, θα τους παραχωρήσει τις κατάλληλες διευκολύνσεις, ώστε να μπορούν τα παιδιά αυτών των Ελλήνων πολιτών, στα Δημοτικά σχολεία, να μαθαίνουν τη μητρική τους γλώσσα»!!!
  Σε συμφωνία λοιπόν με τη Συνθήκη των Σερβών (1920) και τα πρωτόκολλα της Γενεύης (1924), η κυβέρνηση της Ελλάδας μας, παρουσίασε το αλφάβητο Abecedar.
  Το συνέταξαν, ο Εθνολόγος – Γλωσσολόγος Γεώργιος Σαγιαξής, σπουδαγμένος με υποτροφία του Υπουργείου Εξωτερικών στη Γερμανία, κι οι Φιλόλογοι, Ιωσήφ Λαζάρου και Ι. Παπαζαχαρίου.
  Η βάση της γλώσσας του, ήταν η ομιλούμενη Σλαβομακεδονική στη περιοχή της Φλώρινας – Μοναστηρίου.
  Το παρουσίασε περήφανα, στη «Κοινωνία των Εθνών», ο έλληνας επιτετραμμένος, Βασίλειος Δερδάμης, στις 10/11/1925, λέγοντας ότι …η Μακεδονική γλώσσα, είναι διαφορετική από τη Βουλγαρική και γι’ αυτό φτιάχτηκε αυτό το Αναγνωστικό της…
  Αυτή ήταν η επίσημη θέση του Ελληνικού κράτους το 1925 και εξ επί τούτου επιλέχθηκε να γραφτεί το Αλφάβητο με Λατινικά σύμβολα, κι όχι με Κυριλλικά, που θα το έκαμνε να μοιάζει περισσότερο με τη Βουλγαρική, πράγμα που δε σύμφερε τότε στην Ελλάδα.
  Στη παρουσίαση του, έντονη ήταν η αντίδραση του Βουλγαρικού κράτους, που διαμαρτυρήθηκε στη «Κοινωνία των Εθνών», όπου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι …Η χρησιμοποίηση Λατινικού Αλφάβητου, είναι ύβρις για τους Βουλγαρο – Μακεδόνες, που θα υποβιβάσει το πολιτιστικό τους επίπεδο, σε ημιβάρβαρη κατάσταση»!!!
  …Μια στιγμή όμως, κρατάει μια στιγμή, όπως γράφει ο Ν. Δήμου, που αντιγράφω…
  Το Αλφαβητάρι με το όνομα Abecedar, αποσύρθηκε πριν διανεμηθεί στα πλείστα σχολεία! Κι από κει και πέρα, το Ελληνικό κράτος, επιμένει στο φοβικό ΟΧΙ και το αρνητικό ΔΕΝ…
  Η επίσημη εκδοχή είναι, χρόνια τώρα, ότι η «Μακεδονική» γλώσσα είναι δημιούργημα του Τίτο, (μόνο που το 1925, δεν υπήρχε στρατάρχης Τίτο!!!). Λεπτομέρεια, θα πείτε…
  Για δεκαετίες, η γλώσσα, ήταν υπό διωγμό. Όποιος τη χρησιμοποιούσε ανοιχτά, είχε να κάνει με τον χωροφύλακα και τον δικαστή..
  Έχω ξαναγράψει για την σκαμπρόζικη ιστοριούλα, με τον γραφικό Ξινονερίτη Τουρούντζια   σε μια απ’ τις επανειλημμένες προσαγωγές του στο Ειρηνοδικείο Αμυνταίου, γιατί μιλούσε μακεδόνικα, κι όπου η τιμωρία ήταν γνωστή στο αντίτιμο των μεταλλικών δραχμών, που πλήρωνες, ρώτησε βλοσυρά ο δικαστής τον αδιόρθωτο Τουρούντζια
…Ξέρεις κατηγορούμενε τι σημαίνει Ελλάς;
…Ξέρω κύριε πρόεδρε, απάντησε ο ετοιμόλογος γέρος, πλήρωσε και μη μιλάς!!!
  Εκτός απ’ τη γλώσσα, στο στόχαστρο του Αστυνομικού – Κράτους, ήταν και η δήλωση κι έννοια Μακεδόνας!
  Από τότε που ο Γκλιγκόροφ σήκωσε τη σημαία του «Μακεδονισμού», κι αργότερα ο εθνικιστής Γκρούεφσκι, με την αστεία αρχαιολατρία του, γίναμε στην Ελλάδα όλοι Μακεδόνες, απ’ το Καστελόριζο μέχρι τους Ψαράδες…
  Απ’ τον Ψωμιάδη τον Πόντιο, μέχρι τον Σαμαρά το χαμουτζή, Μακεδόνες και ξερό ψωμί! Όλε!
  Παράκαμψη και ξεγλίστρημα, τα πέτρινα χρόνια απ’ τη δήλωση Μακεδόνας, αποτέλεσε εκείνη η άοσμη, άχρωμη κι άγευστη έννοια «ντόπιος», που είχαν εύκολη στο σύνολό τους σχεδόν, οι γηγενείς Μακεδόνες…
  Οι Πόντιοι ήταν Πόντιοι, οι Βλάχοι, οι Αρβανίτες, οι Θρακιώτες, οι Μικρασιάτες, οι πάντες, είχαν μια καταγωγή και πολύ σωστά όλοι τους, ήταν περήφανοι γι’ αυτήν. Μόνο οι Μακεδόνες δεν είχαν καταγωγή, ήταν απλά …ντόπιοι, κι η γλώσσα τους …ντόπια!!!
  Το οποίον, τίποτε στην ουσία. Ή ένοχο κι αμαρτωλό κι επιλήψιμο και ρετσινόλαδο!
  Τέλη Ιανουαρίου του 1926, το Abecedar στάλθηκε δοκιμαστικά σε σχολεία της περιοχής Αμυνταίου.
  Την !/2/1926, μέρα παζαριού Δευτέρα, διοργανώνεται μεγάλο συλλαλητήριο, με συμμετοχή Ελληνόφωνων, Σλαβόφωνων, νομίζω, την οργάνωση είχε η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών της πόλης μας και λόγος, η αντίθεση των πολιτών στο νέο Αλφαβητάρι, για τους Σλαβόφωνους.
  Κακοποιήθηκαν κάποιοι δάσκαλοι και ρίχτηκαν στη πυρά, αντίτυπα του Abecedar.
  Κύριος ομιλητής, ήταν ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών, ο Χ’’Τρύφων Ντίνε.
   Εκδόθηκε και ψήφισμα, που κοινοποιήθηκε στο υπουργείο εξωτερικών, με απαίτηση να διαβιβαστεί στη «Κοινωνία των Εθνών».
  «Απαξάπαντες, κάτοικοι, γονείς τέκνων φοιτώντων στα σχολεία Σόροβιτς, πληροφορηθέντες παρά τέκνων των εισαγωγήν διδασκαλίας σλαβικού ιδιώματος, συμμεριζόμενη δίκαιην αγανάκτησιν και διαμαρτυρίαν τέκνων των, δι εισαγωγήν εν διδακτηρίοις, ανεπιθυμήτου γλώσσης, συνελθόντες σήμερον, εν αγανακτήσει, εις αυτόβουλον κι αυθόρμητον συγκέντρωσιν, ομοφώνως εκφράζουμε πόνον δια τελούμενον ανουσιούργημα ημετέρας Κυβερνήσεως, διαταξάσης εισαγωγήν ανεπιθυμήτου γλωσσικού ιδιώματος, ΨΗΦΙΖΟΜΕΝ, εξορκίζομεν κυβέρνησιν, διαβιβάση «κοινωνία των Εθνών» έντονον διαμαρτυρίαν, ημών και τέκνων, δια τελούμενη βαρείαν προσβολήν εθνικής φιλοτιμίας και ελληνικής συνειδήσεως.
  Διαπιστούμεν εμμονήν, μέχρι θανάτου πάτρια θέσμια και Ελληνική Μεγάλου Αλεξάνδρου, ένδοξον γνήσιαν παράδοσιν.  Διακηρύττομεν, ανάληψιν αιματηρού πλέον αγώνος κατά πάσης βίας κι ανελευθέρας επιβουλής πατρίου Ελληνική γλώσσα ημών.
  Αποκρούομεν εισαγωγήν σχολείου ημών, διδαχής Μακεδονοσλαβικής διαλέκτου, αναπολούσης εποχόν βίας, απειλής, τρόμου, αγχότης, αιωνίων μέσων Βουλγαρικής τακτικής.
  Ορίζομεν επιτροπήν, εκ των Κ. Χ’’Τρύφωνος, Ι. Τάικον, Ν. Χ’’Μήτσεφ και Δ. Πέτρου Δίνε».
  Αυτά με το ιστορικό και καθοριστικό συλλαλητήριο που έγινε στη πόλη μας και σίγουρα, οι πλείστοι θα αγνοούσατε…
  Τώρα, σαν σχόλια δικά μου, μου προκαλούν ερωτηματικά, η απουσία απ’ την επιτροπή, του τότε Προέδρου της κοινότητας, κάποιου επώνυμου απ’ την κυρίαρχη τότε Γραικομάνικη οικογένεια των Χατζήδων, κάποιος απ’ τους επώνυμους τοπικούς Μακεδονομάχους (Κωτσόπουλος, Τσάλκος, Τζήκας, Τάσκας), απ’ τους επώνυμους κομματάρχες των δύο μεγάλων κι αντιμαχόμενων τότε παρατάξεων, Βενιζελικών – Βασιλικών.
  Αν δεν υπήρξε σκοπιμότητα, σίγουρα υπήρξε κάποια επιφύλαξη κι ερωτηματικά για το συλλαλητήριο και τη σκοπιμότητα του.
  Η ουσία του πράγματος, σε σχέση με το Μακεδονικό και τη γλώσσα του, εμένα μου θυμίζει την ιστορία με τον Γαλιλαίο, που στην Ιερή Εξέταση και με τον κίνδυνο της πυράς, αρνήθηκε τη θεωρία του, που έλεγε ότι η Γη γυρίζει γύρω απ’ τον Ήλιο, κι όχι ο Ήλιος απ’ τη Γή, κι αφού απαλλάχτηκε απ’ την κατηγορία, κι αποχωρούσε απ’ το δικαστήριο, ψιθύρισε το γνωστό …κι όμως γυρίζει!!!
  Λόγω της φύσης της δουλειάς, βρέθηκα σ’ αρκετές τελευταίες στιγμές, ανθρώπων της περιοχής μας.
  Στα πλείστα απ’ αυτά, που δεν είχα άλλοτε ακούσει σλαβική λαλιά, μπροστά στην αμείλικτη στιγμή και τον πόνο του θανάτου, αυθόρμητα, έβγαινε το μοιρολόι στα «μακεδόνικα», με κυρίαρχο το «Λέ – λε»! Ποτέ μου δεν άκουσα μοιρολόι σε σπίτι ντόπιου στα ελληνικά! Όπως, ποτέ του σχεδόν, δεν είδε κανείς «ντόπιο», να παραγγέλνει τσάμικο ή πεντοζάλη!
  Η μακαρίτισσα η μάνα μου, που ποτέ της δε θυμάμαι να μου ‘χε μιλήσει «μακεδόνικα», στα τελευταία της, ένα – δύο χρόνια πριν καταλήξει και με εγκατεστημένη μια ψιλο – άνοια, σχεδόν πάντα μου μιλούσε στη μητρική της γλώσσα, αθέλητα. Κι όταν τη ρωτούσα …γιατί μάνα δε μου μιλάς Ελληνικά; …Γιατί, πώς σου μιλάω; Απορούσε για τη λαλιά που έβγαινε απ’ τη ψυχή της…
  Ένας πλούτος πολιτιστικός, ανθρώπινος, ιστορικός, εθνολογικός, είναι η διαφορετικότητα, η πολυσυλλεκτικότητα, η πολυμορφία στους ανθρώπους, τα λουλούδια, τα φυτά, τα ζώα, που μπορούν να συμβιώνουν άριστα κι αρμονικά, όταν δεν παρεμβαίνουν φανατισμοί, απολυτότητες, ρατσισμοί, ακραίοι εθνικισμοί και πονηρά συμφέροντα.
