…«Το υποσχεθήκαμε, το μελετήσαμε, το
στηρίξαμε, το εντάξαμε και σε συνεργασία με την Δ19 και φυσικά με την συνέργεια
του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Κασαπίδη το υλοποιούμε», δήλωσε με χαρά ο Δήμαρχος Φλώρινας Βασίλης Γιαννάκης, στην κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσε με τον
Περιφερειάρχη ΔΜ Γιώργο Κασαπίδη,
την Παρασκευή 20 Μαΐου 2022 στην Φλώρινα.
Επιτέλους η Φλώρινα θα πάψει να λέει το «νερό
νεράκι», αφού το έργο του διυλιστηρίου στο φράγμα της Τριανταφυλλιάς είναι
ώριμο από κάθε πλευρά και σύντομα δημοπρατείται.
Το έργο, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το
τέλος του 2023, δίνοντας οριστική λύση στο πρόβλημα της υδροδότησης της πόλης
της Φλώρινας.
Είναι από τα μεγαλύτερα έργα στη Δυτική
Μακεδονία και εντάχθηκε στο
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη»,
με δικαιούχο την Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του
Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών και χρηματοδοτείται με 18.840.000€ από το
Ταμείο Συνοχής.
Θα σταματήσει πια η τριτοκοσμική εικόνα που
παρουσίαζε η πόλη μας, να κόβεται το νερό συχνά πυκνά άσχετα με την εποχή…
Να επισημάνουμε ότι η διαδικασία της μελέτης
του διυλιστηρίου ξεκίνησε πολύ αργά, μόλις το 2017, ενώ έπρεπε να γίνει μαζί με
την κατασκευή του φράγματος, μιας και προβλέπονταν στην αρχική μελέτη του η
παροχή νερού για την ύδρευση της Φλώρινας. Κι εδώ την ευθύνη την φέρνει η
προηγούμενη Δημοτική Αρχή.
…«Αυτό σίγουρα θα έπρεπε να είχε λυθεί
τα πολλά προηγούμενα χρόνια ως ζήτημα και ως πρόβλημα για την Φλώρινα, όμως
πλέον είναι η στιγμή που θα λυθεί οριστικά μετά και από την ένταξη της πρότασης
στο επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας και την εξασφάλιση της
χρηματοδότησης στο ύψος αυτό»,
τόνισε ο Περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στην
προηγούμενη Αυτοδιοίκηση.
Όμως «τέλος καλό όλα καλά» λέει ο λαός μας.
Τα όσα άθλια ζήσαμε με την έλλειψη νερού ανήκουν πια στο παρελθόν.
Ο Δήμαρχος Φλώρινας συνεχίζει να μας
εκπλήσσει ευχάριστα, κάνοντας πράξη αυτό που μας είπε πρόσφατα ότι από δω και
πέρα μόνο θετικές ειδήσεις θα ακούμε. Κι αυτό δείχνει πως η δουλειά που γίνεται
στον Δήμο Φλώρινας είναι προγραμματισμένη, μεθοδική, τεκμηριωμένη, ιεραρχημένη,
προτεραιοποιημένη και φυσικά έχοντας πάντα την συνέργεια του Περιφερειάρχη ΔΜ
Γιώργου Κασαπίδη. Κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν η παρουσία του στη συνέντευξη.
Το πόσο σωστά και εντατικά δούλεψε στη θητεία
της μέχρι σήμερα η παρούσα Δημοτική Αρχή
φαίνεται από το γεγονός ότι μόνο τρία ενταγμένα της έργα, φτάνουν στο
τεράστιο ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ, όπως το υπόγειο παρκινγκ, το διυλιστήριο
και το φυσικό αέριο.
Ο κ. Κασαπίδης
αναφέρθηκε στο σπουδαίο έργο του διυλιστηρίου αλλά και σε σημαντικά ζητήματα
που αφορούν τον Δήμο Φλώρινας και την ΠΕ Φλώρινας.