   Είναι ευτυχία, που απολαμβάνουμε στο τόπο μας εκείνη τη γλυκύτατη σλάβικη μουσική των χάλκινων, που τόσο όμορφα αντέγραψαν και προσάρμοσαν οι Γυφτο – Βαλκάνιοι μουζικάντηδες, απ’ τις μπάντες των Αυστρο – Ουγγρικών και Οθωμανικών στρατών.
  Εκείνο το θεϊκό Αρβανίτικο «μπεράτι», εκείνα τα περήφανα Βλάχικα μουσικά ακούσματα.
  Εκείνο το συγκινητικό Ποντιακό, τον τελειότερο ύμνο στη Μάννα… μάνα εν κρύο νερόν και σο ποτήρ' κε μπαίν'!!!
  Ακόμα , κι ο θλιμμένος ύμνος στο θάνατο του Π. Μελά, έχει σλαβικο – βαλκάνια μελωδία κι είναι τόσο αγαπητός απ’ όλους τους μη φανατικούς. (Σίγουρα, δε θα τον συμπαθούν οι Χρυσαυγήτες, που αρέσκονται σε αλήστου μνήμης εμβατήρια).
  Αυτή είναι η Μακεδονία μας και σε όποιον αρέσουμε…
  Με την ιστορία της, τη πολυμορφία της, το αιματοβαμμένο της παρελθόν και το ξεκλήρισα των παλληκαριών της και τώρα, με την ελπίδα ν’ αποτελέσει τη γέφυρα και την είσοδο στα Βαλκάνια και την Ευρώπη.
  Αυτό, σίγουρα θα γίνει, αν όχι τώρα, σίγουρα αύριο, όσο κι αν κάποιοι στήνουν οδοφράγματα, για μια δημοκρατική, ανοικτή, ανθρώπινη, ειρηνική Ελλάδα του αύριο και των παιδιών μας.
  ΥΓ. Άλλο ένα ιστορικό – τραγικό- γεγονός, άγνωστο στους πολλούς, θα αναφέρω, που αφορά τη περιοχή μας και που πάλι, οι πλείστοι θ’ αγνοούν…
  Η πρώτη πανελλαδικά γυναίκα, αγωνίστρια της Εθνικής Αντίστασης, που εκτελέστηκε το ’46, μετά από απόφαση στρατοδικείου στη πατρίδα μας, ήταν η Ξανθογίτισσα δασκάλα, η Μακεδόνισα Ειρήνη Γκίνη (Μίρκα Γκίνοβα).
 Μια τραγική πρωτοπορία της περιοχής…
  Χαράματα 26 Ιουλίου 1946, πέντε άνδρες και μια γυναίκα, η Ειρήνη! Τα πρώτα θύματα του φοβερού Γ’ ψηφίσματος, που οδήγησε στο εκτελεστικό χιλιάδες ανθρώπους, που αγωνίζονταν για τις ιδέες τους, ή που γίναν στόχοι σκοτεινών ανθρώπων, μιας άγριας εποχής.
  Τέλη Αυγούστου του ’49, απ’ τους 112 συμπολίτες του Δήμου μας που κάθισαν στο εδώλιο του στρατοδικείου της Φλώρινας –κανείς τους δεν πιάστηκε αντάρτης στο βουνό- χαράματα 30/8/49, 28 εκτελέστηκαν!!!
  Όλ’ αυτά, όχι στο Ντιγιαρμπακίρ του Κουρδιστάν της Τουρκίας, στη Μακεδονία της Ελλάδας. Αλίμονο! Σα μια μόνο δίκη!
  …Εθνικό το αληθινόν! είπε ο Σολωμός, κι η λήθη λαθών, γεγονότων και ιστορίας, οδηγεί στην τραγική επανάληψη τους…
  Αν βλέπαμε τις τραγικές ιστορίες αυτές σε μια σκληρή ταινία, θα λέγαμε σίγουρα για υπερβολές του κινηματογράφου, για να κόψει εισιτήρια.
  Όπως ταινία, με σχετικά αίσιο τέλος, θα είχε η ιστορία που μου διηγήθηκε ο Π.Σ. πατριώτης μας, που νομίζω έχω ξαναγράψει.
  «Δικάζονταν ο πατέρας μου μαζί με άλλους, στο στρατοδικείο της Φλώρινας, σε άλλη δίκη, όχι σ’ αυτή των Αμυνταιωτών. Εγώ στρατιώτης, πολεμούσαμε τους αντάρτες στο Βόιο της Κοζάνης. Ζητάω και παίρνω άδεια και με τη στολή του φαντάρου, παρακολουθώ τη δίκη του πατέρα μου, κι ακούω τον εισαγγελέα να προτείνει θάνατο!
  Στη διακοπή της δίκης για τη διάσκεψη των στρατοδικών, ζαλισμένος, φαρμακωμένος, βλέπω στην είσοδο του κτηρίου έναν φαντάρο, μ’ ένα δίσκο με καφέδες, να πηγαίνει προς την αίθουσα της διάσκεψης του στρατοδικείου.
  Σαν αστραπή, παρακαλώ τον συνάδελφο να πάω εγώ τους καφέδες, για να ζητήσω μια χάρη απ’ τους στρατοδίκες.
  Τον πείθω και τρέμοντας, σέρβιρα τους καφέδες στο τραπέζι και μια στιγμή σαν υπνωτισμένος, απευθύνομαι στους απορημένους αξιωματικούς.
  …Σας παρακαλώ κύριοι δικαστές, μη σκοτώσετε τον πατέρα μου! Με κοίταξαν περίεργα και αυστηρά, κι ένας τους με ρώτησε …πως λέγεσαι παιδί μου; Αυτό ήταν, γλίτωσα τον πατέρα μου, με λίγα χρόνια φυλακή»!
  Ένα συμπαθέστατο, καλόγνωμο γεροντάκι ο πατέρας του, που γνωρίσαμε οι νεότεροι, αγρότης, που πέθανε κοντά στα εκατό του.
  Μικρές ιστορικές ψηφίδες, στο «ναρκοθετημένο» διαχρονικά πάζλ που λέγεται Μακεδονία, κι είναι ευτυχώς ή δυστυχώς, ο τόπος κι η πατρίδα μας.
  8-22/8/49, έγινε η φοβερή δίκη των Αμυνταιωτών – Σωτηριωτών και κατοίκων των πέριξ ντόπιων χωριών.
  …Κύριε Ρακόπουλε, πρόσεξε τι θα πεις! Εδώ εύκολα έρχεσαι αλλά δύσκολα φεύγεις! τον προειδοποίησε ο βασιλικός επίτροπος τον παππού μου Άγγελο, που ήταν μάρτυρας υπεράσπισης, δικαζόμενου γείτονα του.
  Ντιγιαρμπακίρ Ελλάδας! Αλλοίμονο!
  Και σίγουρα, πάμπολλοι απ’ τους 112 κατηγορούμενους ήταν παιδιά αυτών που πολέμησαν σκληρά με το ηρωικό 28ο Σύνταγμα Πεζικού της περιοχής μας, που βρίσκονταν μαζί με τους επίστρατους του, απ’ τον Αύγουστο 1940 στα σύνορα στις Πρέσπες, περιμένοντας την επίθεση των Ιταλών, που για τους άλλους Έλληνες άρχισε τον Οκτώβρη…
  Κάποια συντάγματα από άλλες περιοχές της Ελλάδας, φτάσαν στο μέτωπο την άνοιξη του ’41… Πρόσφατη – ζωντανή ιστορία είν’ όλα αυτά, που τελείως βλακωδέστατα, αν όχι εγκληματικά, προσπερνάμε οι πλείστοι, καλυμμένοι με περισσή έγνοια στο …αν οι Μακεδόνες ήταν Δωρικό, Προελληνικό ή Αρειανό φύλο!
  Πάνω απ’ όλα, κυνηγοί και εραστές της επιστημονικής αλήθειας, η μιας γραφικής μυθοπλασίας, που μας ιντρικαρει παιδιάστικα, αν όχι επιπόλαια και κάνουμε καταλήψεις στα σχολεία για τη Μακεδονία. Είναι λογικό και κατανοητό, η ιστορία που διδάσκονται στα Δημοτικό τα παιδιά μας, να ‘χει στοιχεία μυθοπλασίας, σκόπιμης ωραιοποίησης κι αποσιώπησης σκοτεινών στιγμών, στη διαδρομή του χρόνου, ιδίως άγριων εποχών.
   Το απαράδεκτο και τραγελαφικό είναι η ίδια αφήγηση της δήθεν ιστορίας, να είναι γνώση και πίστη μέχρι φανατισμού, σε ενήλικους, λογικούς, δημοκρατικούς Ευρωπαίους Έλληνες πολίτες. Γεγονός, που το λιγότερο μας γελοιοποιεί διεθνώς.
  Πρόσφατα, στον έλεγχο διαβατηρίων, μετά το τελωνείο Νίκης, ο αστυνομικός της FYROM, χαμογελαστά βέβαια, βλέποντας το Κυπριακό διαβατήριο της γυναίκας μου, μου είπε …κι αυτή –εννοώντας την Κύπρο- είναι όλη Ελληνική; (Η βα, σετα ε Γκρτσκα;)
  …Όλα είναι ελληνικά, του απάντησα χαμογελαστά κι εγώ (Σάτισε Γκρτσκι)!, ευτυχώς, ακόμα χαμογελαστά…
   Και μακάρι να μείνουμε μ’ όλους τους γείτονες στα χαμόγελα και τα εκατέρωθεν πειράγματα, γιατί προς Ανατολάς συννεφιάζει μέχρι καταιγίδας…
  Είδα στη Σαλονίκη αφίσες του εξωκοινοβουλευτικού χώρου, που έγραφαν «Ιμπεριαλιστικοί κύκλοι Ελληνικοί και Τούρκικοι, ψάχνουν για μανούρα»! Λέτε να βλέπουν πίσω απ’ τη τετριμμένη καθημερινότητα;
  Καλή Χρονιά το 2019 κι ειρηνική για όλους μας! (χωρίς μανούρα)…
  ΥΓ 2. (Επί του πειστηρίου, όπως έγραφαν παλιά οι εφημερίδες για τη τελευταία είδηση).
  Επιτέλους βρέθηκε ένα «πιασάρικο» επιχείρημα για τους πολέμιους της «Συμφωνίας των Πρεσπών». Ο Ζάεφ είπε ότι η «Μακεδονική» γλώσσα θα διδάσκεται σε κάποια σχολεία περιοχών της Ελλάδας!!!
  Άντε, μετά το 1926 με το Abecedar που κάηκε στο Σόροβιτς (Αμύνταιο), προβλέπω νέα …μανούρα για το θέμα – αν πράγματι είναι κάτι που ισχύει, ή είναι fake news.
  Εγώ πάντως, θα ήθελα να μάθω μέχρι και …γύφτικα, πολύ περισσότερο μια γλώσσα, που μιλιέται και χρειάζεται να συνεννοείσαι με γείτονες, που καλώς ή κακώς μας έλαχαν και να παραγγέλνεις άνετα στις ταβέρνες τους … τάφτσιε κραφτσιε, αιουλιτσι Μακεντοντσκα σαλάτα ευωδιαστή, ρικία σου μπόγια… άϊντε να στράβιε… Τη Μακεντόντσκα σαλάτα εννοείται ότι θα τη λέμε Γκόρνο Μακεντόντσκα (Βορειο – Μακεδονική), μετά τη ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών.
    Εκείνοι οι εθνικόφρονες που αρνούνται τη συμφωνία, εννοείται, θέλουν να συνεχίσει να λέγεται όπως σήμερα …Μακεντόντσκα σαλάτα!
  Κουλουβάχατα γενικά, ή πιο ειδικά …ζαραβακατρανέμια! Ίλεος, ίλεος, λάμα λάμα έεμια! Αλληλούια… (Μαρκόπουλος).
  Μακεντόντσκα σαλάτα: Ντομάτες κομμένες σε κύβους, πιπεριές ψημένες και τεμαχισμένες, μπόλικο ψιλοκομμένο κρεμμύδι, τυρί άσπρο σε κύβους, ελιές (Καλαμών; Τουρκίας;). τέλεια στη γεύση. Εκτός αν τρως με …προκατάληψη!

46 σχόλια:

  1. Επιτέλους, ένα άρθρο με στοιχειώδη λογική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι σας τσιμπησε ρε ζηλεψατε το κοσσοβο την Γιουγκοσλαβια η την Συρια και σας αρεσει το ανθρωπινο αιμα?Η δεν καταλαβαινεται οτι αμα αρχισουν αλλαγες συνορωισουμε να τρωγομαστε παλι μεταξυ μας . Σας αρεσε ο εμφυλιος πολεμος? Αρθρογραφε , αμα δεν διεκδικεις την εγκυροτητα του ιστορικου η του ιστοριοδιφη οπως τιμια το δηλωνεις [απο τα γραφομενα σου φαινεται οτι την αποψη σου για την ιστορια την εχεις διαμορφωση ασπαζομενος πληρως την προπαγανδα και την βιβλιογραφια της ακαδημιας των Σκοπιων η και παρακολουθεις την διαστρεβλωμενη ανθελληνικη προπαγανδα των ντοκυμαντερ
      των κρατικων και ιδιωτικων σκοπιανων καναλιων [ που οι εδω υπευθυνοι ηληθιοι των κρατικων συχνοτητων ολων των κυβερνησεων τους επιτρεπουν να εκπεμπουν ως την Θεσ/νικη ενω εκει αυτοι καπακωνουν εξαφανιζουν τα ελληνικα]΄η καθημερινη τους προπαγανδα για την αιγκεατσκατα μπριγκαντα ,η μπαταλιονοι τε , η την αλλη'' κογκα μη ροντι μαικα μη μη ρετσε να τσιτσε νε μη ρετσε να στηθος να βυζαψεις'', και δωστου κλαμα. Ξερεις αυτοι ειναι
      απο εκεινους τους καημενους που στον εμφυλιο σφαζανε τους Ελληνες.Αν αισθανεσαι μεσα σου οτι δεν εισαι Ελληνας αυτο με την βια δεν μπορει να στο αλλαξει κανενας, μαλλον πιο πολυ θα πεισμονεις, δικαιωμα σου.Οι πολεμοι ανα τους αιωνες και οι μετακινησεις πληθυσμων επι Βυζαντιου και αλλοτε ηταν συχνες. Εχουν βρεθει Βουλγαρικα
      τοπονυμια εως την Πελλοπονησο.Οι προγονοι σου ομως οταν ηρθαν εδω βρηκαν τους Ελληνες. Δεν βρηκαν οι Ελληνες τους παπουδες σου. Επι τουρκοκρατιας οταν δρουσε εδω η Βουλγαρικη εξαρχεια φοβοσουν να πεις οτι εισαι Ελληνας.Εκτελεσεις δασκαλων Ελληνων και ιερεων και προκριτων που δεν συμμορφωνονταν με τις εντολες των Βουλγαρων ηταν συχνες, καψιμο σπιτιων.Σκεπαζε τα παντα η θανατηφορα τρομοκρατια των κομιτατζηδων .Αλλα και επι Γερμανικης κατοχης οι συμμαχοι τους Βουλγαροι πηραν για δωρο τον ελεγχο της Μακεδονιας το παλιο τους ονειρο.Ενα πραγματικο περιστατικο σε μικτο χωριο της Μακεδονιας Βουλγαροι απογονοι γνησιοι των κομιτατζηδων με Ελληνες. Τα απογευματα μετα την ολοημερη κοπιαστικη δουλεια στα χωραφια μαζευαν τους Ελληνες στο σχολειο να μαθουν με την βια Βουλγαρικα.Καποιοι σκοτωμενοι απο την ολοημερη κουραση τους επιανε ο υπνος. Τοτε οι καλοι αυτοι ανθρωποι απο την αιγκαιτσκα μπριγκαντα πηγαινανε απο πισω και με τον υποκοπανο του οπλου τους ανοιγανε το κεφαλι.Αυτοι ειναι οι καημενοι οι μπεγαλτσοι που μετα τον εμφυλιο φυγαν γιατι ξεραν οτι θα περασουν στρατοδικειο για τα εκληματα τους κατα των Ελληνων.Ενα αλλο ιστορικο γεγονος που αφηγηθηκε αξιωματικος φρουραρχος της Φλωρινας. Προς το τελος του εμφυλιου ελλειψη προσωπικου οι απογονοι των κομιτατζηδων ,αιγκαιατσκα τα μπριγκαντα ,πηρε δυναμη και αξια.Σχεδιαζανε την καταληψη της Φλωρινας με πολυ ενισχυση απο κατοικους κομιτατζηδες των Σκοπιων VMRO.Το σχεδιο τους ηταν κατεβαινοντας απο το ορος Βορας Κελλη Κλειδι κυκλωτικα να αποκοψουν την πολι να την καταλαβουν.Αλλα απο θεια δικη πιανεται αναγνωριστικη περιπολος των VMRO εισβολεων και αποκαλυπτονται τα σχεδια τους. Παρ ολα αυτα μεχρι να ρθουν ενισχυσεις η φρουρα της πολις ηταν χωρις πληρη επανδρωση.Το υψωμα 1033 βορεια της πολις το υπερασπιζεται μια μονο διμοιρια.Το καταλαμβανουν . Τον ανθυπολοχαγο τον κοβουν κομματι κομματι με το μαχαιρι.Μετα την ανακαταληψη καλει ο φρουραρχος τον δυστυχο πατερα του να αναγνωρισει τον εθνομαρτυρα κομματιασμενο γιο του.Μετα την ηττα τους οι γενιτσαροι εγκληματιες κομιτατζηδες πατησαν την Ελληνικη σημαια και φυγαν μονοι τους γιατι ξεραν οτι θα περασουν στρατοδικειο.Αυτο δεν σημαινει οτι ολοι οσοι μιλαν η γνωριζουν το μεικτο γλωσσικο Βουλγαρικο ιδιωμα οτι δεν ειναι η δεν αισθανωντα ελληνες.