- Για το διυλιστήριο, είπε πως «είναι
ένα απ τα μεγαλύτερα έργα της περιφέρειάς μας του συνολικού προϋπολογισμού 18.840.000€
και είναι ίσως το σημαντικότερο, γιατί ακριβώς λύνει ένα ζωτικό πρόβλημα για
μια τοπική κοινωνία που αφορά την ύδρευση μιας μεγάλης πόλης όπως είναι η πόλη
της Φλώρινας. Αυτό σίγουρα θα έπρεπε να είχε λυθεί τα πολλά προηγούμενα χρόνια
ως ζήτημα και ως πρόβλημα για την Φλώρινα όμως πλέον είναι η στιγμή που θα
λυθεί οριστικά μετά και από την ένταξη της πρότασης στο επιχειρησιακό πρόγραμμα
της περιφέρειας και την εξασφάλιση της χρηματοδότησης στο ύψος αυτό».
- Για την ΒΙΠΕ και το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ανέφερε ότι προτάθηκε στην ΕΤΒΑ , «για να πάρουμε τουλάχιστον ένα ποσοστό μετοχών από την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ. Η ΒΙΠΕ της Φλώρινας έχει τις υποδομές χρήσεων
γης δεν έχει υποδομές ύδρευσης, αποχέτευσης και κάποιες άλλες υποδομές που
σχετίζονται με την περίφραξη και με την συντήρηση των δρόμων και άλλων δικτύων
που σχετίζονται με τις ΒΙΠΕ και σε αυτές τις περιπτώσεις αναλαμβάνουν οι ίδιοι
οι επιχειρηματίες όμως εκτός από την ύδρευση και την αποχέτευση που θα γίνουν
όπως σας είπα, έχουμε δρομολογήσει και την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου,
ώστε να γίνει η σύνδεση τελικά με τους γείτονές μας, με τα Σκόπια και ένας
κλάδος να καλύψει και τις ανάγκες για την ΒΙΠΕ της Φλώρινας και να είναι ίσως η
πιο ολοκληρωμένη ΒΙΠΕ της Μακεδονίας, όχι μόνο της περιφέρειάς μας, δεδομένου
ότι θα έχει και φυσικό αέριο, θα έχει και τις υποδομές που σας είπα της
ύδρευσης. Ελπίζω η ΕΤΒΑ να κάνει και την
αποχέτευση ολοκληρωμένα αλλά και τις οδικές και σιδηροδρομικές που απαιτούνται».
- Για τον σιδηρόδρομο, ανέφερε ότι «η Φλώρινα συνδέεται απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
σιδηροδρομικώς σε μία ευθεία μέχρι και τον σταθμό της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα
έχουν γίνει όλες οι ενέργειες ώστε η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής να
γίνει ηλεκτροκίνητα πλέον, να αναβαθμιστεί και να μην είναι με ορυκτά καύσιμα
και να είναι με ηλεκτροκίνηση».
- Για τον κάθετο άξονα δήλωσε ότι «έχει εξασφαλιστεί από το Υπ. Υποδομών και μεταφορών η χρηματοδότηση του
συνόλου των μελετών και είμαστε σε θέση να δεσμευτούμε για την χρηματοδότηση
των έργων».
Σε μας μένει να δούμε αν η δέσμευση του θα
ισχύσει ή αν θα είναι μόνο δέσμευση χωρίς περιεχόμενο…
Δείτε όλη τη συνέντευξη, ΕΔΩ…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η εποικοδομητική κριτική και οι εναλλακτικές προτάσεις - απόψεις είναι απαραίτητες και ευπρόσδεκτες, ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή ιδεών.
Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους και η ευθύνη (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Κάθε υβριστικό, προσβλητικό ή άσχετο με το θέμα της ανάρτησης σχόλιο, θα διαγράφεται όποτε εντοπίζεται από την ομάδα διαχείρισης.
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σου.