      Διαγραφή
    2. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ.ΗΤΑΝ Η ΠΛΗΡΕΣΤΕΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΦΑΝΑΤΙΖΕΤΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΛΟΓΟ.Ο ΑΠΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΘΕΛΕΙ ΚΑΛΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΜΑΣ.ΤΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΨΑΡΕΥΟΥΝ ΨΗΦΟΥΣ ΣΕ ΘΟΛΑ ΝΕΡΑ. ΣΑΙΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

      Διαγραφή
  2. πιό σκοπιανός ο γιατρός δεν γίνεται...αυτό λέγεται προδοσία...αλλά αυτό που με πειράζει προσωπικά ειναι το γεγονός ότι τα βουλγάρικα τα ονόμασαν μακεδόνικα. περισσότερα εδω:
    https://apologhtika.blogspot.com/2019/01/blog-post_3.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν εχει βεβαια την αναγκη μου,ο γιατρος,να αναλαβω,την υπερασπιση του,αλλα,με την ανωνυμια σου,ειναι ανεπιτρεπτο,να αποκαλεις τον Αγγελο και τον καθε Αγγελο προδοτη,αν προηγουμενως δεν δεις τον εαυτο σου στον καθρευτη, γιατι κει ειμαι σιγουρος θα δεις τον προδοτη και τον πατριωτη,της πενταρας!!

      Διαγραφή
    2. ε, όχι και ανωνυμία...μέχρι και την φωτο μου ανέβασα...

      Διαγραφή
    3. θα μπορουσες να βαλεις και το σπιτι σου......οντας εσυ μεσα σ αυτο,σαν τον Καραγκιωζη,σ ενα σκετσ!!Ονομα αγαπητε μου και φανερα!! Βλεπεις εγω λεγομαι Παπαναστασιου Γιωργος και θα μπορουσαμε να πιουμε και καφε παρεα,για να μαθεις και λιγη ιστορια του τοπου μας!!

      Διαγραφή
    4. https://www.facebook.com/george.papanastasiou2?ref=br_rs

      αυτός εισαι; όταν ανέβω πάνω θα σε καλέσω σε μονομαχία...

      Διαγραφή
    5. Σταζει γλυκα, και χριστιανικη αγαπη το..σκατοστομα σου,.. αγιε πατερα.Α.Θ.Ρ.

      Διαγραφή
  3. μάθημα σκοπιανων (δηλαδή βουλγάρικων).
    1. πηγαίνουμε στο https://translate.google.gr
    2. γράφουμε αριστερά με ελληνικά γράμματα: η μακεδονική σαλάτα
    3. αριστερά ζηταμε βουλγαρική μετάφραση:македонската салата
    4. καλή όρεξη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γραικομάνικη οικογένεια των Χατζήδων,...
    λέει ο γιατρός, χρησιμοποιωντας φράση των κομητατζήδων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειμαι σιγουρος,δεν γνωριζεις την λεξη Γραικομανος,κυριε π.Γ.Θ !!!

      Διαγραφή
    2. Και πολυ καλα μαλλιστα!! Εσυ φαινεται εχεις ιστορικη αγνοια,της περιοχης μας!!

      Διαγραφή
    3. α βε σό βελε βε; ασήν Λακκιά ειμαι...νυν Λεβαία (διάβασε Ηρώδοτο να μάθεις γι'αυτήν)

      Διαγραφή
    4. Ισως δεν γνωριζειτην λεξη Γραικομανος ο π.Γ.Θ.Εσυ ομωτ ην ξερεις καλα γιατι εισουν και εισαι ενας από αυτους

      Διαγραφή
    5. Το σχολιο απευθυνοταν στον Παπαναστασίου.

      Διαγραφή
  5. (ελπίζω να δημοσιευθουν τα σχόλιά μου...)
    επίσης, οι κομμουνιστές στην Κύπρο δεν λένε ότι ειναι Έλληνες αλλά Κύπριοι. οπότε, το πηρε και ο γιατρός και αντί να λέει πως ειναι Έλληνας της Μακεδονίας, λέει σκέτο Μακεδόνας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολοι μα ολοι οι Κυπριοι λενε πως ειναι Κυπριοι και βεβαια ειναι,γιατι η γλωσσα δεν εχει να κανει με την εθνοτητα ενος λαου!! Ο καπεταν Κοτας,δεν ηξερε Ελληνικα,αλλα ειχε Ελληνικη εθνικη συνειδηση και αυτο ειναι που μετραει!!

      Διαγραφή
    2. Οι Κύπριοι λενε πως ειναι Κυπριοι, αλά δεν λένε είμαι "εθνικά" Κύπριος ,εκτός και δεν αντιλαμβάνεσε την διαφορά και δεύτερον ο Ηρωας Κότας και οι άλλοι σλαβόφωνοι αγωνιστές είναι ύβρης να τους ταυτίζεις με αυτούς που σήμερα παρουσιάζονται σαν "εθνικά μακεδόνες"

      Διαγραφή
    3. οι δεξιοί Κύπριοι λένε πως ειναι Έλληνες...ο καπετάν Κώτας ηταν Έλληνας αλλά ειχε χάσει την γλωσσα του, όπως οι τουρκόφωνοι του 1922...η γλωσσα η μητρική σφραγίζει τον άνθρωπο...η γλωσσα και η θρησκεία φανερώνουν την εθνικότητα του καθενός...

      Διαγραφή
    4. Toτε γιατι αρνουμαστε το...Τουυρκοι της Θρακης..αφου... γλωσσα και θρησκεια, καθοριζουν την εθνοτητα <<

      Διαγραφή
  6. Ευτυχως... αγιε μου ανθρωπε , που ζουμε σε Δημοκρατια..γιατι με τετοιες αποψεις, οδηγηθηκαν ανθρωποι της περιοχης μας, στο εκτελεστικο..Περαστικα σου..Α.Θ.Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. άνθρωποι μελιστάλαχτοι σαν τον γιατρό σε άλλες εποχές μετρέπονταν σε στάλιν και χιτλερ. οι σκοπιανοί αν και κομμουνιστές δίνουν πολλή έμφαση στο αιμα. καθαροί φασίστες...κριμα που ειναι και σπουδασμένος άνθρωπος ο γιατρός. πιό φασίστας δεν γίνεται...εμεις δίνουμε έμφαση στη γλωσσα, στον πολιτισμό.

      Διαγραφή
  7. TI EINAI AYTA TA KYΠATZHΔIKA ΠΟΥ ΤΣΑΜΠΟΥΝΑΣ ΡΕ ΑΝΘΡΩΠΕ ΤΟΥ ΘΕΟΥ?ΣΕ ΠΟΙΑ ΕΠΟΧΗ ΜΑς ΓΥΡΝΑΣ?Σ ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ ΑΛΗΘΙΝΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άγγελε, εύγε ότι καλύτερο έχω διαβάσει τελευταία άσε τα άσχετα εθνικά να κραζουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ο εθνικισμός ειναι υγιειής κατάσταση. ο κομμουνισμός σε σύνθεση με τον φασισμό του γιατρου ειναι βρώμικος συνδυασμός...

      Διαγραφή
  9. Αγγελε μου,παλι.....εγραψες!!Αυτη ειναι η αληθεια και συνιστω στους οψημους ....Μακεδονομαχους,ποντιους,δεν εχω τιποτα μ αυτους,ισα ισα,τους βλαχους τους αρβανητες,να διαβασουν τη συνεντευξη του Ζαεφ,που αναφερεται στη γλωσσα και την εθνικοτητα και ισως καταλαβου,το μεγαλο τους λαθος,να εναντιωνονται στη συμφωνια των Πρεσπων,αν και πιστευω,πως κανεις απ αυτους δεν εχει διαβασει και δεν ξερει το τι αναφερεται στη συμφωνια στο αρθρο 7 ειδικοτερα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οι βούλγαροι κομμουνιστές της Μακεδονιας και της ευρύτερης περιοχης, στα τέλη του 19ου αι.,επειδή δεν ήθελαν ένωση με την βασιλευόμενη Βουλγαρία, με προτροπη των Άγγλων, έρριξαν το σύνθημα "η Μακεδονία στους Μακεδόνες". ο ζάεφ και η παρέα του αρνήθηκαν τον Ελληνισμό, ντρέπονται να πουν ότι ειναι βούλγαροι και λένε, λόγω συμφερόντων, ότι ειναι "Μακεδόνες". οι αρβανίτες και οι βλάχοι ειναι Έλληνες και δεν αλληθωρίζουν στην Αλβανια ή στη Ρουμανία...

      Διαγραφή
  10. https://www.facebook.com/Kermeniwts/photos/a.1870761399857326/2148634862069977/?type=3&theater
    ποιός ειναι ο εικονιζόμενος;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το αιτιολογικό της έδοσης του "ABECEDAR" το 1925,που αποκρίπτει σκόπιμα το άρθρο,είναι οτι έγινε κατόπιν πιέσεων που άσκησε 'η Βουλγαρία μετά την υπογραφή του πρωτοκόλου Πολίτη -Καλφωφ το 1924 οπου η Ελλάδα ανοήτως αναγνώρισε ,εστω και για δύο μήνες ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΕΔΑΦΗ ΤΗΣ .τότε ως αντιπερισπασμό η ελληνική πλευρά υιοθέτησε σκόπιμα την άποψη ότι η γλώσσα των σλαβοφώνων δεν ήταν βουλγαρική και γιαυτό χρησιμοποιήθηκε το λατινικό αλφάβητο! Στό μόνο που θα συμφωνίσω με το άρθρο είναι ότι τους ψευτομακεδόνες δεν τους εφεύρε πρώτος ο Τίτο αλλά ο βουλγαρικός εθνικισμός στο τέλος του 19ου αιώνα. Κοινός στόχος και των δυό κατασκευών ήταν η επέκταση στα εδάφη της ιστορικής Μακεδονίας, με πρόσχημα την υπαρξη σλαβόφωνου πληθυσμού Οι ΨΕΥΤΟΜΑΚΕΔΌΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΙΟΝ ΕΘΝΟΓΕΝΕΣΗΣ αλλά πολιτική επιλογή των Σλάβων σε βάρος του ελληνικού χαρακτήρα της Μακεδονίας !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πώς μπορεί να ισχυρίζεστε την ύπαρξη "μακεδονικής" μειονότητας όταν στην διεθνή ιστοριογραφία δεν υπάρχει πουθενά καταγεγραμμένο τέτοιο όνομα σλαβικής εθνότητας,τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα όπου παρατηρούμε τον βουλγαρικό εθνικισμό για επεκτατικούς λόγους να κατασκευάζει τους "μακεδόνες" Σλάβους (macedonian slavs).Η εθνοτική καταγωγή αυτής της μικρής ομάδας Σλάβων με μη Ελληνική εθνική συνείδηση για την οποία γίνεται ο λόγος, είναι γνωστό ότι ζει διάσπαρτα κυρίως στα χωριά της Δυτικής Μακεδονίας κατά μήκος της συνοριακής γραμμής με την FYROM , και μπορεί να συσχετιστεί μόνον με τους βουλγαρόγενής Σλάβους μέλη της παλαιάς Βουλγαρικής εξαρχίας ,που παρέμειναν εθελοντικά στην περιοχή μετά τις ανταλλαγές πληθυσμών, και σήμερα λόγο του διάσπαρτου και του ελάχιστου αριθμού ατόμων ,συγκροτούν ένα αλλογενή πληθυσμό συνόρων , που υπάρχει σχεδόν σε όλα τα γειτονικά κράτη στον κόσμο ,και φυσικά δεν έχουν τα χαρακτηριστικά μιας συμπαγούς εθνικής μειονότητας . Συνεπώς δεν υπάρχει ιστορική βάση σλαβικού "μακεδονικού" έθνους ούτε φυσικά τέτοια ομώνυμη μειονότητα στην χώρα μας !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΟΓΕΝΗ ΣΛΑΒΟΥ ΣΕ ΔΗΘΕΝ ΕΘΝΙΚΑ "ΜΑΚΕΔΟΝΑ" Η καταγεγραμμένη ιστοριογραφία που σχετίζεται με την γεωγραφική Μακεδονία ,του τέλους του 19ου με αρχές του 20ου αιώνα, όπου για πρώτη φορά "αναφύεται" το θέμα "μακεδόνες -Σλάβοι" έχει, κατα βάση "ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ" σφραγίδα ! Το εφεύρημα αυτό, που ουσιαστικά πήρε εθνική υπόσταση,λόγια γλώσσα ,και αλφάβητο μόλις το 1945 από τον Τίτο , για τους γνωστούς λόγους που όλοι γνωρίζουμε ,ήταν ουσιαστικά ,ένα πολιτικό δημιούργημα του επεκτατικού Βουλγαρικού εθνικισμού ,μετά την αποτυχία της συνθήκης του Αγίου Στεφάνου με στόχο τα εδάφη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στα νότια Βαλκάνια (περιοχές Μακεδονίας και Θράκης ) όπου κατοικούσε ένας ικανός αριθμός βουλγαρογενών σλάβων που πρόσκεινται στην Βουλγαρική Εξαρχία .και εθεωρούντο τόσο από τους Οθωμανούς όσο και από τους υπολοίπους ,ως "ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ" Έτσι βλέπουμε στα απομνημονεύματα των ηγετικών στελεχών της ΕΜΕΟ όπως των ,Γκρούεφ,Τατάρτσεφ,Χατζηνικόλοφ, μέχρι τους ξένους περιηγητές και χρονογράφους ,της εποχής του 1900 να ταυτίζουν τον τοπικό προσδιορισμό του μακεδόνα -σλάβου με τον εθνικά Βούλγαρο ,!! "είμαστε ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ" λέει σε επιστολή του ο Γκότσε Ντέλτσεφ στον φίλο του Νίκολα Μαλισέφσκι το 1899 ! "Εμείς (οι Σλάβοι της Μακεδονίας) είμαστε περισσότερο Βούλγαροι από εκείνους της Βουλγαρίας…» [“Ние сме българи, повече българи от самите българи в България“ — Γράφει το 1924 ο πατέρας του ψευτομακεδονικού έθνους Κ.Μισιρκόφ ,οποίος άλλαξε πέντε φορές εθνικότητα από "μακεδόνας " σε "βούλγαρος" στα κείμενα του,από το 1903 μέχρι το 1927 που πέθανε στη Σόφια , Ο Χρίστο Τατάρτσεφ ομολογεί ότι στόχος της ΕΜΕΟ ήταν προσχηματικά ή αυτονομία γιατί η απευθείας ένωση με την Βουλγαρία θα προκαλούσε αντίδραση των μεγάλων δυνάμεων ! Στο καταστατικό της 'Bulgarian Macedonian-Adrianople Revolutionary Committees του 1896 διαβάζουμε στο πρώτο κεφ. 1. "The goal of BMARC is to secure full political autonomy for the Macedonia and Adrianople regions.To achieve this goal they [the committees] shall raise the awareness of self-defense in the Bulgarian population in the regions mentioned in Art. 1., disseminate revolutionary ideas – printed or verbal, and prepare and carry on a general uprising.....και έρχονται σήμερα μερικοί να μας κάνουν μαθήματα ιστορίας ,.ότι δήθεν δεν σχετίζονται οι σημερινοί Σκοπιανοί και οι εγχώριοι ακόλουθοι τους με τον ΒΟΥΛΓΑΡΙΣΜΟ επειδή ,όπως εύστοχα είπε ο Ντενκο Μαλέφσκι, ο Τίτο το 1945 αντικατέστησε την λέξη "βούλγαρος" με την λέξη "μακεδόνας" στα βιβλία της ιστορίας ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πέρα από εθνικισμούς και μισαλοδοξίες θα ήθελα να παραθέσω μερικά σχόλια σε ότι αφορα το κείμενο του σεβαστού συμπολίτη μου:

    Απαράδεκτος ο χαρακτηρισμός γραικομάνος. Δηλαδή είναι δίκαιο κάποιοι να αυτοπροσδιορίζονται «Μακεδόνες» , αλλά αυτοί που επιλέγουν την ελληνική ταυτότητα χαρακτηρίζονται ειρωνικά/υποτιμητικά γραικομάνοι. Αυτό λέγεται υποκρισία, αν όχι υιοθέτηση ξένης προπαγάνδας.
    Κατηγορείτε το ελληνικό κράτος για διώξεις που συνέβησαν 60-100 χρόνια πριν, εποχές ανελεύθερες όπου τέτοιες πρακτικές υιοθετούνταν , δυστυχώς , από όλα σχεδον τα κράτη (πχ οι Σέρβοι εξεδίωξαν Έλληνες του Μοναστηρίου μετά τους βαλκανικούς πολέμους και επέβαλλαν περιορισμούς στη ελληνική γλώσσα, το ίδιο οι βούλγαροι στους Έλληνες της Ανατολικής Ρωμυλίας, ακόμα και οι Άγγλοι χρησιμοποίησαν ανάλογες πρακτικές για να εξαφανίσουν τις κελτικές γλώσσες όπως η Ουαλική). Πρέπει λοιπόν επιτέλους να τερματιστεί το παραμύθι της κακής Ελλάδας. Δέστε τα γεγονότα στο πλαίσιο της εποχής και μην τα αντιπαραβάλλετε αστόχως με σύγχρονα γεγονότα (βλέπε Ντιγιαρμπακιρ) . Αυτό λέγεται προπαγάνδα.
    Η ουσιώδης αντίθεση στην λεγόμενη «Μακεδονική γλώσσα» σήμερα είναι η προσπάθεια οικειοποίησης μιας ολόκληρης γεωγραφικής περιοχής χρησιμοποιώντας σαν όπλο ένα ιδίωμα που οι Βούλγαροι θεωρούν διάλεκτό τους. Εποχές που η Ελλάδα θεωρούσε την Βουλγαρία σαν κίνδυνο, προσπάθησε να αποσυνδέσει την διάλλεκτο αυτή από την βουλγαρική για πολιτικούς και μόνο λόγους (βλέπε το αναγνωστικό που αναφέρετε). Επίσης το κείμενο σας ξεχνά τους ελληνόφωνους μακεδόνες (κοζανίτες/σούρδους, δραμινούς , σερραίους , χαλκιδικιώτες , Καβαλιώτες). Και αυτοί μιλούσαν μακεδονική διάλλεκτο της ελληνικής. Δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού σαν μακεδόνες αυτοί δεν έχουν;
    Όσο για τον Τίτο , με μια κίνηση έλυσε 2 προβλήματα. Σας αρέσει δεν σας αρέσει οι κάτοικοι της σημερινής περιοχής των Σκοπίων αισθάνονταν Βούλγαροι, παρά το ότι ήταν πολίτες της Γιουγκοσλαβίας. Υπάρχουν πολλά ιστορικά ντοκουμέντα γι’ αυτό και αν θέλετε τα συζητάμε. Βαφτίζοντάς τους λοιπόν ως Μακεδόνες πρώτον τους απομάκρυνε από την Βουλγαρία και δεύτερον πέρασε στην επιθεση με εδαφικές αξιώσεις εναντίον της Ελλάδας και της ίδιας της Βουλγαρίας. Όπως ήταν λογικό, η κίνηση του Τίτο αφύπνισε τα εθνικά αντανακλαστικά των 2 αυτών κρατών με αρνητικές συνέπειες για μέρος του πληθυσμού που ζούσε σε αυτές.
    Ζούμε σε μια ελεύθερη χώρα και αν θέλετε να διδάσκεστε την μητρική σας γλώσσα θα σας υποστηρίξω, αλλά δυστυχώς αυτό που εσείς θεωρείτε ως δικαίωμά σας να αυτοαποκαλειστε ως Μακεδόνες παραβίαζει το δικό μου δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού και οικειοποιείται την κληρονομιά μου.

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι εμεις σε ευχαριστουμε ανώνυμε. https://www.facebook.com/pg/Kermeniwts/posts/?ref=page_internal
      έλα να τα λέμε επώνυμα...

      Διαγραφή
  15. Δυστυχως για σενα ..αγιε πατερα..γεννηθηκες αργα..Θα μπορουσες νασαι συνεργατης, του παπα-Κορναρου και του Σκαλουμπακα, στη Μακρονησο, το 46-51, να διαφωτιζεις ελληνο-χριστιανικα, με βουρδουλα και ρετσινολαδο, χιλιαδες Ελληνες που δεν μοιαζαν με την αφεντομουτσουναρα σου.ΟΥΣΤ ΡΕ.Α.Θ.Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όχι, γιατρέ. θα ήμουν παρέα με τον Μητροπολιτη Καστοριας Γερμανό Καραβαγγέλη...και εσύ θα ησουν ο...

      Διαγραφή
    2. Kαι...θα προδιδατε στους Τουρκους παρεα, τον Ηρωα Κωτα..οπως με στοιχεια γραφει, στο εργο του για τον Κωτα, ο καθηγητης ιστοριας Ανδρεου..Τετοιας φυρας πατριωτες ειστε.Α.Θ.Ρ.

      Διαγραφή
    3. Βλεπεις γιατρε μου ο κληρος καλοπερνουσε με τους οθωμανους, θα αφηνανε μια χουφτα επαναστατες να τους χαλασουν τη μαρμιτα, οπως και τωρα με το αυτοκεφαλο της ουκρανιας παλι τα φραγκα ειναι μεσα. Αρε τη Τσακαλαρωφ και Βελουχιωτης τους χρειαζεται.

      Διαγραφή
  16. Φαίνεται πως με αφορμή το άρθρο αυτό, βγήκε πάλι σεργιάνι το "χαφιεδότσουρμο"... Κι όποιος κατάλαβε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο Α.θ Ρ αμφισβητεί ότι η λεγόμενη «Μακεδονική» γλώσσα είναι δημιούργημα του Τίτο, εδώ είναι να γελά κανείς .... Δηλαδή η γλωσσική τροποποίηση "εκσερβισμού και αποβουλγαροποίησης" που έκανε ο Λαζαρ Κολιτσεφσκι κατέντολή του Τίτο το 1945,οπου με την επιτροπή φιλολόγων του Μπλάζε Κονένσκι , εισήχθησαν με καθαρώς τεχνητό τρόπο λεξιλόγιο και γραμματικά στοιχεία από τις γύρω περιοχές που μιλούσαν Σερβικά, ενώ αφαιρέθησαν πλήθος βουλγαρικών στοιχείων και λέξεων ώστε να μειωθεί ο βουλγαρικός γλωσσικός χαρακτήρας της και να αποκτήσει σερβική γλωσσική μορφή, τί ήταν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δυστυχώς ο Άγιος Πατέρας δεν κράτησε την τουρκοφωνία των προγόνων του εκ Λακκιάς. Θα είχε πολλά συν σε περίπτωση μελλοντικής αλλαγής συνόρων... Εκτός και αν είναι, εν κρυπτώ, προσόν. Διότι αποτελεί χαρακτηριστικό τέτοιων τύπων η φυλετική και η πνευματική μετάλλαξη σε ειδικές συνθήκες. Στον "Αρχειομνήμων" της ιστοσελίδας των Γενικών Αρχείων του Κράτους δύναται να δει την Αξιολόγηση του Επιθεωρητή Ηλία Πετρόπουλου. Μάιος 1927 ως Ελεβίς και Μάιος 1928 ως Λακκιά.
    "3-5-1927 Έλεβιτς.
    Διτάξιον μεικτόν.
    Πληθυσμός 1100 κάτοικοι εξ Αγκύρας κατά το πλείστον αγνοούντες την Ελληνικήν."
    "1928, Λακκιά. Διτάξιον μικτόν. Κάτοικοι 1000 πρόσφυγες Τουρκόφωνοι κατά το πλείστον."
    Φοβού τους δήθεν και μεταλλαγμένους διότι τοιούτοι κατέχουσιν τοῖς κάρφεσιν.
    Σημείωση: Οι δάσκαλοι που υπηρετούσαν ήταν πραγματικά λεβεντόπαιδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολιτίδης Νικόλαος19 Ιανουαρίου 2019 στις 10:12 μ.μ.

    Αγαπητέ αρθρογράφε,

    Επίτρεψέ μου μερικές κρίσεις σε ορισμένες ψηφίδες από το ψηφιδωτό που μας παρέθεσες.

    Α)
    Σε υστερόγραφό σας αναφέρεστε στην Ειρήνη Γκίνη, σε άγνωστο στους πολλούς ιστορικό γεγονός, που το γνωστοποιείται στους αναγνώστες μέσα σε δύο προτάσεις.

    Σχετικά με τα δεδομένα που παραθέτετε:
    “γυναίκα, αγωνίστρια της Εθνικής Αντίστασης”
    Πιστεύω πως κάθε Έλληνας οφείλει να αποδώσει τιμή και δόξα σε κάθε έναν που αντιστάθηκε αγωνίστηκε ή θυσιάστηκε για την λευτεριά της πατρίδας.
    Χωρίς να μεροληπτούμε υπέρ της επώνυμης Λέλας Καραγιάννη, ισότιμα θα πρέπει να αποδώσουμε τιμή και δόξα και προς την Ειρήνη Γκίνη, (εάν αποδεδειγμένα συνέβαλε στους αγώνες του Έθνους), αλλά και σε κάθε άλλον άγνωστο και ανώνυμο.

    “εκτελέστηκαν άνθρωποι που αγωνίστηκαν για τις ιδέες τους”
    Όχι μόνο θαυμάζουμε αλλά και υποκλινόμαστε μπροστά στον κάθε έναν που από το μετερίζι του, (ακόμα και αν δεν φυλάει Θερμοπύλες), αγωνίζεται για τις ιδέες του χωρίς να τις προδίδει και στο τέλος στέκεται αγέρωχος απέναντι στο εκτελεστή του, δίχως να λιποψυχήσει.
    Άξιοι μιμήσεως και μακάρι και εμείς κάποτε να αποκτήσουμε το ίδιο σθένος.

    Για τα υπόλοιπα όμως, (εκτέλεσή της...), αναρωτιέμαι πως θα μπορούσε ο αναγνώστης να έχει άποψη, αν πρώτα δεν πληροφορηθεί για τις ιδέες, για τις οποίες αγωνίστηκε (και οι οποίες αποσιωπήθηκαν), για τα αίτια της σύλληψής της, για το κατηγορητήριο, για την απολογία της, για το σκεπτικό των δικαστών …

    Δεν διακρίνω στην επιχειρηματολογία του αρθρογράφου παρουσίαση τεκμηρίων αθωότητας ή δικαστικής πλάνης, ή άδικης απόφασης, ενώ εύκολα τον βλέπω να αποφαίνεται ότι η βάρβαρη εκτέλεση παραπέμπει στον Ντιγιαρμπακίρ.

    Είναι ικανά τα δεδομένα, που παρουσιάζεται για να πάρουμε θέση για το ιστορικό συμβάν και να δικαιολογήσουμε την απόφανσή σας;

    Αναλόγως με την αναφορά σας, αν κάποιος μας γνωστοποιούσε αντίστοιχο πρωτοποριακό γεγονός, με μια πρόταση, ότι “ο Χ που προσβλήθηκε από γρίπη στα 18 του χρόνια, πέθανε στα 23”, αποκρύπτοντας ότι ο θανών έπασχε από ανίατη ασθένεια τα τελευταία χρόνια της ζωής του ή άλλες σοβαρές λεπτομέρειες, θα βοηθούσε αυτό στην διακρίβωση των αιτιών θανάτου, ή γενικότερα, θα υπηρετούσε αυτός την πραγματική αλήθεια;
    Ποια θα ήταν η χρησιμότητα της παραπάνω πληροφορίας;
    Που θα αποσκοπούσε αυτή;

    Χωρίς και εγώ να διεκδικώ δάφνες η την εγκυρότητα ιστορικού, πιστεύω πώς η αναφορά σε σοβαρά ιστορικά γεγονότα που αφορούν εκτελέσεις, με μία παράγραφο, αντί χιλιάδων παραγράφων που θα φώτιζαν ολόπλευρα το θέμα, και η εξαγωγή αβίαστα συμπερασμάτων, χαρακτηρίζεται τουλάχιστον επιπολαιότητα αν όχι επικίνδυνο ”μοχαμπέτι”.

    Β)
    Λέτε ότι Πόντιοι ένιωθαν περηφάνια για την καταγωγή τους και όχι αδίκως.
    Και πως δεν θα ένιωθε κάποιος περηφάνια όταν ανάλογα με τις δικές σας θύμισες, ενθυμείται την αγρότισσα γιαγιά του να λέει ”η καρδία’μ λαχτίζ” (λακτίζω/λάκτισμα καρδιακή αρρυθμία), ή “ποίσον την δουλεία ς”, (ποιώ/ποίησον), ή να χρησιμοποιεί τόσες και τόσες άλλες λέξεις της αρχαίας ελληνικής γλώσσας που διασώθηκαν για χιλιάδες χρόνια ακέραιες στο γλωσσικό ιδίωμα του μιλούσε.

    Δεν είναι άξιο απορίας και θαυμασμού, πώς αποκομμένοι από της μητροπόλεις και τον κορμό της μητέρας πατρίδας Ελλάδος, περιτριγυρισμένοι από αλλοεθνείς, διατήρησαν την γλώσσα τους (και τονίζω κύρια αυτό), την θρησκεία την φιλοπατρία, υπομένοντας εξορίες, τάγματα εργασίες, εκτελέσεις;

    Και στο τέλος αντί να επιλέξουν την προδοσία και τον εκτουρκισμό, και μόνο με τα ρούχα που φορούσαν εγκατέλειψαν τις πατρογονικές εστίες, για να προσπαθήσουν να ξαναχτίσουν την ζωή τους χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, στην αγκαλιά της μητέρας πατρίδας.

    Να γνωρίζετε όμως, πως την ίδια περηφάνια, νιώθουμε και για τους ντόπιους (όπως τους αποκαλείται), συμπολίτες μας που επωνύμως, με περισσή σύνεση και σοφία, διορατικότητα και ενδιαφέρον, τόλμησαν με τις ενέργειές τους να διαφυλάξουν το μέλλον και την παιδεία των παιδιών τους, και απέκρουσαν το “ανοσιούργημα της Κυβερνήσεως” σχετικά με την διδασκαλία του Abecedar.

    Αλήθεια ακούστηκαν τότε αντίθετες απόψεις, επιχειρήματα, εκτός ίσως από ανώνυμους ψιθύρους; Η ιστορία τα έχει αποτυπώσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολιτίδης Νικόλαος19 Ιανουαρίου 2019 στις 10:17 μ.μ.

    (Συνέχεια του προηγούμενου σχόλιου)

    Γ)
    Λέτε ότι θα θέλατε να μάθετε μέχρι και γύφτικα , ”πολλώ μάλλον” την γλώσσα στην οποία αναφέρεται ο Ζάεφ.

    Θα συμφωνούσα μαζί σας και θα πρότεινα όχι μόνο την επαναφορά και διδασκαλία του Abecedar, αλλά προχωρώντας παραπέρα, να ανασύρουμε από την Μακεδονική Γραμματεία (αρχαία και νέα), κείμενα με νοήματα αντάξια της Αντιγόνης του Σοφοκλή, ή των φιλοσοφικών διαλόγων του Πλάτωνα, γραμμένα από Μακεδόνες φιλοσόφους συγγραφείς διανοούμενους, επιστήμονες, και αυτά να αντικαταστήσουν τα ανιαρά μαθήματα των παιδιών μας στην Ελληνική γλώσσα.

    Αλήθεια υπάρχει κανείς που πιστεύει, πως μαθαίνοντας τα παιδιά μας την Μακεδονική (που ανήκει στην ομάδα των Νότιο Σλαβικών Γλωσσών) θα ξανοίγονταν μπροστά τους νέοι πνευματικοί ορίζοντες, και θα ανακάλυπταν στην Μακεδονική Γραμματεία, συγγράμματα εφάμιλλα του Σολωμού, του Καζαντζάκη του Goethe, του Dostoevsky, του Tolstoy…

    Δεν είναι αρκετή η ρήση του Vatroslav Jagić, (καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης), “η προσπάθεια να καλλιεργηθεί ως γραπτή γλώσσα το σλαβικό ιδίωμα της περιοχής αυτής είναι περιττή σπατάλη πνευματικών δυνάμεων ”!!!

    Την στιγμή που Ελληνόπουλα με Πανεπιστημιακές και μεταπτυχιακές σπουδές, με γνώση ξένων γλωσσών (ομιλουμένων ανά την υφήλιο), εγκαταλείπουν την χώρα τους κατά χιλιάδες, για να χτίσουν το μέλλον τους σε γερά θεμέλια,

    εμείς αναλωνόμαστε, για το αν η γνώση της Μακεδονικής (που ανήκει στην ομάδα των Νότιο Σλαβικών Γλωσσών), θα ήταν πολύτιμο εφόδιο που θα τους εξασφάλιζε λαμπρή σταδιοδρομία,

    και δυστυχώς αποχαιρετώντας τα, στο κατώφλι της χώρας, σκεπτόμαστε να τους εγχειρίσουμε το Abecedar, για να μάθουν να παραγγέλνουν σαλάτα και να συνεννοούνται με τους γείτονες.

    Και κλείνοντας επειδή, η παιδεία είναι η μεγαλύτερη επένδυση για το μέλλον, των παιδιών μας, το δικό μας, της κοινωνίας, ας φροντίσουμε με περισσή σύνεση επαγρύπνηση και φρονιμάδα παράδειγματιζόμενοι από τις ενέργειες και το ψήφισμα των συμπατριωτών μας το 1926.

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία,
    Νικόλαος Πολιτίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.